جزئیات مربوط به سنسور دوربین جدید ISOCELL HM3 شرکت سامسونگ منتشر شد

شرکت سامسونگ در اوایل سال جاری از سنسور 1/1.33 اینچی خود موسوم به ISOCELL HM3 با رزولوشن 108 مگاپیکسلی رونمایی کرد. با معرفی برترین اسمارت‌فون پرچم‌دار کمپانی با نام گلکسی S21 اولترا شاهد استفاده عملی از این سنسور بودیم. از آن زمان به بعد کلیه کاربران منتظر انتشار جزئیات بیش‌تر پیرامون دوربین به‌کارگیری شده درون این هندست قدرتمند هستند و اکنون کمپانی کره‌ای تصمیم گرفته تا اطلاعات محدودی را در رابطه با این سنسور دوربین منتشر نماید.

سامسونگ ویدیوی رسمی جدیدی را منتشر کرده که نشان می‌دهد این سنسور احتمالا به‌زودی در سایر محصولات پرچم‌دار سامسونگ یا اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار سایر شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

اکنون در آستانه فرا رسیدن ماه ژوئن قرار داریم و به‌نظر می‌رسد که سری گلکسی نوت امسال به بازار عرضه نخواهد شد. سامسونگ بنا بر دلایلی از جمله مشکل کمبود تراشه از عرضه سری فبلت خود صرفنظر نموده است. بنابراین به‌کارگیری سنسور ISOCELL HM3 در اسمارت‌فون گلکسی نوت 21 اولترا حقیقتا سناریویی دور از انتظار به‌نظر می‌رسد. بر اساس پیش‌بینی‌ها گلکسی زد فولد 3 کاندید احتمالی بعدی به‌شمار خواهد رفت؛ هندستی که یقینا طی ماه‌های آتی به بازار عرضه می‌شود.

جدیدترین سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ از تکنیک خوشه‌بندی پیکسلی 9 در 1 پشتیبانی نموده و از پیکسل‌هایی با اندازه موثر 2.4 میکرونی برخوردار است. این سنسور به‌صورت پیش‌فرض قادر به ثبت تصاویر 12 بیتی با رزولوشن 12 مگاپیکسلی بوده و دارای مشخصه Smart ISO Pro است. این مشخصه از طریق ثبت تصاویر همزمان با سطوح ISO بالا و پایین قادر به ارتقاء مقیاس محتوای HDR و ایجاد تعادل روحی در اشیاء متحرک خواهد بود. این سنسور قادر به ضبط ویدیو با حداکثر رزولوشن 8K بوده و ویدیوهای اسلوموشن نیز با رزولوشن فول اچ‌دی و حداکثر سرعت 240 فریم برثانیه ضبط می‌شوند. برای مشاهده ویدیوی معرفی سنسور ISOCELL HM3 کافیست اینجا کلیک کنید.


سنسور ISOCELL HM3 سامسونگ امسال در دستگاه‌های پرچم‌دار بیش‌تری به‌کار گرفته خواهد شد

در حال حاضر واقعا نمی‌توان با قطعیت اعلام کرد که پرچم‌دار گلکسی آینده سامسونگ مجهز به سنسور ISOCELL HM3 تحت چه عنوانی به بازار عرضه خواهد شد. با این‌حال استفاده از این سنسور توسط سایر کمپانی‌های تولیدکننده چندان مایه شگفتی نخواهد بود. کمپانی‌های شیائومی و ریلمی هم‌اکنون 2 مشتری دوربین‌های 108 مگاپیکسلی سامسونگ محسوب می‌شوند. از آنجا که شیائومی اخیرا پرچم‌داران جدید خود را معرفی کرده است؛ لذا احتمالا یکی از اسمارت‌فون‌های آینده ریلمی مجهز به سنسور 108 مگاپیکسلی جدید ISOCELL HM3 خواهد بود. البته فرضیه به‌کارگیری این فناوری جدید توسط سایر شرکت‌های تولیدکننده نیز کاملا منتفی نخواهد بود.

چند ماه قبل گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد سامسونگ به رقابت مگاپیکسلی پایان داده و اکنون کمپانی کره‌ای به ارتقاء کیفیت و بهینه‌سازی فناوری‌های مورد استفاده در سنسورهای خود خواهد پرداخت. البته عرضه چندین سنسور دوربین جدید با رزولوشن 108 یا حتی 200 مگاپیکسل در آینده کماکان محتمل به‌نظر می‌رسد. علیرغم این موضوع غول کره‌ای به منظور جلوگیری از وقوع مجدد فاجعه‌ای مشابه نمونه رویت شده در سری گلکسی S20 احتمالا روی سایر فناوری‌ها نظیر بهبود فوکوس خودکار و قابلیت‌های زوم دوربین تمرکز خواهد کرد.

2 در مورد “جزئیات مربوط به سنسور دوربین جدید ISOCELL HM3 شرکت سامسونگ منتشر شد”

  1. خیلی خوب و قویه ولی بنظر من مهمترین بخش گوشی باتری سرعت شارژ و صفحه نمایشه
    اینارو بهتر کنن مخصوصا باتری رو دوربین کلا استفاده تبلیغاتیه استفاده از عددای بزرگ و شو های بیخودی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH