آیپدپرو 2020

اپلیکیشن‌ها تنها به ۵ گیگابایت از رم ۱۶ گیگابایتی آیپد پرو ۲۰۲۱ اپل دسترسی دارند!

تراشه M1 ساخته شده به دست اپل، قوی‌ترین تراشه‌ای است که تا به امروز، برروی مک یا آیپد پرو قرار گرفته است. حتی خبرهایی از تولید انبوه تراشه نسل بعدی اپل، یعنی M2، به گوش می‌رسد. اما مشکل اصلی که باید در موردش صحبت شود، محدودیتی است که اپل، برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های آی‌پد به وجود آورده است. توسعه‌دهندگان باید اپلیکیشن‌هایی بسازند که فقط از 5 گیگابایت رم استفاده کند! درصورتی‌که محصولی مثل آیپد پرو 2021 از 16 گیگابایت رم در کالبد خود بهره می‌برد.

اپل به‌شدت توانایی توسعه‌دهندگان iPadOS را برای توسعه اپلیکیشن‌های بهتر محدود کرده است

نسخه 128 گیگابایتی و 256 گیگابایتی آیپد پرو 2021 از 8 گیگابایت حافظه رم بهره می‌برند، در صورتی که نسخه‌های 1 ترابایتی و 2 ترابایتی آن، حامل 16 گیگابایت رم درون خود هستند. اپل به‌شدت توانایی توسعه‌دهندگان را برای استفاده از مزیت رم بیشتر در نسخه‌های 16 گیگابایتی، محدود کرده‌ است. این مشکل اولین بار توسط سازنده و طراح اپلیکیشن ArtStudio، در یکی از انجمن‌های اینترنتی مطرح شد. این توسعه‌دهنده، زمانی که سعی در استفاده از حافظه رم بیشتر از 5 گیگابایت کرد با خرابی اپلیکیشن (Crash) مواجه شده بود. طراح این اپلیکیشن، هنگامی که در حال انجام تست استرس بر روی آیپد پرو دارای تراشه M1 و 16 گیگابایت رم بود، این مشکل را مشاهده کرد.

آیپدپرو 2021

البته این محدودیت، هیچ تاثیری بر روی مولتی‌تسکینگ ندارد و کاربران همچنان می‌توانند از چندین برنامه همزمان استفاده کنند و از مزیت رم 16 گیگابایت در این قسمت استفاده کنند و اپلیکیشن‌ها را به‌خوبی در پس‌زمینه اجرا کنند. علاوه‌بر این، اگرچه سیستم‌عامل نمی‌تواند بیشتر از 5 گیگابایت رم را مورد استفاده قرار دهد؛ خودِ آیپد پرو می‌تواند از تمام قدرت تراشه M1 نهایت استفاده را ببرد.

نظر شما کاربران درباره این محدودیت اعمال شده توسط اپل چیست؟ با ما در میان بگذارید.

4 در مورد “اپلیکیشن‌ها تنها به ۵ گیگابایت از رم ۱۶ گیگابایتی آیپد پرو ۲۰۲۱ اپل دسترسی دارند!”

    1. محمدرضا بهمرد

      در پاراگراف آخر ذکر کرده‌ایم. برای مولتی تسکینگ و حتی پخش ویدئوهایی با کیفیت بالا نیاز به رم هست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH