دیدگاه نامزدهای انتخاباتی در خصوص مساله رفع فیلتر توییتر و پینگ بازی‌های آنلاین

با اعلام فهرست نهایی انتخابات ریاست جمهوری، نامزدهای انتخابات، برنامه تبلیغاتی خود را آغاز کردند. جان‌مایه کلی از صحبت‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری مانند دوره‌های گذشته، زیر سوال بردن دولت کنونی و نشان دادن در باغ سبز برای آینده کشور است که باید دید در زمان اجرا، چه مقدار به وعده وعید‌های داده شده عمل خواهد شد.

در حال حاضر، اینترنت، فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی، زیرساخت‌های ارتباطی، ارزهای دیجیتال و فیلترینگ از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم به شمار می‌رود و نامزدهای انتخاباتی وعده‌های بسیاری در این حوزه‌ها داده‌اند.

چندی پیش در یک خبر به دیدگاه متفاوت نامزدهای انتخاباتی در خصوص مساله فیلترینگ و ارزهای دیجیتال پرداختیم و حالا پس از انجام اولین مناظره انتخاباتی، با بخش دوم دیدگاه‌های نامزدهای انتخاباتی در خصوص حوزه‌های مربوط به فناوری، در خدمت شما خواهیم بود.

سعید جلیلی: فیلترینگ توییتر توجیه ندارد

سعید جلیلی که از اصلی‌ترین نامزدهای این دوره انتخابات ریاست جمهوری به شمار می‌رود در صفحه توییتر خود اعلام کرده که فیلترینگ این شبکه اجتماعی توجیه ندارد. وی همچنین گفته بود که از روز اول ریاست جمهوری‌اش دستوراتی را صادر خواهد کرد که احتمالا رفع فیلتر توییتر یک از آن‌ها باشد.

آغاز فعالیت ابراهیم رییسی در توییتر

در خبر قبلی اشاره کردیم که ابراهیم رییسی، فعالیت خود را به طور رسمی در تلگرام آغاز کرده، این درحالی است که او رییس قوه قضاییه بوده و در یک پیام‌رسان فیلتر شده و ممنوع، فعالیت می‌کند. ابراهیم رییسی در ادامه به توییتر نیز پیوست و به طور رسمی فعالیت خود را در این شبکه اجتماعی نیز آغاز کرد.

این حرکت نیز واکنش‌های متفاوتی داشت، بسیاری اعتقاد داشتند که آقای رییسی به عنوان رییس قوه قضاییه نباید در یک شبکه اجتماعی فیلتر شده فعالیت داشته باشند و عده‌ای دیگر اعلام کردند که این حرکت نشان می‌دهد که احتمالا توییتر در زمان ریاست جمهوری ابراهیم رییسی رفع فیلتر خواهد شد.

همتی: آقای رییسی دستور رفع فیلتر توییتر را بدهند

عبدالناصر همتی، رییس پیشین بانک مرکزی و برجسته‌ترین نامزد اصلاح‌طلب این دوره انتخابات ریاست جمهوری، پس از آغاز به کار ابراهیم رییسی در توییتر در این شبکه اجتماعی اعلام کرد: حال که آیت‌الله رییسی بعد از مدت‌ها در شبکه‌های اجتماعی اکانت رسمی ایجاد کردند، برای رفع تبعیض در دسترسی و رفع ظلم فیلترینگ، از ایشان درخواست می‌کنم تا از فردا صبح دستور رفع فیلتر توییتر را صادر کنند تا همه مردم از مطالب ایشان بهره‌مند شوند.

مهرعلیزاده: سربازی مانع رشد استارتاپ‌هاست

محسن مهر علیزاده یکی دیگر از نامزدهای اصلاح طلب انتخاباتی 1400 نیز روز گذشته در جریان مناظره با اعتراض به روش فعلی سربازی در کشور اعلام کرد: سربازی مانع رشد استارتاپ‌ها می‌شود. وی قبلا اعلام کرده بود که در دولت خود، سربازی را لغو یا تخصصی خواهد کرد.

ابراهیم رییسی و دغدغه پینگ گیمرها با 2 میلیون فالوور

اما یکی از جالب‌ترین سخنان نامزدهای انتخاباتی طی روزهای اخیر، به جمع‌بندی سخنان ابراهیم رییسی در مناظره روز گذشته باز می‌گردد، جایی که وی بخش قابل توجهی از زمان خود را به موضوع زیرساخت‌های اینترنتی اختصاص داد. ابراهیم رییسی گفت: ما در فضای مجازی عقب هستیم، زیرساخت‌ها مشکل دارد. من از جوان‌ها در منزل سوال می‌کنم، تاکنون چند بار شده که در حال انجام بازی‌های مربوط به خود به خاطر قطعی اینترنت حالتان گرفته شده است. پژوهشگران در هنگام کار پژوهشی خود ارتباطشان با کتابخانه‌ها در آن سر دنیا قطع می‌شود، این یعنی زیرساخت‌ها کامل نیست. ما در تولید محتوا در فضای مجازی مشکل داریم، حق بسیاری از خانم‌ها در این مسئله ضایع شده، حتی حق خانم خانه‌داری که به دنبال تولید محتواست ضایع شده است.

رییسی ادامه داد: در مسئله فضای مجازی باید بسیار کار کنیم، من در فضای مجازی حضور دارم، خودم 2 میلیون فالوور دارم، با مردم در این فضا در ارتباط هستم.

12 در مورد “دیدگاه نامزدهای انتخاباتی در خصوص مساله رفع فیلتر توییتر و پینگ بازی‌های آنلاین”

    1. دوست گرامی این ربات ها******* همه جا هستن تعداد و نظراتشون مهم نیست هر فضایی نخاله هم داره
      اصلا بزار دیس کنن شما حرفتو بزن و برو سوزشش تا مدت ها میمونه برا همینا
      وقتی سخنی حق و به نفع ملت (ایران) زده میشه از تعداد دیسلایک هاش نشان دهنده تعداد این ربات هاست

  1. جالبش اینه همه میدونن که انتصاب شده
    و جالبتر با مدرک کلاس ششم توسط رسانه های داخلی یک شبه دکتر شد
    پس بس کنید این بازی کثیفو.
    اونایی که الان به به چهچه میکنن دوروز دیگه که روسیاه شدن کجان ؟ مثل طرفداران بی مغز روحانی و احمدی نژاد

    5
    8
  2. مگه میشه ادم ۴۲ سال دستشو بکنه تو سوراخ هی نیش بزنه باز دوباره؟ دیگه بسمونه البته خودشونم میدونن برا همین چند وقته میگن باید رفت رو نخست وزیری و بدون انتخاباتو…

    6
    13
  3. همه میخوان رفع فیلتر کنن و ما بالخره نفهمیدیم کی فیلتر کرد؟
    شاید فضاییا فیلترش کردن همه که خودشون عضون دیگه و مشخصا مخالف فیلترینگ

    6
    14
  4. مخمون سوت کشید. از اینهمه وعده
    اونایی که قبلا وعده های بزرگتری دادن هیچکاری نکردن اینا نمیگن انجام میدیم همش میگن باید بشود

    7
    14

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH