رییس کمیته علمی مبارزه با کرونا: گروه‌های پرخطر و افراد بالغ تا دی واکسینه خواهند شد

طبق اعلام دکتر مصطفی قانعی، رییس کمیته علمی مبارزه با کرونا، تا ماه آذر و دی، واکسیناسیون تمامی گروه‌های پرخطر و بالغین به اتمام خواهد رسید.

دکتر مصطفی قانعی اعلام کرد: در مهرماه بسیاری از واکسن‌ها را در کشور خواهیم داشت؛ تولید واکسن‌های ایرانی نیز آغاز شده و در همین خردادماه وارد بازار می‌شوند. واکسن‌های کووایران و واکسن پاستور، در صف مقدم تولید هستند و به‌زودی عرضه می‌شوند.

رییس کمیته علمی مبارزه با کرونا ضمن اعلام تولید واکسن‌های ایرانی به مرور زمان، توضیح داد: در مورد تولیدات واکسن در کشور باید بگویم که طبق سند جامع مقابله با کرونا، میزان تولید ما تا مهرماه به 25 میلیون دوز در ماه می‌رسد، همچنین طی 6 ماه 150 میلیون دوز واکسن خواهیم داشت و به این واسطه کشور تامین خواهد شد.

قانعی با تاکید به این نکته که تا آذر و دی واکسیناسین گروه‌های پرخطر و افراد بالغ به اتمام می‌رسد گفت: در راستای تعجیل در تولید واکسن، هر یک از شرکت‌های فناور ایرانی با شرکت‌های تولید کننده واکسن قرارداد منعقد کردند تا زودتر واکسن با زیرساخت‌های موجود به تولید برسد. ما نمی‌توانیم از صفر شروع کنیم، به همین دلیل تولید را با زیرساخت‌های موجود در پیش می‌گیریم.

وی در پاسخ سوالی در خصوص راه‌اندازی شهر واکسن اعلام کرد: متاسفانه طرح شهر واکسن به خاطر شیوع ویروس کرونا عملی نشد زیرا تمام شرکت‌های فناور وارد کار شدند تا سریعا تولید واکسن کرونا را به ثمر برسانند. اما می‌توان پیش‌بینی کرد که تا سال آینده چند زیرساخت بزرگ برای تولید واکسن‌های دام و طیور ایجاد شود.

رییس کمیته علمی مبارزه با کرونا در خصوص تامین تجهیزات ساخت واکسن برای تولید کنندگان داخلی گفت: از گذشته چندین شرکت دانش بنیان تولیدکننده تجهیزات فعالیت می‌کردند که شرکت‌های تامین کننده زیرساخت واکسن‌های کرونا نیز تجهیزات مورد نیاز خود را به واسطه این شرکت‌ها رفع می‌کردند، البته این شرکت‌ها در برخی مواقع نیز به خرید خارجی روی می‌آورند.

2 در مورد “رییس کمیته علمی مبارزه با کرونا: گروه‌های پرخطر و افراد بالغ تا دی واکسینه خواهند شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH