تصاویر شماتیک اسمارت‌فون وان‌پلاس نورد N200 5G در وبسایت FCC رویت شد

پس از طرح شایعات و گمانه‌زنی‌های فراوان، کمپانی وان‌پلاس بالاخره از اسمارت‌فون نورد CE 5G به‌طور رسمی در هندوستان رونمایی کرد. این هندست مدل ارتقایافته وا‌ن‌پلاس نورد N10 5G به‌شمار رفته و به‌دلیل استفاده از تراشه اسنپ‌دراگون 750G در رتبه‌ای پایین‌تر از نخستین نسل وان‌پلاس نورد طبقه‌بندی می‌شود. ظاهرا این هندست آخرین مدل معرفی شده از سری وان‌پلاس نورد طی ماه جاری به‌شمار نخواهد رفت. بر اساس گزارشات جدید کمپانی وان‌پلاس به‌دنبال معرفی اسمارت‌فون وان‌پلاس نورد N200 در کشورهای ایالات‌متحده و کانادا طی روز 15 ژوئن (25 خرداد ماه) است. این هندست به‌عنوان جانشین مدل اقتصادی وان‌پلاس N100 عرضه خواهد شد. با این‌حال گجت جدید از قابلیت اتصال به شبکه 5G برخوردار خواهد بود.

امروز وبسایت FCC در ایالات‌متحده چندین تصویر شماتیک از وان‌پلاس نورد N200 را منتشر کرد. این هندست در 2 ورژن مختلف با شماره مدل‌های DE2117 و DE2118 عرضه می‌شود. بر اساس اطلاعات مندرج در فهرست این 2 مدل از گزینه‌های ارتباطی و باندهای فرکانسی متنوعی پشتیبانی خواهند کرد. با این‌حال هر 2 مدل تحت‌عنوان وان‌پلاس نورد N200 5G عرضه شده و هر کدام از آن‌ها در کشور خاصی به فروش خواهد رفت. نکته جالب‌توجه این‌که دستگاهی با همین مشخصات پیش‌تر موفق به دریافت گواهینامه Bluetooth SIG شده است. بنابراین تا موعد عرضه این محصول احتمالا زمان چندان زیادی باقی نمانده است.

مشخصات احتمالی وان‌پلاس نورد N200

بر اساس اطلاعات پیش‌تر لو رفته اکنون می‌دانیم که وان‌پلاس نورد N200 5G مجهز به یک نمایشگر 6.49 اینچی IPS LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (2400 در 1080 پیکسل) خواهد بود. موضوع جالب‌توجه این‌که وان‌پلاس نورد N100 مجهز به نمایشگری با رزولوشن اچ‌دی پلاس بود و رزولوشن پنل مورد استفاده در هندست جدید جهش چشمگیری را تجربه نموده است. یک حقیقت جالب دیگر در خصوص وان‌پلاس نورد N100 این‌که هندست مذکور به شکلی کاملا بی‌سروصدا با نمایشگر 90 هرتزی عرضه شد. وان‌پلاس در زمان عرضه نورد N100 به این موضوع هیچ اشاره‌ای نکرد و این پدیده موجب شد تا کارشناسان تصور کنند که هندست مذکور مجهز به یک پنل 60 هرتزی است. اما در ادامه نخستین تست‌های اجرا شده ثابت کرد که نمایشگر وان‌پلاس نورد N100 از نرخ نوسازی 90 هرتزی برخوردار است. اکنون انتظار می‌رود که وان‌پلاس نورد N200 نیز از همین رویه تبعیت نموده و از نمایشگری با نرخ نوسازی بالا (احتمالا 90 هرتزی) بهره‌برداری کند.

وان‌پلاس نورد N200 مجهز به اسکنر اثرانگشت در قسمت جانبی بدنه خواهد بود؛ پدیده‌ای که از اعمال یک تغییر عمده نسبت به مدل نسل قبلی حکایت دارد. انتظار می‌رود که اسمارت‌فون پایین‌رده وان‌پلاس همانند مدل نسل قبلی خود مجهز به یک باتری غول‌پیکر باشد. بنابراین احتمالا شاهد به‌کارگیری یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با حداقل توان 18 وات خواهیم بود. این دستگاه احتمالا در مدل‌های مختلفی با 4 یا 6 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه‌داخلی روانه بازار می‌شود. همچنین کاربران احتمالا به منظور ارتقاء حافظه به درگاه کارت میکرو‌ اس‌دی دسترسی خواهند داشت. در حال حاضر هویت تراشه‌ مجهز به اتصال 5G کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. مدل سال گذشته مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 460 بود و این‌بار وان‌پلاس احتمالا با استفاده از تراشه اسنپ‌دراگون 480 5G به همکاری خود با کوالکام ادامه خواهد داد. با این‌حال کمپانی چینی با به‌کارگیری تراشه Dimensity 700 می‌تواند همگان را شگفت‌زده نماید.

2 در مورد “تصاویر شماتیک اسمارت‌فون وان‌پلاس نورد N200 5G در وبسایت FCC رویت شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH