هدست جدید سونی موسوم به WF-1000XM4 با شارژدهی طولانی‌تر باتری عرضه می‌شود

هدست TWS آینده شرکت سونی موسوم به WF-1000XM4 مجهز به قابلیت حذف نویز فعال (ANC) خواهد بود و این موضوع ابدا مایه تعجب نیست؛ چرا که مدل نسل فعلی WF-1000XM3 نیز از چنین قابلیتی برخوردار است. نکته جالب‌توجه این است که مشخصه ANC در هدست جدید از طریق یک تراشه سفارشی موسوم به Sony V1 فعال خواهد شد. به گفته وبسایت WinFuture استفاده از این تراشه موجب کارآمدی هرچه بیش‌تر قابلیت حذف نویز فعال می‌شود.

البته Sony V1 نخستین تراشه سفارشی کمپانی ژاپنی محسوب نمی‌شود؛ اما این نیمه‌هادی جدید در مقایسه با تراشه QN1e مورد استفاده در هدست WF-1000XM3 امکان انتقال بی‌سیم صدا با کیفیت بالا از طریق فناوری LDAC را فراهم خواهد کرد. بعلاوه ایربادهای جدید دارای گواهی‌نامه Hi-Res Audio هستند.

بعلاوه در هدست WF-1000XM4 مدت شارژدهی باتری نیز به میزان چشمگیری افزایش خواهد یافت. این ایربادها به‌تنهایی قادر به پخش حداکثر 8 ساعت موسیقی با مشخصه ANC فعال هستند؛ در حالی‌که برای مدل نسل قبلی WF-1000XM3 این زمان معادل 6 ساعت است. در صورت استفاده از کیس حمل و شارژ کامل ایربادها مدت زمان پخش موسیقی مجموعا به 24 ساعت خواهد رسید. در صورت غیرفعال نمودن مشخصه ANC مدت زمان شارژدهی ایربادها به 12 ساعت و مجموع مدت شارژدهی به‌همراه کیس حمل به 36 ساعت خواهد رسید.

تصاویر هدست سونی WF-1000XM4

بعلاوه با وجود قابلیت شارژ بی‌سیم Qi در کنار پورت USB-C فرآیند شارژ کیس حمل نیز به‌مراتب آسان‌تر انجام خواهد شد. این پدیده بدان معناست که کاربران در صورت پشتیبانی هندست خود از فناوری شارژ معکوس بی‌سیم (که اتفاقا اسمارت‌فون اکسپریا 1 III از چنین قابلیتی برخوردار است) می‌توانند باتری کیس مخصوص ایربادها را از این طریق شارژ نمایند.

تصاویر سونی WF-1000XM4

بعلاوه هدست‌های جدید سونی دارای گواهی حفاظتی IPX4 هستند؛ پدیده‌ای که موجب می‌شود تا این ایربادها در برابر رطوبت ناشی از بارش باران مقاوم باشند (هدست WF-1000XM3 از چنین قابلیتی بی‌بهره است). بعلاوه مشخصه Precise Voice Pickup به بهبود کیفیت صدا حین برقراری تماس‌ها کمک قابل‌توجهی خواهد کرد. این قابلیت پیش‌تر در هدست‌های روگوشی WH-1000XM4 ارائه شد؛ اما اکنون در هدست TWS سونی نیز قابل دسترس است.

شرکت سونی احتمالا در آینده‌ای نزدیک از هدست WF-1000XM4 خود رونمایی خواهد کرد. بر اساس برخی گزارشات این محصول با برچسب قیمتی 280 یورویی در اروپا عرضه خواهد شد (البته بسته به منطقه سکونت مشتریان این رقم احتمالا چند یورو کاهش یا افزایش خواهد یافت). این رقم در مقایسه با قیمت‌گذاری 250 یورویی هدست WF-1000XM3 در زمان عرضه کمی گران‌تر است.

2 در مورد “هدست جدید سونی موسوم به WF-1000XM4 با شارژدهی طولانی‌تر باتری عرضه می‌شود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH