مقایسه تخصصی نمایشگر اچ‌تی‌سی وان (M8)، گلکسی S5 و اکسپریا Z2

Screen Compare

در این مقاله قصد داریم تا ۳ پرچمدار این روزهای بازار با نام‌های اچ تی سی وان (M8)، سونی اکسپریا زد2 و سامسونگ گلکسی اس5 را در کنار یکدیگر بگذاریم تا با چشمان خودتان ببینید که این گوشی‌ها در کنار یکدیگر، چه کیفیتی را ارایه می‌کنند. همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید، در یک محیط کاملا تاریک و با نور ۱۰۰ درصد، در چندین حالت مختلف از اسمارت‌فون‌های مورد نظرمان که همه یک تصویر مشابه را نشان می دادند، عکس انداختیم. در گزینش تصاویر نیز سعی کردیم تا طیف‌های رنگی متفاوتی را انتخاب کنیم تا ملاک قضاوت افراد بر مبنای یک یا دو حالت نباشد!

در این تصاویر نمایشگر سمت راست مربوط به گلکسی اس5، نمایشگر وسط برای اچ‌تی‌سی وان (m8) و نمایشگر سمت چپ اختصاص به اکسپریا زد2 دارد. پس با دقت به این عکس‌ها نگاه کنید و در پایان به هرکدام که کیفیت تصویر بهتری را ارایه می کنند، رای دهید!

تصویر از روبه‌رو و بدون زاویه

Screen compare (12)

Screen compare (1)

Screen compare (11)

Screen compare (18)

Screen compare (7)

Screen compare (20)

[polldaddy poll=8102456]

[divide style=”2″]

تصاویر با زاویه ۳۰ درجه

Screen compare (5)

Screen compare (4)

Screen compare (13)

Screen compare (9)

Screen compare (17)

[polldaddy poll=8102458]

[divide style=”2″]

تصاویر با زاویه ۶۰ درجه

Screen compare (23)

Screen compare (19)

Screen compare (22)

Screen compare (10)

Screen compare (29)

[polldaddy poll=8102459]

[divide style=”2″]

تصاویر در بیرون و زیر نور آفتاب

Screen compare s (1)

Screen compare s (2)

 

[polldaddy poll=8102460]

joorchin7

66 در مورد “مقایسه تخصصی نمایشگر اچ‌تی‌سی وان (M8)، گلکسی S5 و اکسپریا Z2”

  1. این سایت تکلیفش با خودش مشخص نیست واقعا ما که از این سایت راهنمایی خرید میخوام توی هر بخش یک چیزی میگه و نشون میده توی بخش مقایسه htc one m8 با گلگسی S5 صفحه نمایشه S5 کاملا برتر از m8 بود ولی اینجا صفحه نمایشه S5 کاملا از m8 ضعیفتره و توی بخش Z2 باS5 هم همینطور اگه باور ندارید همینطور عکس هارو با عکس های اون بخش مقایسه کنید بعید میدونم درج کنید و اگه جواب دارید درج کنید و جواب قانع کننده بدید تا ملت بدونن اگه درج نکردید یعنی سایت کاملاً دروغ میگه

  2. سلام.فاکتورهای مهم یک گوشی واسه من صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت،باتری قوی،روان بودن و هنگ نکردن و کیفیت ساخت و باکلاس بودن هست.عجله ای واسه خرید و همین طور محدودیت قیمت هم خیلی ندارم.خودم بین زد2،جی3،و نوت4 موندم…
    راهنمایی کنید لطفا ممنون میشم…

  3. با سلام وخسته نباشید
    اقای گلکار میخواستم یک گوشی تا سقف1500000 بگیرم اولویت هام :پردازنده قوی جهت بازی های سنگین و وب گردی2.دوربین خوب 3.اپدیت خوب گوشی خواهشا کمکم کنید
    متشکر

  4. احسان دهقانی

    سلام.بچه ها من میخوام گوشی بخرم موندم بین z2و s5کدومو انتخاب کنم. بنظرتون کدوم بهتره؟ و کم تر داغ میکنه؟ و ب روز تره؟مرسییییییییییییی.

    1. باسلام.برای انتخاب بین این دو مدل باید اول مشخصاتشون رو یه مروری داشته باشیم دوست عزیز.از لحاظ صفحه نمایش و دوربین و قابلیت زد آب بودن تفاوت چندانی ندارند
      اما در cpu سونی از اسنپدراگون استفاده میکنه در حالی که سامسونگ از اگزینوس و مطمعا اسنپداراگون بهتره همچنین میزان RAM z2 3 گیگ هست و اس 5 2 گیگ هر دوتا هم که زد آب هستند،هر دو گوشی در بالاترین سطح هستند و انتخاب بین این دو مدل به نظر شخصی خودتون بستگی داره
      اما در مورد داغ کردن من یه ویدئو دیدم که گرمای z2 و htc m8 رو اندازه گرفتن که سونی به 43درجه گرما هم میرسید و شما باید این فاکتور رو هم در نظر بگیرید.
      اگر هم عجله ای برا خرید نداری میتونی صبر کنی تا note 4 عرضه بشه مشخصات بسیار قوی داره.
      موفق باشی

  5. هر کسی از نمایشگر گوشی سر در بیاره و حرفه ای باشه به راحتی میفهمه که بهترین صفحه نمایش در عکس های بالا متعلق به اکسپریا Z2 هست و انصافا بدترین نمایشگر متعلق به گالکسی s5 هست.

    1. از display research که حرفه ای تر سراغ نداریم که اونم میگه s5 دارای بهترین صفحه نمایشه. اما وقتی عکس از صفحه گذاشته دیگه حرفه ای و غیر حرفه ای نداره. به نظر من از نظر روشنایی و رنگ one m8 از بقیه بهتر بود، از نظر زاویه دیدم s5 اما برای مقایسه بهتر بازم باید از نزدیک دید.

  6. خسته نباشید آقای گل کار . میشه لطف کنید یه مقایسه هم بین نمایشگرهای S5 و oneplus one بذارید؟ ممنون میشم

  7. سلام به همگی گوشفی دوستا. در مقایسه صفحه نمایش htc بهتر از گوشی های دیگست ولی در قدرت یا هر چیز دیگه ای به لطف سامسونگ اس5 بهتره و در داغ کردن فقط z2 لایقه بهترینه

  8. ایرانی جماعت ارزش وقت گذاشتن رو نداره…این رو جدی میگم..هنوز تعصب و فرهنگ بیخودی توی رگهامونه..متاسفم..

  9. من خودم تمامی گوشی هام برند سامسونگ بوده
    اما تو این 3 تا تصویر htc از همشون بهتر و سرتره بدون هیچ شک و تعصبی نضبت به برند خاصی
    با تشکر

  10. خوب شد که G3 تو این بررسی نبود ، چون صفحه نمایش G3 با ختلاف زیادی نسبت به 3 گوشی دیگه سرتره!
    s5 که رنگها رو غیر طبیعی نشون میده ، z2 هم که زاویه دید خوبی نداره .

  11. معلومه زد2 رنگهای جذاب تری داره و رنگ های واقعی داره اس5 که اصلا هیچ فقط رشنتر وبی حال و HTCبین دوتاش

  12. معلومه سونی رنگ هاش جذاب تر بود HTC یکمی کمتر ولی S5 دیگه هیچ فقط روشن تر و بی حال سونی 3Zاورد صبر میکنم میخرمش الان Z دارم حال میکنم باش

  13. ممنون به خاطر مقایسه این جور مقایسه ها رو نسبت به اعداد و ارقام بیشتر قبول دارم
    ولی به نظر من اشتباه کردین که اسم گوشی ها رو نوشتین
    چون بعضی ها از روی تعصب به برند مورد علاقشون رای میدین

  14. دوستان..من بنویسم سونی..سامسونگ و Htc ..احتمالا تعداد لایکها 0 بشه..موندم اصلا دقت دارید چی میخونید ؟؟؟!! یا همینکه اسم سامسونگ برده شد دیسلایک میکنید و یا اسم سونی یا htc..خواهشا مطالب رو بخونید..

  15. علیرضا مطریان

    فکر کنم باید با یه تنظیم دیگه از اس5 مقایسه بازنویسی و بروزرسانی بشه چون با بقیه سایت 3 تفاوت : نور زد2 کمتر از همه نیست ، کنتراست اس5 بیشتر از همه نیست ، نور ام8 بیشتر از همه نیست.
    باور کنید توی صفحه اس5 یه چیزه دیگست… زد2 نورش کمه و رنگای نسبتا خنثی تری داره وگرنه واضح تر ، شارپ تر و با جزئیات تر بهنظر میاد.

  16. لذتی که هنگام تماشای فیلم و عکس با موتور x-reality سونی میتونین ببرین با هیچ چیز دیگه ای تکرار نمیشه!! خواهشا هنگام پخش ویدیو مقیسه بذارید دیگه!!

  17. حاضرم شرط ببندم در دو مقایسه اول، سمت چپیه s5 و سمت راستی z2 است! از روی سیاهی پشت مدادها میشه فهمید. لااقل AMOLED هیچیش خوب نباشه، سیاهش واقعی است نه خاکستری!

    1. شما به جای اینکه چشماتو واسه تشخیض عمق رنگ مشکی خسته کنی سعی کن یکم بیشتر بازشون کنی تا نام سامسونگ و سونی را در تصویردوم بالای دوتا گوشی ببینی. قبل از کامنت گذاشتنم یکم از مغزت استفاده کن!

  18. آقای گل کار…لطفا اس5 رو روی حالت اتوماتیک بذارید..منظورم نورش نیست…حالت دینامیک و اینهاست…من خودم شخصا m8 و اس5 دارم..ولی تفاوت خیلی فاحش تر از اینی هستش که شما گذاشتید…خیلی تعجب میکنم از این عکسها !!!!!!

  19. سلام به شدت دنبال مقایسه تخصصی اچ تی سی دیزایر 310 و اچ تی سی 8 اس میگردم.میتونین کمکم کنید؟مخصوصا از لحاظ قدرت باتری و توانایی اجرای بازی های با گرافیک بالا؟میتونین کمکم کنید؟

  20. سلام .ازسایتتون خوش میاد وخیلی خوبه قبلا که با نارنجی کار می کردم حالا سایت تون جای این سایتو برام پر کرده ممنون چیمان جان

  21. انصافتونو شکر….(خطاب ب نظر دهندگان)

    یعنی توی تصویر از روبرو z2 بهتر از اس5 بود؟!! 0_o
    بگیم اچتیسی آره. زد 2 دیگه چیش بهتر بود؟!

    زاویه 30درجه تقریبا وان و اس 5 شبیه هستن. عادلانست. باز سامسونگ سفیدی خودشو حفظ کرده

    زاویه 60 درجه هم z2 بهتر از اس 5ه؟!!! 0_o

    بابا ایولا دارین شما…. چی بگه آدم از این همه تعصب؟!
    :)))

  22. همه خوبند و تفاوتها کم اما کلکسی اس ۵ فکر کنم از دیگر برندها کمی بهتر خود را نشان میدهد مخصوصا در زیر نور افتاب ….

  23. باید یک تصویر را به عنوان مبنا میگذاشتید تا با اون مقایسه میکردیم و بعد قضاوت میکردیم.

  24. نور پس زمینه بدون تیک آتوماتیک در حالت 100 درصده یا با تیک اتو؟؟؟؟؟

    مقایسه زیر نور آفتاب هم ناقصه کاش از زوایای دیگه ای هم بررسی میشد

    1. پیمان گل‌کار

      عزیز جان، مطمئنا حواسمون به برداشتن تیک هست!
      در زیر نور آفتاب عکاسی کمی سخت است و این دو تصویر، بهترین مودهایی بوده که گرفته شده است

  25. این تصویر توی آفتاب که گفتی جناب نویسنده محترم زیر نور آفتاب نیست که؟!!!! چرا نوشتی زیر نور آفتاب؟!؟؟؟؟؟؟؟ لطفا بزار توی نور مستقیم آفتاب و بعد عکسش رو براز تا بگم کدوم ارزش خرید رو داره.
    تا اینجا به نظرم با توجه به نوع تکنولوژی که در ساخت صفحه نمایش ها استفاده شده همه با هم برابرن (البته با توجه به تکنولوژی ساختشون) در کل وان یکم بهتر داره نشون میده و معتدل تره ولی توی نور مستقیم آفتاب باید دید کدوم بهتر عمل میکنه.

    1. مجتبی مسکینی

      این جمله که گفتی جناب یوزر محترم زیر نور مستقیم آفتاب هستش! اگه میبینی سایه تو تصاویر دیده میشه اون واسه درخت های 10 متر اون طرف تره و سایه نیست بلکه انعکاس تصویرشون هست. دیگه قرار نیست که همه درخت ها رو قطع کنیم که! اگه زیر نور مستقیم نبود سایه گوشی ها کاملا مشخص میشد ولی اگه دقت کنی میبینی که سایه گوشی ها به ندرت دیده میشه که نشون میده زیر نور مستقیم آفتاب هست. از اطراف گوشی ها هم مشخصه که زیر نور مستقیمه. در ضمن ارزش خرید یک اسمارت فون از میزان روشناییش زیر نور مستقیم آفتاب مشخص نمیشه

  26. جدا نمیدونم دوستان چجوری رای به زد2یا ام8 دادن؟
    کاملا واضح بود تو این عکس ها برتری اس5…
    این خودش نشون دهنده اینه که یه سری کاربران بدون هیچ دلیلی و از روی تعصب رای میدن…باشه بابا اصن زد2 و ام8 بهتر از اس5 هستن…ولی عکس ها چیز دیگه ای نشون میده…یکم منطق داشته باشید

    1. من خودم طرفدار هر سه تا برند هستم اما با کمی دقت متوجه میشیم که اچ تی سی وان ام 8 از همه بهتره.به جز آخری که زیر نور آفتاب هست.من خودمم به جز آخری به ام 8 رای دادم.شما یا خوب دقت نکردی ببینی کدوم بهتره.یا مانیتورتون کثیف بوده یا معنی کیفیت بهترو نمیدونی.
      موفق باشی

    2. تو تصاویر با زاویه دید 60 درجه کاملاً معلوم است که گالکسی s5 کیفیت صفحه نمایش افتصاحی داره به رنگ بنفش و رنگ قرمز و سبز در تصاویر زاویه 60 درجه دقت کنید که گالکسی s5 خاسته روشنایی صفحه نمایش را بیشتر نشان بده!!!! زده همه رنگهای اصلی را خراب کرده… به رنگ صورت و چشم ان مرد هم دقت کنید باز اکسپریا Z2 بهترین عملکرد را داشته ولی در گالکسی s5 به دلیل ضعف در نشان دادن رنگ صورت و رنگ سبز اصلا چشم های آن مرد سبز نیست!!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH