بر اساس نتایج یک مطالعه جدید سگ‌ها قادر به تشخیص آنی بیماران مبتلا به کووید 19 هستند

در خصوص بازگشایی مجدد کسب‌وکارهای جهان پس از پایان شیوع بیماری کووید 19 پرسش‌های متعددی مطرح شده است. در حال حاضر یکی از مشکلات این است که دوره حفاظتی واکسن‌ها چندان طولانی نبوده و عدم رعایت زمان‌بندی تزریق واکسن توسط مردم احتمالا موجب می‌شود تا بازگشایی مجدد مرزها برای اهداف گردشگری و تجارت بسیار دشوار باشد. بعلاوه ضرورت قرنطینه مسافران پس از سفر به یک کشور جدید برای آن‌ها ناخوشایند بوده و از تمایل مردم برای سفر کردن خواهد کاست.

اما سگ‌ها احتمالا کلید حل این مشکلات به‌شمار می‌روند. نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که مبتلایان به بیماری کووید 19 بوی متفاوتی از خود ساطع می‌کنند و سگ‌هایی که به‌درستی آموزش دیده باشند؛ قادر به شناسایی آن‌ها ظرف مدت کمتر از 1 ثانیه خواهند بود. چنین یافته‌ای بدان معناست که این سگ‌ها می‌توانند در مکان‌هایی نظیر فرودگاه‌ها مستقر شده و افراد دارای بوهای مشکوک را شناسایی کنند.

این پدیده احتمالا به کاهش محدودیت‌های سفر کمک خواهد کرد. بدین‌ترتیب چنان‌چه سگ قادر به تشخیص بوی خاصی از جانب مسافر نباشد؛ در این‌صورت وی آزادانه می‌تواند به سفر خود ادامه دهد. اما چنان‌چه سگ نسبت به ابتلای مسافر به بیماری کووید 19 مشکوک باشد؛ در این‌صورت برای تائید نهایی چنین ادعایی آزمایش PCR اجرا شده و شخص مسافر احتمالا به قرنطینه منتقل خواهد شد.

با این‌حال اکنون نخستین بار نیست که شاهد انتشار چنین خبری هستیم؛ چرا که پیش‌تر در سال 2020 اعلام شد که تعدادی از سگ‌ها بدین منظور آموزش دیده و کشورهایی نظیر فنلاند نیز به‌صورت آزمایشی از این سگ‌ها در فرودگاه‌های خود استفاده کرده‌اند.


با این‌حال بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این راهکار به یک هنجار جدید تبدیل خواهد شد یا خیر؛ اما چنین سناریویی محتمل به‌نظر می‌رسد. در عین‌حال دولت سنگاپور نیز اخیرا یک آزمایش تنفسی قابل استفاده جهت تشخیص بیماری کووید 19 را موردتائید قرار داده است. این تست می‌تواند به‌عنوان یک روش جایگزین جهت غربالگری افراد وارد شونده به این کشور مورد استفاده قرار گیرد.

2 در مورد “بر اساس نتایج یک مطالعه جدید سگ‌ها قادر به تشخیص آنی بیماران مبتلا به کووید 19 هستند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH