افزایش بازدید در تیک تاک

چگونه در تیک‌تاک بازدیدکننده بیشتری داشته باشیم؟

شبکه اجتماعی تیک‌تاک (TikTok) به سرعت در حال افزایش محبوبیت بوده و کاربران آن، وقت زیادی را در آن صرف می‌کنند. اگر شما یکی از تولیدکنندگان محتوا در این شبکه اجتماعی هستید، آنگاه ترفندهای زیر می‌توانند در افزایش بازدید پست‌های شما در تیک تاک، مؤثر باشند.

ترفندهای وایرال شدن و افزایش بازدید در تیک‌ تاک

1. جذب مخاطبین

لازم نیست که بگوییم اگر بخواهید که مخاطبین را به خود جذب کرده و مانع از دور شدن آن‌ها شوید، آنگاه باید به نوعی آن‌ها را اسیر خود کنید. جهت انجام این کار نیز می‌توانید ترفندهای زیر را امتحان کنید.

ترندها و گرایش‌ها را شناسایی کنید

لازم نیست که همیشه تولید محتوای شما بر مبنای ترندها باشد، اما این ترفند می‌تواند بازدیدکنندگان حساب شما را افزایش داده و همچنین شانس دیده شدن سایر پست‌های شما را نیز بیشتر کند. ترندها بسته به موقعیت مکانی، متفاوت هستند. مثلا شاید ترندهای ایالات متحده برای کاربران آفریقای جنوبی، آشنا نباشند. با رفتن به صفحه Discover می‌توانید از ترندهای منطقه خود آگاه شوید.

تولید محتوای برجسته

کاربران پس از مدتی از دنبال کردن ترندها خسته می‌شوند. بنابراین بهتر است که سلیقه خود را نیز بر روی ویدیوهای مبتنی بر ترند خود اعمال کرده تا بتوانید محتوای خود را از رقبا، متمایز کنید. متمایز ساختن محتوا می‌تواند با حرف زدن، لباس پوشیدن و یا ویرایش ویدیو باشد. همچنین سعی کنید که این کار را به‌صورت طبیعی انجام دهید، در غیر این صورت، مخاطبین متوجه اجباری بودن این قضیه خواهند شد.

محتوای جالب تولید کنید

نسل Z، مخاطبین اصلی محتوای تیک‌تاک بوده و علاقه زیادی نیز به میم‌ها (Meme) دارند. بنابراین استفاده از میم‌ها جهت جذب این افراد، مفید خواهد بود. قرار دادن یک اجرای جالب بر روی یک آهنگ، استفاده از متن ترانه در مواقع مهم، پیدا کردن دیالوگ‌های صوتی محبوب، قرار دادن داستان شخصی (مرتبط) خود در کپشن و همچنین دستکاری کردن ترندها (مثلا نسخه کمدی یک ترند)، همگی از ترفندهای تولید محتوای جالب و بامزه هستند.

2. ببینید که در چه چیزی توانایی دارید

یکی از بهترین راه‌کارها جهت جذب مخاطبین بلند مدت، پیدا کردن یک موضوع و کار مداوم بر روی آن است. تیک‌تاک محتوای شما را در صفحه For You Page افراد علاقه‌مند به چنین مواردی، قرار می‌دهد. همچنین بدین ترتیب شما نیز به‌صورت الگوریتمی با افرادی رقابت خواهید کرد که محتوای مشابه را تولید می‌کنند.

اگر در زمینه‌ای سررشته دارید، آنگاه بیشتر پیگیر تولید محتواهای مرتبط با آن باشید. بدین ترتیب افرادی که به آن موضوع علاقه‌مند هستند، جذب شما خواهند شد. توانایی‌های خود را هایلایت و برجسته کرده و سعی کنید که برندی را پیرامون آن‌ها به وجود آورید. مردم دوست دارند که تاحدودی بتوانند محتوای آینده حساب شما را پیش‌بینی کنند.

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه نام کاربری حساب تیک‌تاک خود را تغییر دهیم؟

3. از هشتگ استفاده کنید

استفاده از هشتگ‌ها می‌تواند در لینک کردن محتوای شما به یک موضوع و یا تم مشخص، مفید واقع شده و در واقع بازدیدهای شما افزایش پیدا کنند. بدین ترتیب بهتر به مخاطبین موردنظر خود، نشان داده خواهید شد.

سعی کنید که چندان از تگ‌های عمومی همانند ForYouPage# و یا fyp# استفاده نکرده و مثلا اگر بر روی ویدیوهای مرتبط با اسکیت‌سواری کار می‌کنید، آنگاه از هشتگ‌هایی همانند skater# یا skateboarding# استفاده کنید. برخی از هشتگ‌ها نیز وجود داشته که معنای به‌خصوصی ندارند اما بازدیدکننده را به خود جذب می‌کنند، همانند xyzbca#. در صفحه Discover حواستان به این موضوع باشد.

اگر از تگ‌های کم تعداد استفاده کنید، آنگاه اتفاق چندانی رخ نخواهد داد و اگر هم تعداد تگ‌ها شما زیاد باشد، آنگاه این موضوع می‌تواند باعث سردرگمی الگوریتم شود. بهتر است که تعداد تگ‌های شما بین 3 الی 5 مورد بوده و همچنین به یکدیگر نیز مرتبط باشند تا دسته‌بندی آن‌ها توسط الگوریتم، آسان‌تر باشد.

4. یک صدای ترند را انتخاب کنید

یکی از دلایل محبوبیت شبکه اجتماعی تیک‌تاک، امکان استفاده از موسیقی و صدا برای کلیپ‌های این شبکه است. جهت وایرال شدن محتوای خود، بهتر است که از طریق این اپلیکیشن یک صدای ترند را برگزینید. البته این قضیه لزوما به معنای فدا کردن صدای اصلی متعلق به ویدیو نیست. با تعدیل حجم صدای موسیقی ترند خود می‌توانید صدای اصلی ویدیو را نیز تاحدودی حفظ کنید. در زیر به شیوه انجام این کار می‌پردازیم.

پس از ایجاد تیک‌تاک خود به همراه صدای اصلی، در پنجره ویرایش باید “Sounds” را لمس کنید. در ادامه به صفحه‌ای وارد خواهید شد که در آنجا و در نوار Discover می‌توانید یکی از صداهای ترند را انتخاب کنید. صدای موردنظر را انتخاب و سپس تیک قرمز رنگ را لمس کرده تا آن را به ویدیوی خود اضافه کنید.

در پنجره ویرایش با لمس کردن پیکان کوچک در سمت راست و انتخاب “Volume” می‌توانید ابزارهای ویرایش را بسط دهید.

حجم صدای “Added Sound” را کم کرده و سپس تیک قرمز رنگ را لمس کنید.

بدین ترتیب می‌توانید از مزیت‌های هر دو صدا در ویدیوهای خود استفاده کنید. البته بهتر است که صدایی را برگزینید که با تم ویدیوی شما، سازگار باشد.

5. به‌طور مداوم پست بگذارید

از آنجایی که پست‌های بیشتر به‌معنای جذب ترافیک بیشتر به شبکه‌های اجتماعی هستند، پس محتوای چنین افرادی نیز توسط این شبکه‌ها، مورد توجه بیشتر می‌گیرند. بهتر است که حداکثر روزی 2 پست و حداقل نیز هفته‌ای 2 پست را بر روی حساب خود قرار دهید. پست گذاشتن مداوم باعث می‌شود که مخاطبین شما منتظر باقی مانده و همچنین احساس تعهد بیشتری نیز نسبت به حساب شما داشته باشند.

این مطلب را نیز بخوانید: با راه‌کارهای افزایش امنیت حساب تیک‌تاک خود آشنا شوید

6. تعامل را تشویق کنید

یکی دیگر از راه‌کارهای افزایش بازدید در تیک تاک به مسئله تعامل بازمی‌گرد. نه تنها بازدید پست‌ها، بلکه تعامل با آن‌ها همانند لایک، کامنت و به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی نیز اهمیت زیادی داشته و باعث رونق بیشتر حساب شما خواهد شد.

جهت افزایش تعامل می‌توانید این موضوع را مستقیما از کاربران درخواست کرده و یا اینکه در قسمت کپشن، از آن‌ها سؤال بپرسید. پرسیدن سؤال از مخاطبین باعث می‌شود که آن‌ها بدانند برای شما مهم هستند. با پاسخ دادن به کامنت‌ها و یا لایک کردن آن‌ها نیز می‌توانید رابطه خود را با مخاطبین، محکم‌تر کنید.

7. پس از پست گذاشتن، از تیک‌تاک خارج شوید

این شبکه اجتماعی پس از اینکه مدتی از آن استفاده نکنید، سعی می‌کند که با ارسال اعلان‌هایی، توجه شما را به خود جلب کند. بدین ترتیب شانس اینکه محتوای شما در صفحه For You Page اشخاص قرار گیرد، بیشتر شده و این موضوع علاوه بر افزایش ترافیک، باعث می‌شود که شما نیز به استفاده مجدد از این شبکه اجتماعی، تشویق شوید.

2 در مورد “چگونه در تیک‌تاک بازدیدکننده بیشتری داشته باشیم؟”

  1. کاربرای ایرانی هرچی مسخره بازی و بی ابروبازی بیشتری داشته باشن فالور بیشتری هم پیدا میکنن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH