جک دورسی؛ مدیرعامل توئیتر سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین را مهم‌ترین فعالیت زندگی خود می‌داند

جک دورسی؛ مدیرعامل شرکت‌های توئیتر و Square اعلام کرد که بیت‌کوین مهم‌ترین موضوعی است که وی در دوران حیات خود روی آن کار کرده است. آقای دورسی در جریان برگزاری کنفرانس BTC اعلام کرد که چنان‌چه وی در شرکت‌های توئیتر و Square فعالیت نمی‌کرد؛ در این‌صورت اقداماتی را در شبکه بیت‌کوین انجام می‌داد. بعلاوه وی اعلام کرد که کار روی ارز دیجیتالی بیت‌کوین مهم‌ترین فعالیت در دوران زندگی وی بوده است.

مدیرعامل Square و توئیتر در جریان کنفرانس سال 2021 بیت‌کوین اعلام کرد که این رمزارز تمامی جوانب زندگی وی را دستخوش تغییر نموده است. به گفته جک دورسی آزادی عمل بیت‌کوین بیش از سایر جنبه‌های آن توجه وی را به سوی خود جلب نموده است. بعلاوه وی خاطرنشان کرد که “من تصور نمی‌کنم که در زندگی شخصی من کارهای مهم‌تری برای انجام دادن وجود داشته باشند و برای مردم سراسر جهان نیز احتمالا هیچ چیزی قدرتمندتر از بیت‌کوین وجود نخواهد داشت.”

همان‌طور که پیش‌تر گزارش شد؛ Square یکی از شرکت‌های تحت مدیریت آقای دورسی محسوب می‌شود. این شرکت در سال گذشته اقدام به خریداری 50 میلیون دلار بیت‌کوین نمود. وی خاطرنشان کرد که Square به‌عنوان یک شرکت خدمات پرداخت در راستای افزایش توانمندی‌ها و قابلیت دسترسی به دارایی‌های خود قصد دارد تنها با بیت‌کوین کار کند.

وی افزود: “چنان‌چه من در شرکت‌های توئیتر و Square فعالیت نمی‌کردم؛ در این‌صورت روی بیت‌کوین کار می‌کردم. چنان‌چه این رمزارز بیش از Square و توئیتر به کمک احتیاج داشته باشد؛ در این‌صورت من برای کمک به بیت‌کوین از این شرکت‌ها خارج خواهم شد. اما من معتقدم که هر 2 کمپانی قادر به ایفای نقشی موثر خواهند بود.”

همچنین جک دورسی به نقش بیت‌کوین در زندگی سایر افراد اشاره نمود و اعلام کرد: “ما دیگر نیازی به بانک نداریم.” وی معتقد است که ارز دیجیتالی به‌دلیل کمبود خدمات مالی مناسب در کشورهایی نظیر اتیوپی، نیجریه، غنا و هندوستان به شکلی گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.


مدیرعامل توئیتر نوآوری اخیر مشترک خود که با همکاری Jay-Z آغاز شده و برای صندوق توسعه‌دهندگان بیت‌کوین در قاره آفریقا و هندوستان اعتبار 500 بیت‌کوینی را در نظر گرفته بود؛ نقض کرد. آقای دورسی اعلام کرد که بسیاری از کارآفرینان در آفریقا مشغول کار روی روش‌های پرداخت خصوصا موارد مرتبط با بیت‌کوین هستند.

وی و خواننده رپ افسانه عاشق بیت‌کوین پیش‌تر تصمیم گرفتند تا برای مردم سراسر جهان سرمایه‌گذاری نمایند. جک دورسی خاطرنشان کرد که شرکت Square کماکان از توسعه بیت‌کوین حمایت می‌کند. وی به یکی از آخرین نوآوری‌های شرکت خدمات پرداخت خود اشاره کرد. آقای دورسی افزود که اینترنت نیازمند نوعی پول بومی است و اینجاست که اهمیت بیت‌کوین برجسته می‌شود. “تنها دلیل ورود شرکت Square به مقوله بیت‌کوین دقیقا همین موضوع است. به همین دلیل ما با ارزها و کوین‌های دیگر سروکار نداریم. ما با تمرکز بسیار تلاش می‌کنیم تا بیت‌کوین را به پول ملی اینترنت تبدیل کنیم.”

جک دورسی مدتی پیش از حضور مقابل دوربین ضمن اعلام برنامه‌هایی ادعا کرد که شرکت Square مشغول ساخت یک کیف پول سخت‌افزاری برای بیت‌کوین است. وی افزود که این کیف پول با هدف ارائه خدمات غیر وکالتی به صدها میلیون یا حتی میلیاردها نفر از مردم عرضه خواهد شد.

“صرافی مورد استفاده شما جهت خریداری بیت‌کوین احتمالا با حسن نیت امنیت شما را تامین خواهد کرد. اما برخی مواقع این اقدام به منزله اعطای حضانت دارایی‌های خود به صرافی‌ها است. تصمیم‌گیری در خصوص امنیت و مالکیت بیت‌کوین امری پیچیده است. در چنین شرایطی مشکل شماره 1 چیست؟” جک دورسی؛ 4 ژوئن 2021

2 در مورد “جک دورسی؛ مدیرعامل توئیتر سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین را مهم‌ترین فعالیت زندگی خود می‌داند”

  1. وقتی میخوان قیمتو بکشن بالا از خوبیباش میگن وقتی میخوان سرمایه رو بکشن بیرون تخریبی میگن
    مصرف انرژی بالا. استفاده ازش واسه پولشویی رو میزارن بعدا بگن
    و مردم هم بارها و بارها گول میخورن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH