روش‌های کاربردی برای از بین بردن حباب زیر گلس گوشی

کاربران معمولا پس از خریداری گوشی، یک محافظ نمایشگر یا گلس برای آن تهیه می‌کنند تا نمایشگر آسیب نبیند و گوشی در برابر ضربه‌های مختلف محافظت شود. ولی نحوه قرار دادن گلس روی گوشی کار آسانی به نظر نمی‌رسد و حتما باید توسط یک فرد حرفه‌ای روی دستگاه نصب شود. چرا که وجود حباب زیر گلس تاثیر منفی روی نمای گوشی می‌گذارد، بنابراین از بین بردن حباب زیر گلس بسیار تاثیرگذار است.

دلایل زیادی برای استفاده از گلس گوشی وجود دارد که از جمله آنها می‌توانیم به گران بودن تعویض نمایشگر گوشی، محافظت از نمایشگر در برابر ضربه‌های مختلف، جلوگیری از خط و خش و غیره اشاره کنیم. علاوه بر این‌ها، گلس باعث می‌شود که نمایشگر کثیف نشود و همیشه تمیز باقی بماند.

معمولا نصب کردن گلس کار آسانی نیست و افرادی که در انجام این کار حرفه‌ای هستند آن را انجام می‌دهند. چرا که اگر درست گلس را نصب نکنید حباب‌های ریزی زیر آن تشکیل می‌شوند و نمای صفحه را به هم می‌زنند. ولی ما در این مطلب قصد داریم به شما یاد بدهیم که چگونه خودتان گلس گوشی را نصب کنید.

اگر نمی‌دانید که چطور باید خودتان گلس گوشی را عوض کنید و از هزینه‌های اضافه‌ای که برای نصب آن گرفته می‌شود، جلوگیری کنید بهتر است که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید چرا که ما می‌خواهیم اطلاعات زیادی را درباره از بین بردن حباب زیر گلس به شما ارائه کنیم.

از بین بردن حباب زیر گلس گوشی

همیشه امکان دارد در هنگام نصب گلس گوشی اتفاقات زیادی پیش بیاید. این اتفاقات شامل افتادن حباب زیر گلس گوشی، افتادن پرز زیر گلس گوشی، بلند شدن لبه‌های گلس گوشی، کج و نامنظم نصب کردن گلس گوشی و غیره می‌شود‌. برای جلوگیری از این اتفاقات هم که شده باید نحوه درست نصب کردن گلس را یاد بگیرید.

از بین بردن حباب زیر گلس

یکی از رایج‌ترین اتفاقاتی که امکان دارد در حین نصب گلس با آن روبرو شوید حباب زدن زیر گلس است. شاید فکر کنید که می‌توانید پس از حباب زدن زیر گلس آن را بلند کنید، نمایشگر را تمیز کرده، حباب‌ها را از بین برده و دوباره گلس را بچسبانید اما باید بگوییم که این کار غیر ممکن است. چرا که گلس تمام گوشی‌ها چسب مخصوص به خود را دارند و پس از یک بار درآمدن دیگر به راحتی نمی‌چسبند و به طور کلی گلس بلا استفاده باقی خواهد ماند.

گلس برای تلویزیون بخریم ؟ بررسی مزایا و معایب محافظ صفحه نمایش تلویزیون

اگر نتوانید همان بار اول گلس را به خوبی نصب کنید حباب‌هایی زیر آن تشکیل خواهد شد. پس بهتر است که قبل از انجام این کار تمام ترفندهای مربوط به آن را یاد بگیرید تا در هنگام نصب گلس با هیچ مشکلی روبرو نشوید.

حتی اگر بهترین مارک گلس را هم خریداری کرده باشید ولی نتوانید به روش صحیح آن را روی گوشی قرار دهید، حباب‌هایی زیر گلس تشکیل می‌شود یا ممکن است گلس تا بخورد و پرزهایی زیر آن قرار بگیرد.

دومین دلیل مهمی که ممکن است موجب حباب زدن زیر گلس شود، بی‌کیفیت بودن آن است. یک گلس بی‌کیفیت از چسب خوبی برخوردار نیست در نتیجه نمی‌تواند به راحتی حباب‌ها را از زیر گلس خارج کرده و سطحی صاف را به ارمغان بیاورد.

عامل دیگر استفاده از قاب‌های لبه‌دار است. این قاب‌ها معمولاً به صورت همه جانبه از نمایشگر و گوشی محافظت می‌کنند و به قاب‌های 360 درجه نیز معروف هستند. هنگامی که پس از نصب گلس از این نوع قاب‌ها استفاده کنید می‌بینید که گلس بلند می‌شود در نتیجه بهتر است کمی صبر کنید تا چسب گلس به خوبی خشک شود و سپس از این نوع قاب استفاده کنید.

معرفی چند ترفند برای از بین بردن حباب زیر گلس

اگر به هر دلیلی نتوانستید همان بار اول گلس را به خوبی روی نمایشگر بچسبانید می‌توانید از چند روش پایین برای از بین بردن حباب زیر گلس استفاده کنید:

استفاده از کارت برای از بین بردن حباب زیر گلس گوشی

اگر در زیر گلس حباب‌هایی را می‌بینید و تعداد آنها خیلی زیاد نیست می‌توانید از این ترفند استفاده کنید. برای شروع یک کارت بانکی را بردارید (بدون استفاده از نوک تیز آن) لبه تخت آن کارت را روی بخش‌هایی که حباب دارد قرار دهید و کارت بانکی را با فشار کم به سمت طرفین نمایشگر بکشانید تا هوای زیر آن خارج شود.

توجه: حواستان باشد که این کار را به آرامی انجام دهید چرا که اگر با فشار زیادی کارت را روی نمایشگر بکشانید علاوه بر آسیب دیدن گلس، گوشی شما نیز صدمه می‌بیند.

در نهایت انقدر این کار را تکرار کنید تا حباب‌های زیر گلس خارج شوند.

استفاده از انگشتان دست

این روش کمی ابتدایی به نظر می‌رسد اما ممکن است واقعاً جواب بدهد. در این روش باید با استفاده از نوک انگشتان دست خود روی حباب‌های موجود در گلس بکشانید و هوا را از نزدیک‌ترین راه از گلس روی نمایشگر خارج کنید. این ترفند نیز مانند روش بالا برای حباب‌های ریز کاربردی است.

بلند کردن گلس از روی صفحه

برای اینکه حباب‌های زیر گلس خارج شوند می‌توانید پس از چسباندن گلس یک بار آن را از صفحه بلند کنید. البته برای استفاده از این روش باید گلس با کیفیتی خریداری کرده باشید چرا که گلس‌های بی‌کیفیت پس از یک بار بلند کردن کیفیت خود را از دست می‌دهند و ممکن است بعد از چند روز از روی نمایشگر بلند شوند.

از بین بردن حباب زیر گلس

برای شروع از یک تیغ استفاده کنید و آن را به آرامی گوشه گلس زده، سعی کنید از بخش پایین آن را بلند کنید. بهتر است که این کار به آرامی انجام شود تا حباب‌های بیشتری در زیر گلس قرار نگیرند. همچنین اگر فکر می‌کنید که گلس شما قابلیت شستشو را دارد، می‌توانید آن را بشویید.

پیش بینی قیمت آیفون 15 تا عید 1403 | آیفون 15 گران می‌شود یا ارزان؟

حالا نمایشگر گوشی را تمیز کنید و با استفاده از یک چسب نواری به آرامی روی صفحه بزنید. دلیل انجام این کار این است که اگر چسب گلس به خوبی عمل نکرد چسب نواری بتواند گلس را روی نمایشگر بچسباند. در نهایت گلس را بچسبانید و سعی کنید که هیچ حبابی این بار زیر آن تشکیل نشود.

کمک گرفتن از مایع UV

معمولا گلس‌های بسیار با کیفیت در جعبه‌های خود این مایع را در اختیار دارند. حتی افرادی که گلس نصب می‌کنند نیز از این مایع به خصوص استفاده می‌کنند. مایع UV به شما امکان می‌دهد تا به راحتی حباب‌های زیر گلس را از بین ببرید.

از بین بردن حباب زیر گلس

برای استفاده از آن کافیست علاوه بر مایع UV از یک گوش پاک‌‌کن کمک بگیرید. شما می‌توانید مقداری از این مایع را روی گوش پاک کن ریخته و آن را به لبه‌های گلس چسبانده شده بزنید. پس از آن از انگشتان خود کمک بگیرید و حباب‌های زیر گلس را از گوشه‌های گوشی خارج کنید.

با این کار مایع به زیر گلس نفوذ می‌کند و تمام حباب‌ها را از بین می‌برد ولی اگر دیدید که این اتفاق نیفتاد و یا زیر گلس نرفت می‌توانید با انگشت خود یا با استفاده از یک تیغه گلس را بلند کنید. در نهایت با استفاده از یک دستمال نمایشگر را تمیز کنید و کارت را روی گلس بکشانید تا به خوبی روی نمایشگر دستگاه چسبانده شود.

روش نهایی؛ روغن زیتون

شاید یکی از جالب‌ترین روش‌ها برای از بین بردن حباب زیر گلس گوشی استفاده از روغن زیتون باشد. برای شروع می‌توانید یک قطره روغن زیتون را از لبه گلس چکانده و مانند روش بالا آن را به زیر گلس هدایت کنید. یا اینکه اگر می‌توانید با استفاده از یک تیغه گوشه آن را بلند کنید تا روغن زیتون به زیر گلس کشانده شود. در نهایت به آرامی با استفاده از یک کارت از مرکز به سمت لبه‌های گلس بکشانید تا حباب‌ها خارج شوند.

از بین بردن حباب زیر گلس

پس از آن سریعاً روغن اضافه را پاک کنید تا بخشی از آن وارد اسپیکر یا دیگر بخش‌های گوشی نشود. تنها نکته‌ای که در این بخش باید به آن توجه کنید این است که نباید از روغن زیادی استفاده کنید، بنابراین مقدار کم روغن زیتون که توسط گوش پاک کن استفاده می‌شود، هیچ ضرری برای گوشی ندارد.

نکته: شما می‌توانید به جای استفاده از روغن زیتون از سایر روغن‌ها مانند روغن پخت‌و‌پز و روغن کنجد نیز استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH