خرید بهترین کیت اندوتوکسین

توکسین‌ها سم‌هایی هستند که توسط باکتری‌ها تولید شده یا در داخل باکتری‌ها وجود دارند. توکسین‌ها در زبان فارسی زهرآبه نیز خوانده می‌شوند. این سم‌ها در دو دسته اگزوتوکسین‌ها و اندوتوکسین‌ها تقسیم می‌شوند.

اگزوتوکسین‌ها پروتئین‌های محلولی هستند که عملکرد آنزیمی دارند و می‌توانند واکنش‌های بیوشیمیائی زیادی را کاتالیز کرده و در عین حال مجددا قابل استفاده می‌باشند. جهت ایجاد سم،‌ مقدار بسیار کمی از اندوتوکسین کافی است. در زمان رشد نمایی و یا لیز سلولی،‌ اگزوتوکسین‌ها به سلول‌های اطراف ترشح می‌شوند. در نتیجه اگزوتوکسین را بایستی یک جزء خارج سلولی بدانیم. این مواد توسط هر دو گروه باکتری‌های گرم منفی و مثبت تولید می‌شوند. به عنوان مثال باکتری سیاه سرفه گرم منفی و باکتری کزاز و دیفتری گرم مثبت محسوب می‌شود.

اگزوتوکسین‌ها دارای ماهیت شیمیایی پلی پپتید، می‌باشد. ژن‌ها در اگزوتوکسین‌ روی پلازمید باکتری‌ها قرار می‌گیرند. بعد از ورود این مواد به بدن، بدن شروع به تولید آنتی بادی و آنتی توکسین می‌کند. آنتی بادی‌ها در درمان و پیشگیری امراضی همچون بوتولیسم و کزاز موثر هستند. اگزوتوکسین‌ها ساختار مولوکولی متشکل از دو واحد A وB  دارند. واحد A سمیت اگزوتوکسین را تامین می‌کند و واحد B وظیفه اتصال به سلول میزبان را بر عهده دارد. به عنوان مثال بیماری دیفتری بر اثر واحد A ایجاد می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم شما را کمی بیشتر با این نوع محصول و نحوه‌ی خرید کیت اندوتوکسین به بالاترین کیفیت و قیمتی مناسب آشنا کنیم. پس اگر قصد خرید چنین محصولی را دارین، حتما در ادامه با ما همراه باشید.

اندوتوکسین چیست؟

اندوتوکسین‌ها همان لیپو پلی ساکاریدها هستند که در باکتری‌های گرم منفی نظیر شیگلا، سودوموناس، هایموفیلوس، نایسریا، اشرشیاکلی،‌سالمونا و آنفولانزا مشاهده می‌شوند. اندوتوکسین در غشای خارجی خارجی دیواره سلولی قرار دارد. اندوتوکسین‌ها نسبت به اگزوتوکسین‌ها سمیت کمتری دارند. بنابراین قدرت تحریک سیستم ایمنی در اندوتوکسین کمتر است. بخش پلی ساکاریدی اندوتوکسین شامل تنوع آنتی ژنیک زیادی می‌شود و جهش‌های متعددی در این بخش قابل مشاهده است که سبب ایجاد نژادهای متعددی از باکتری‌ها می‌شود.

اندوتوکسین دارای ساختار مولکولی به این شرح است. جزء اول فسفولیپید (لیپید A‌) که اثرات توکسیک را ایجاد می‌کند. جزء دوم هسته پلی ساکاریدی 5 قندی است که به واسطه مولکولی به اسم KDO به لیپید A‌ متصل می‌شود. جزء سوم پلی ساکارید خارجی است که یک پلیمر آنتی ژن O یا سوماتیک نام دارد که وظیفه شناسایی باکتری را بر عهده دارد.

اندوتوکسین‌ها در برابر حرارت پایدار می‌باشند. از جایی که باکتری‌ها در برابر مولکول‌های بزرگ و مولکول‌های آب‌گریز غیرقابل نفوذ هستند،‌ می‌توانیم بخشی از این نفوذ ناپذیری را به خاطر وجود اندوتوکسین‌ها بدانیم. همچنین اندوتوکسین‌ها را می‌توان آنتی‌ژن‌های ضعیفی دانست.

تفاوت اصلی اندوتوکسین و اگزوتوکسین در این است که اندوتوکسین ساختاری از لیپو پلی ساکارید داشته اما اگزوتوکسین‌ها پروتئین‌های محلول در باکتری‌های بیماری‌زا می‌باشند. تفاوت بعدی آن‌ها این است که اگزوتوکسین‌ها از هردو باکتری گرم منفی و گرم مثبت تولید می‌شوند اما اندوتوکسین‌ها فقط حاصل باکتری‌های گرم منفی هستند. سومین تفاوت بین این دو گروه این است که اگزوتوکسین به یک باکتری  خاص مختص می‌شود در صورتی که اندوتوکسین اینگونه نیست. اندوتوکسین نسبت به حرارت پایدار است و اگزوتوکسین پایداری نسبت به حرارت ندارد.

از دیگر تفاوت‌های اندو و اگزوتوکسین‌ها می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که اگزوتوکسین‌ها آنتی ‌ژن‌های قوی اما اندوتوکیسن‌ها از نظر آنتی‌ ژن ضعیف هستند. اگزوتوکیسن‌ها جهت خنثی سازی سم آنتی اکسین ترشح می‌کنند که این قابلیت در اندوتوکسین‌ها وجود ندارد.

در اوایل قرن بیستم میلادی، اندوتوکسین‌ها به علت تاثیر گرمازایی (تب القائی) و همچنین اثرشان بر سیستم ایمنی مورد بررسی قرار گرفتند. این عوامل که سبب ایجاد تب می‌شوند می‌توانند بسیار خطرناک باشند و گاهی به مرگ نیز منجر می‌شوند. بنابراین شناخت آن‌ها و انجام تست تب‌ زایی پیش از به کار بردن هرگونه محصول پزشکی اعم از تجهیزات، داروها و… امری بسیار ضروری است.

کیت اندوتوکسین چیست؟

مقدار اندوتوکسین در نمونه‌های پروتئین، پپتید یا آنتی بادی از طریق آزمایش Limulus Amebocyte Lysate (LAL) توسط کیت اندوتوکسین اندازه‌گیری می‌شود. غلظت اندوتوکسین در نمونه‌های آزمایش توسط کیت LAL توسط سیگنال Chromogenic  در هنگام حضور اندوتوکسین محاسبه می‌شود. این اندازه‌گیری بر روی یک خواننده جذب میکروپلاگین در یک نانومتر 405 انجام می‌شود. نمونه‌های پروتئینی و آنتی‌بادی در هر 30 دقیقه اندازه‌گیری می‌شوند. اهمیت تعیین مقدار سطح اندوتوکسین در ارزیابی کارایی روش‌های حذف اندوتوکسین و همچنین جلوگیری از ضربات اندوتوکسیک و جانورانی که با پروتئین‌های آلوده به اندوتوکسین تزریق می‌شوند بسیار زیاد است.

روش‌های اندازه‌گیری اندوتوکسین

  • ژل کلات: در این روش از دو نوع کیت مولتی و کیت سینگل جهت سنجش اندوتوکسین استفاده می‌شود. روش ژل کلات را می‌توانیم راحت‌ترین و ساده‌ترین روش تست اندوتوکسین بدانیم. از آن‌جایی که در این تست تنها وجود یا عدم وجود اندوتوکسین در یک حساسیت خاص تعیین می‌شود، دارای دقت بالایی بوده و نیازی به تجهیزات گران قیمت در آزمایشگاه ندارد. حساسیت شایع مورد استفاده در ژل کلات 125EU/ml و 0.25  است.
  • کرموژنیک: این روش عمدتا به صورت کمی انجام می‌شود و میزان اندوتوکسین در یک رنج مشخص اندازه‌گیری و حاصل تست به صورت یک عدد ثابت مشخص می‌شود. در روش کرموژنیک به دستگاه‌هایی نظیر اسپکتوفتومتر نیاز داریم. شرکت‌هایی مانند لونزا و اندوسیف کیت سنجش هر دو تست را دارند.

نحوه آزمایش اندوتوکسین

مقدار اندوتوکسین با تست LAL محاسبه می‌شود. برای انجام این تست از سلول‌های خونی (آمبوسیت) خرچنگ‌های نعل اسبی استفاده می‌شود. به این صورت که اندوتوکسین سبب فعال شدن فاکتوری در این سلول‌ها شده که نتیجه آن آغاز فرآیند انعقادی است. علاوه بر این آمبوسیت‌ها تمایل بسیار زیادی از خود به سطوح پایین اندوتوکسین نشان می‌دهند بنابراین جهت تشخیص اندوتوکسین در آب کاربرد فراوانی دارند.

کاربرد کیت اندوتوکسین

کیت اندازه‌‌گیری تشخیصی بالینی CFDA را پاک می‌کند و به همین ترتیب مقدار اندوتوکسین مجود در پلاسمای انسان را مشخص می‌کند. همان‌طور که گفتیم افزایش سطح اندوتوکسین معمولا سبب ایجاد تب، کاهش یا افزایش تعداد گلبول‌های سفید موجود در خون و در برخی از موارد باعث شوک قلبی- عروقی می‌شود. این بر اساس مسیر فاکتور C در آزمایش پولیموس است.

کیت سنجش سطح اندوتوکسین از طریق  میکروپلیت خوانی پینتیک و نرم افزار اندازه‌گیری اندوتوکسین، در کمتر از یک ساعت مقدار اندوتوکسین موجود در پلاسمای انسان را محاسبه می‌کند. این کیت به همراه معرف پیش از پلاسما است که سبب از بین بردن فاکتورهای مهار کننده در پلاسما در طی تست اندوتوکسین می‌شود.

قیمت کیت اندوتوکسین

برای اطلاع از ویژگی‌ها و انواع کیت اندوتوکسین و همچنین قیمت‌ و خرید کیت‌های سنجش اندوتوکسین، می‌توانید به سایت جویشگر به آدرس زیر مراجعه کنید.

https://www.jooyeshgar.com/?utm_source=itresan&utm_medium=reportage

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH