Precise location و Approximate location در اندروید 12 چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

یکی از قابلیت‌های جدید اندروید 12 این است که کاربر می‌تواند در رابطه با دسترسی یک اپلیکیشن به موقعیت مکانی دقیق وی، تصمیم‌گیری کند. بدین ترتیب می‌توانید سیستم‌عامل را به‌گونه‌ای پیکربندی کنید که فقط در هنگام باز بودن، یک اپلیکیشن بتواند موقعیت مکانی شما را ردیابی کند یا اینکه هر بار جهت چنین کاری، از شما کسب اجازه شود. به همین دلیل بر آن شدیم تا در این مطلب به تفاوت Precise Location و Approximate Location در اندروید 12 بپردازیم.

توسعه‌دهندگان گوگل می‌گویند: “اگر اپلیکیشن شما اندروید 12 را هدف قرار داده و در خواست ACCESS_FINE_LOCATION را داشته باشد، آنگاه شما همچنین باید اجازه ACCESS_COARSE_LOCATION را نیز درخواست دهید. باید هر دو اجازه را در یک درخواست اجرای واحد، جای دهید.”

بنابراین اگر اپلیکیشنی جهت کار با اندروید 12 طراحی شده باشد، آنگاه توسعه‌دهنده آن باید پشتیبانی از Coarse Location (که در تنظیمات، Approximate Location نامیده می‌شود) و Precise Location را فراهم آورد. اولی مربوط به موقعیت مکانی تقریبی و دومی مربوط به موقعیت مکانی دقیق است. اگر کاربر بخواهد که فقط اجازه دسترسی به موقعیت تقریبی را صادر کند، آنگاه اپلیکیشن نیز نباید مشکلی داشته باشد.

در نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید نیز کاربران می‌توانند به بخش Apps موجود در تنظیمات گوشی رفته و فقط اجازه دسترسی به موقعیت تقریبی را فراهم کنند. البته در اندروید 12 می‌توانید تعیین کنید که کدام اپلیکیشن می‌تواند به موقعیت مکانی دقیق شما، دسترسی پیدا کند.

این مطلب را نیز بخوانید: سیستم‌عامل اندروید، چه مزایا و معایبی دارد؟

تفاوت Precise Location و Approximate Location در اندروید 12

تفاوت Precise location و Approximate location در اندروید 12

Precise Location از اطلاعات حسگرهایی همانند GPS و ارتفاع‌سنج استفاده کرده تا با دقتی در حدود یک متر بتواند موقعیت مکانی شما را تشخیص دهد. Approximate Location نیز از Google Play Services و اتصال وای‌فای و یا دیتای سیم‌کارت استفاده کرده تا بتواند موقعیت مکانی شما را با دقت 100 متری، تشخیص دهد.

در تمامی گوشی‌ها فارغ از نسخه اندروید آن‌ها می‌توانید به تنظیمات رفته و Precise Location یا همان GPS را به کلی برای تمامی اپلیکیشن‌ها، غیرفعال کنید. اما در اندروید 12 می‌توانید این ویژگی را برای هر اپلیکیشن، به‌صورت جداگانه شخصی‌سازی نمایید. اگر به یک اپلیکیشن فقط امکان دسترسی به موقعیت مکانی تقریبی را بدهید، آنگاه این احتمال وجود دارد که عملکرد آن نیز مختل شود.

Precise Location بیشتر برای اپلیکیشن‌های ناوبری همانند گوگل مپس و یا اپلیکیشن‌های پیاده‌روی کاربرد دارد، زیرا طبیعتا این برنامه‌ها جهت ارائه اطلاعات دقیق‌، به موقعیت مکانی دقیق شما نیاز دارند. در نهایت این ویژگی اندروید 12 می‌تواند باعث شود که حریم خصوصی کاربران بهتر محافظت شده و کاربران نیز گزینه‌های بیشتری را در این زمینه در اختیار داشته باشند.

3 در مورد “Precise location و Approximate location در اندروید 12 چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟”

  1. دسترسی بیشتر همیشه با دردسر بیشتر هم همراهه
    بنظر من که بهتره خودشون حریم خصوصی رو رعایت کنن که نیازی به این ابدیت ها و اپشن های اضافی نباشه

    1. مسلم رفیعی

      سرویس‌ها و اپلیکیشن‌هایی که درآمدشون از تبلیغاته، سعی میکنن که اطلاعات بیشتری رو از کاربرا به دست بیارن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH