اپدیت 21H2 ویندوز

همه چیز درباره آپدیت 21H2 ویندوز 10

طبق برنامه انتشار آپدیت‌های ویندوز 10، انتظار می‌رود که در نیمه دوم سال 2021 شاهد دریافت آپدیت مهم و بزرگی از طرف مایکروسافت برای سیستم‌عامل ویندوز باشیم.

مایکروسافت هنوز به‌صورت رسمی این آپدیت را اعلام نکرده‌ است، ولی از طریق شایعات، اخبار درز رفته از شرکت و برنامه ویندوز اینسایدر؛ تکه‌ها را کنار هم چسباندیم تا تصویری از این آپدیت بزرگ در ذهنمان ساخته شود.

هنوز تاریخ دقیق این آپدیت معلوم نیست ولی تا زمان انتشار آپدیت، با شایعات و اخبار درز رفته آن همراه خواهیم بود.

اپدیت 21H2 ویندوز

جواب سوالهای مهم:

  • این آپدیت چی هست؟ آپدیت 21H2 برای ویندوز 10، دومین آپدیت بزرگ امسال است.
  • کی عرضه می‌شود؟ انتظار می‌رود که در نیمه دوم سال 2021 این آپدیت در دسترس همگان قرار گیرد.
  • چقدر هزینه دارد؟ این آپدیت برای همه‌ کاربران رایگان خواهد بود.

 

تاریخ عرضه آپدیت 21H2 ویندوز 10 با نام Sun Valley (دره خورشید)

هنوز تاریخ دقیق و تایید شده‌ای از انتشار آپدیت در دسترس نیست ولی انتظار می‌رود مایکروسافت طبق سنت همیشگی، هر نیم‌سال یک آپدیت بزرگ منتشر کند.

آپدیت اول برای سال 2021 که 21H1 نام داشت در حال تست برای انتشار در نیمه اول سال است و باید برای انتشار آپدیت بزرگ دوم تا نیمه دوم سال (آذر و دی 1400) صبر کرد.

البته طبق گزارش وبسایت Windows Central reports، و طبق جدول زمانی داخلی مایکروسافت، شاید حوالی ماه مهر (اکتبر) حدس بهتری برای تاریخ انتشار این آپدیت باشد.

 

نامگذاری این آپدیت

تا الان اسم تایید شده‌ای از طرف مایکروسافت به دست ما نرسیده‌است ولی بر اساس رسم و سنت نامگذاری برای محصولاتش، این احتمال می‌رود که مایکروسافت اسم این آپدیت را 21H2 بگذارد. عدد 21 نشان دهنده سال انتشار و H2 نشان دهنده این است که در نیمه‌دوم سال منتشر می‌شود.

اسم Sun Valley هم که اسم‌رمزی است برای بهبودهای رابط کاربری ویندوز که مایکروسافت برای این آپدیت در نظر دارد. اسم دیگری که امکان دارد برای این آپدیت انتخاب شود Cobalt است که باز هم نشان‌دهنده بهبودهایی در زمینه رابط کاربری ویندوز خواهد بود.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در حاشیه مراسم Build 2021 اظهار داشت که “در مورد نسل بعدی ویندوز هیجان زیادی دارد”.

البته مایکروسافت وقتی پای نامگذاری آپدیت‌ها وسط می‌آید، تمایل بسیار زیادی به استفاده از اسم ماه و یا اسم فصلی که آن آپدیت در آن منتشر می‌شود، دارد. اگر این آپدیت در ماه اکتبر(مهرماه) منتشر شود نشان می‌دهد مایکروسافت نامگذاری مناسبی را انجام داده است.

ویژگی‌های آپدیت 21H2 ویندوز 10

هیچ گزارش و خبر رسمی از مایکروسافت از ویژگی‌های این آپدیت منتشر نشده است ولی بر اساس شایعات و موضوعات درز رفته، می‌توان چند ویژگی جذاب و مهم را حدس زد.

ظاهری جدید برای ویندوز 10 در نسخه 21H2

در آخرین آپدیت‌های منتشر شده برای توسعه‌دهندگان اینسایدر، تعداد بسیار زیادی از آیکون‌ها بازطراحی شده‌اند که ظاهرا تغییری به این بزرگی از بعد از ویندوز 7 نداشته‌ایم.

شایعه شده‌ است که رابط کاربری ویندوز هم درحال بازطراحی شدن است و مایکروسافت می‌خواهد فونت Calibri را با فونت دیگری تعویض کند. حتی مایکروسافت از کاربران خواسته است که فونت جدید را از بین 5 فونت انتخاب کنند.

گوشه‌های گرد

بر اساس زمزمه‌هایی که به گوش می‌رسد، مایکروسافت انگار تصمیم گرفته‌است که گوشه‌های تیز ویندوز را رها کند و به گوشه‌های گرد روی آورد. این کار باعث می‌شود تا رابط کاربری برایمان چشم‌نوازتر شود.

انتظار می‌رود گوشه‌های گرد در تمام ویندوز 10 به کار گرفته شود، از منوی استارت جدید تا اپلیکیشن‌ها، دکمه‌ها و حتی کاشی‌های زنده. این تغییر قطعا تغییر چشم‌گیری در ظاهر ویندوز 10 به ارمغان می‌آورد.

تغییرات در منو استارت

تغییرات در منو استارت ویندوز 10 هم شدید خواهد بود. با اینکه عکسی از آن منتشر نشده است ولی انتظار می‌رود منویی کاملا جدید را شاهد باشیم.

البته منوی جدید و منو فعلی در قسمت تنظیمات قابل انتخاب خواهد بود. احتمالا نام کاربری در منوی جدید همراه با عکس و دکمه پاور در بالا خواهند بود؛ و میانبرهای file explorer در پایین منو.

ویژگی‌های جدید سیستم‌عاملی

معمولا ویژگی‌های آپدیت‌های مایکروسافت به ویژگی‌های ظاهری ختم نمی‌شود و قطعا چندین تغییر در جایی که کاربر نمی‌تواند آن را مشاهده کند اتفاق می‌افتد.

طبق گزارش‌ها، مایکروسافت در حال انجام بهبودهایی در تجربه کاربری ویندوز است. مثل اضافه‌شدن ویجت News and Interests به تسک‌بار. انتظار می‌رود آپدیت‌های این چنینی در این نسخه وجود داشته باشند.

همچنین، احتمال می‌رود که قسمتی برای دریافت آمار مصرف باتری در تنظیمات اضافه شود. این ویژگی را از سال‌ها پیش در گوشی‌های موبایل دیده بودیم ولی در ویندوز آن را نداشتیم.

در مورد باقی شایعات باید بگوییم که، ویژگی حذف‌کردن اپلیکیشن‌های پیش‌فرض مایکروسافت، داشبوردی برای اکانت مایکروسافت در تسک‌بار از جمله‌ چیزهایی است که شنیده می‌شود.

بهبودهایی در زمینه کار با تبلت در ویندوز 10

حالت تبلت در ویندوز 10 یکی از ضعیف‌ترین بخش‌های آن است ولی ظاهرا آپدیت دره خورشید قرار است آن را تغییر دهد. یکی از ویژگی‌هایی که قرار است اضافه شود، Gesture layer جدید است که قابلیت‌های یک ترک‌پد را به صفحه لمسی اضافه می‌کند.

افزون‌بر این‌ها، مایکروسافت برای بهبود کار با قلم و ورودی صدا هم برنامه‌هایی دارد و بهبودهایی شاهد خواهیم بود.

چگونه آپدیت ویندوز را قبل از انتشار رسمی آزمایش کنیم؟

مایکروسافت کانال‌های مختلفی در برنامه اینسایدر خود دارد که کانال توسعه‌دهنده‌های آن زود از همه نسخه‌ها را دریافت و آزمایش می‌کنند. کانال release preview پایدارترین نسخه را قبل از انتشار دریافت می‌کنند.

اگر هنوز عضو برنامه اینسایدر مایکروسافت نشده‌اید و مایل به دریافت نسخه‌ها قبل از انتشار رسمی آن هستید؛ می‌توانید با مراجعه به قسمت Update & Security و انتخاب Windows Insider Program و انتخاب کانال مورد نظر عضو برنامه اینسایدر شوید. آپدیت‌ها را از طریق windows Update دریافت خواهید کرد.

3 در مورد “همه چیز درباره آپدیت 21H2 ویندوز 10”

  1. ما باید با تاخیر ابدیت کنیم . منتظر باشیم هک شه بتونیم اکتیو کنیم
    البته هربار سخت تر میشه هک کردنش میترسم یه روزی هک نشه و گیر بیفتیم مجبور شیم ویندوز اورجینال بگیریم

    2
    2
  2. خیلی بده تا میایم به فرم و ظاهر یه سیستم عامل عادت کنیم ابدیتی میزنن که همه چیشو عوض میکنه
    یکم از مکینتاش یاد بگیرن . امنیت وسرعت بالا و بدون تغیرات گستره و آزاردهنده

    15
    3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH