تصاویر پتنت سامسونگ گلکسی زد فولد تب با طراحی تاشونده سه‌گانه منتشر شد

در حال حاضر شرکت سامسونگ یکی از مشهورترین شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون‌های تاشو در جهان به‌شمار می‌رود. اگر برخی کمپانی‌ها هنوز به عرصه تولید گوشی‌های تاشو وارد نشده‌اند؛ اما شرکت کره‌ای 2 سری دستگاه تاشو را به بازار عرضه نموده و در صدد ارائه سومین نسل از نخستین اسمارت‌فون‌های تاشونده خود است.

بر اساس برخی شایعات کمپانی سامسونگ روی توسعه نخستین تبلت تاشو خود با نام احتمالی گلکسی زد فولد تب کار می‌کند. از آنجا که سامسونگ سرگرم تولید گلکسی تب S8 اولترا است؛ لذا کمپانی کره‌ای برای ورود به بازار تبلت‌های غول‌پیکر تلاش می‌کند. کارشناسان بر این باورند که عرضه یک تبلت تاشو مجهز به نمایشگری با اندازه معمول در حالات تا شده و اندازه بسیار بزرگ در وضعیت باز شده کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد.

فهرست یک پتنت اخیرا منتشر شده در سازمان جهانی ثبت مالکیت معنوی (WIPO) نشان می‌دهد که غول کره‌ای روی طراحی یک پتنت تحت‌عنوان “روش و دستگاه برای ارائه رابط کاربری در یک دستگاه الکترونیکی مجهز به نمایشگر تاشو” کار کرده است. این پتنت در روز 21 مه سال 2021 (31 اردیبهشت ماه) به ثبت رسیده و نگرش جالبی را پیرامون سناریوهای کاربردی احتمالی یک دستگاه با قابلیت تاشوندگی چندگانه ارائه می‌دهد.

در عین‌حال پتنتی با طراحی بسیار مشابه در دفتر ثبت اختراعات و نمادهای تجاری ایالات‌متحده (USPTO) نیز به ثبت رسیده است. اکنون اعضای وبسایت LetsGoDigital تصمیم گرفته‌اند تا روی این پتنت‌ها کار کرده و تصاویر مفهومی از طراحی احتمالی دستگاهی موسوم به گلکسی زد فولد تب را تولید نمایند. حتی کمپانی سامسونگ می‌تواند به منظور همراستا قرار دادن این محصول با مدل‌های 2 در 1 سری گلکسی بوک از نام تجاری گلکسی زد فلکس استفاده کند.

دستگاه جدید گلکسی زد فولد تب برای نخستین بار از ایده نمایشگر تاشونده سه‌گانه سامسونگ رونمایی خواهد کرد

گلکسی زد فولد تب به منظور تولید دستگاهی با عملکرد توامان یک اسمارت‌فون و تبلت طراحی شده است. مکانیسم تاشو مینیمال این محصول قالب طراحی مطلوبی را برای آن رقم زده است. طراحی تبلت زد فولد احتمالا دارای جایگاهی برای استقرار قلم S Pen است. قلم استایلوس سامسونگ در گلکسی زد فولد تب بهره‌وری بالاتری از خود ارائه خواهد داد.

بی‌تردید قالب طراحی تاشونده سه‌گانه امیدوارکننده و الهام‌بخش به‌نظر می‌رسد؛ اما مجددا بایستی خاطرنشان کرد که ثبت یک پتنت لزوما به‌معنای عرضه دستگاهی مشابه به بازار نبوده و این سناریو حداقل در آینده نزدیک عملی نخواهد شد.

امسال شرکت سامسونگ احتمالا چندین مدل جدید از اسمارت‌فون‌های تاشو خود را به بازار عرضه خواهد کرد. در همین راستا رویداد Galaxy Unpacked احتمالا در ماه آگوست 2021 برگزار خواهد شد. در جریان این مراسم غول کره‌ای از مدل‌های جدید گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 2 رونمایی خواهد کرد.  همچنین سامسونگ احتمالا تبلت‌های جدید سری گلکسی تب S8 با نمایشگرهای سنتی را معرفی خواهد کرد. چنان‌چه گلکسی زد فولد تب به یک محصول واقعی تبدیل شود؛ در این‌صورت یقینا طی ماه‌های آینده جزئیات بیش‌تری پیرامون آن منتشر خواهد شد.

2 در مورد “تصاویر پتنت سامسونگ گلکسی زد فولد تب با طراحی تاشونده سه‌گانه منتشر شد”

  1. خیلی درازه دیگه
    و قطعا با این قیمتش فروش چندانی هم نخواهد داشت
    سنگین هم هست و استفاده اش سخت میشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH