شرکت BOE از نخستین نمایشگر امولد کشویی و انعطاف‌پذیر جهان رسما رونمایی کرد

به‌دنبال برگزاری کنفرانس جهانی فناوری نمایشگر (ICDT 2021) در شهر پکن کمپانی چینی BOE از نسل جدید پنل‌های مینی LED مبتنی بر گلس که به‌طور انبوه تولید شده است؛ رسما رونمایی کرد. بعلاوه کمپانی مجموعه‌ای از محصولات با فناوری پیشرفته نمایشگر از جمله نخستین نمایشگر کشویی انعطاف‌پذیر امولد در جهان را معرفی کرد.

شرکت BOE در محل برگزاری نمایشگاه، نخستین نمایشگر کشویی انعطاف‌پذیر امولد در جهان را به معرض نمایش گذاشت. کمپانی چینی ادعا می‌کند که این محصول دارای شعاع انحنای بیرونی تنها 4 میلی‌متری بوده و از فرکانس پیمایش دینامیکی معادل 200 هزار نوبتی برخوردار است. این محصول با حرکت کشویی به سمت داخل و خارج به آسانی می‌تواند میان حالات گوشی موبایلی و تبلت تغییر وضعیت دهد. این نمایشگر با توجه به ساختار کشویی خود فاقد هرگونه چروکیدگی یا چین‌خوردگی خواهد بود.

بعلاوه BOE ضمن برگزاری کنفرانس ICDT 2021 از یک نمایشگر هدآپ جدید برای خودروهای کوچک رونمایی کرد. بر اساس گزارشات این محصول در مقایسه با سیستم نمایشگر هدآپ معمولی بیش از 75 درصد کوچک‌تر است. ماژول نمایشگر از فناوری میکرو اولد با روشنایی بالا و فناوری اپتیکی میکرو پروجکشن استفاده می‌کند. بعلاوه این نمایشگر از روشنایی خیره‌کننده 10 هزار نیتی برخوردار بوده و در سناریوهای غیرمسقف متنوع و پیچیده قابل استفاده خواهد بود؛ پدیده‌ای که آن‌را به یک محصول با کاربری چندگانه تبدیل می‌کند. BOE ادعا می‌کند که این دستگاه در محیط‌هایی با شرایط نوری قوی از افکت نمایشی مناسبی برخوردار است.

همچنین شرکت BOE از یک نمایشگر گیمینگ حرفه‌ای نیز رونمایی کرد. این محصول دارای نرخ نوسازی 480 هرتزی است. بعلاوه زمان پاسخگویی آن در حالت سیاه و سفید (Grayscale) بسیار سریع و برابر با 1 میلی‌ثانیه است.

درآمد و سودآوری خالص BOE طی 3 ماهه نخست سال 2021 رکورد جدیدی را ثبت کرد

شرکت BOE اخیرا گزارش مالی مربوط به 3 ماهه نخست سال 2021 را منتشر کرد. کمپانی چینی در این مدت به درآمد عملیاتی 49.655 میلیارد یوانی (7.8 میلیارد دلاری) دست یافته است؛ رقمی که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل رشد 107.87 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین سود خالص این شرکت نیز به 5.182 میلیارد یوان (812 میلیون دلار) رسید که از رشد 814.46 درصدی نسبت به 3 ماهه نخست سال 2020 حکایت دارد.

تقاضای مداوم برای نمایشگرهای نیمه‌هادی در بازارهای خارجی در رشد درآمد و سودآوری کمپانی BOE نقشی کلیدی را ایفا نموده است. بعلاوه فناوری‌های BOE در زمینه پنل‌های مینی LED، نمایشگرهای انعطاف‌پذیر، پنل‌های 8K و سایر حوزه‌ها کماکان در حال پیشرفت و دستیابی به موفقیت‌های جدید هستند. محصولات مینی LED مبتنی بر گلس فواصل میان پیکسل‌ها موسوم به دات پیچ را تا حد برترین نمونه‌های صنعتی (معادل 0.9 میلی‌متر) ارتقاء داده و از قابلیت پوشش‌دهی 115 درصدی طیف رنگ فوق‌العاده پیشرفته NTSC برخوردار هستند. این پنل‌ها دارای روشنایی HDR و کنتراست بسیار مطلوب بوده و مرزهای جدیدی از پیشرفت‌های صنعتی را تعریف نموده‌اند.

در حوزه نمایشگرهای انعطاف‌پذیر نیز داده‌های موسسه Sigmaintell نشان می‌دهند که سهم BOE از بازار این پنل‌ها افزایش یافته و اکنون این کمپانی بزرگ‌ترین تولیدکننده پنل‌های انعطاف‌پذیر در بازار چین و دومین تولیدکننده بزرگ در جهان محسوب می‌شود. بعلاوه شرکت BOE محصولاتی نوآورانه شامل نمایشگرهای تاشو، نمایشگرهای کشویی و پنل‌های انعطاف‌پذیر را به بازار عرضه کرده است. این کمپانی یکی از تولیدکنندگان برتر نمایشگر انعطاف‌پذیر در جهان به‌شمار رفته و تمامی فناوری‌ها از جمله تکنولوژی دوربین زیر نمایشگر را در اختیار دارد. مردم ضمن برگزاری فستیوال بهاری Gala در سال 2021 شاهد رونمایی از فناوری جدید 8K UHD شرکت BOE خواهند بود. این فناوری محصول همکاری BOE با شرکت China Central Radio است.

3 در مورد “شرکت BOE از نخستین نمایشگر امولد کشویی و انعطاف‌پذیر جهان رسما رونمایی کرد”

    1. امیرکیوان گوهری

      سلام دوست عزیز سامسونگ قبلا نمایشگر آمولد انعطاف‌پذیر تولید کرده اما این نمایشگر فاقد مکانیسم کشویی بود. محصول BOE نخستین پنل آمولد کشویی انعطاف‌پذیر در جهان محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH