اپل در رویداد WWDC 2021 از مک‌بوک پرو جدید با تراشه M2 رونمایی خواهد کرد

تا زمان برگزاری کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان شرکت اپل موسوم به WWDC تنها 2 روز زمان باقی‌مانده است؛ اما پیرامون عرضه احتمالی مدل‌های جدید مک‌بوک پرو مجهز به تراشه‌ بومی اپل در جریان مراسم افتتاحیه روز دوشنبه کماکان اختلاف نظرهایی وجود دارد.

کیتی هوبرتی؛ تحلیل‌گر موسسه Morgan Stanley در یادداشت تحقیقاتی خود که طی امروز با وبسایت MacRumors به اشتراک گذاشته شده است؛ ادعا کرد که شرکت اپل در جریان برگزاری رویداد آینده WWDC به احتمال فراوان از حداقل یک مدل جدید مک‌بوک مجهز به تراشه بومی خود رونمایی خواهد کرد.

خانم هوبرتی در یادداشت خود خاطرنشان کرد: “طی مدت 12 ماه گذشته شرکت اپل نه‌ تنها از مدل‌های جدید مک (شامل مک‌بوک ایر، مک‌بوک پرو 13 اینچی و مک مینی) مجهز به تراشه M1 رونمایی کرد؛ بلکه مدل پیشرفته 12.9 اینچی آی‌پد پرو مجهز به تراشه M1 را نیز معرفی نمود. ما انتظار داریم که این روند در رویداد WWDC 2021 نیز ادامه پیدا کند. بررسی‌های ما نشان می‌دهند که اپل احتمالا از یک مدل جدید مک‌بوک مجهز به تراشه بومی آینده خود رونمایی خواهد کرد.”

به گفته کیتی هوبرتی این مک‌بوک جدید احتمالا مجهز به تراشه M2 خواهد بود. وی پیش‌بینی می‌کند که در صورت تحقق چنین سناریویی، فروش مک‌بوک جدید به مشتریان در 6 ماهه دوم سال 2021 آغاز خواهد شد. این نوت‌بوک به احتمال فراوان یک مدل پیشرفته مک‌بوک پرو خواهد بود. بر اساس برخی شایعات شرکت اپل در تدارک عرضه مدل‌های 14 و 16 اینچی بازطراحی شده از سری مک‌بوک پرو است؛ اما خانم هوبرتی به اندازه مک‌بوک جدید مشخصا اشاره نکرده است.

در اوایل هفته جاری وبسایت MacRumors به فهرست مشخصات احتمالی باتری‌ برای مدل‌های 14 و 16 اینچی نسل آینده مک‌بوک پرو در پایگاه داده آژانس رگولاتوری چین دست یافت. پیش‌بینی کیتی هوبرتی با اظهارات یک شخص خبرچین با نام Jon Prosser مبنی بر معرفی مدل جدید مک‌بوک پرو در جریان رویداد آینده WWDC مطابقت دارد.

با این‌حال گزارشات برخی مجاری خبری نظیر Nikkei Asia و DigiTimes از زنجیره تامین نشان می‌دهند که تولید انبوه مدل‌های جدید مک‌بوک پرو تا پیش از 6 ماهه دوم سال 2021 آغاز نخواهد شد. این موضوع در پیش‌بینی برخی کارشناسان مبنی بر معرفی مک‌بوک پرو جدید طی رویداد WWDC شک و تردیدهایی را ایجاد می‌کند.

یکی از سناریوهای احتمالی این است که مدل‌های جدید مک‌بوک پرو در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل معرفی شوند؛ اما عرضه آن‌ها به چند هفته بعد موکول شود. چنین فرضیه‌ای با الگوی معرفی مدل‌های جدید آی‌مک، آی‌پد پرو و اپل تی‌وی مطابقت دارد. این گجت‌ها علیرغم معرفی در رویداد Spring Loaded شرکت اپل طی روز 20 آوریل (31 فروردین ماه) تا پیش از روز 21 مه (31 اردیبهشت ماه) در دسترس مشتریان قرار نگرفتند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها مدل‌های جدید مک‌بوک پرو احتمالا از نمایشگر مینی LED با روشنایی بالاتر، ورژن ارتقایافته تراشه M1 و الگوی طراحی جدید با قسمت‌های فوقانی و تحتانی مسطح‌تر بهره خواهند برد.

این نوت‌بوک‌ها احتمالا بار دیگر از برخی پورت‌های حذف شده در مک‌بوک پرو سال 2016 نظیر درگاه HDMI، اسلات کارت حافظه SD و پورت شارژ مغناطیسی استفاده خواهند کرد. برخی شایعات نشان می‌دهند که اپل از به‌کارگیری تاچ‌بار صرفنظر نموده و در عوض از کلیدهای فیزیکی Fn بهره‌برداری خواهد کرد.

2 در مورد “اپل در رویداد WWDC 2021 از مک‌بوک پرو جدید با تراشه M2 رونمایی خواهد کرد”

  1. یه غول دیگه از اپل. که میتونه پوز سامسونگ و برندای دیگه رو بزنه
    اپل با این پردازنده های اختصاصی همیشه قوی تر از برندای دیگه اس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH