با 10 قانون عجیب و غریب در انگلیس آشنا شوید!

می‌توان با اطمینان گفت که تمامی کشورهای دنیا قوانینی دارند که کاملا انحصاری بوده و تا حدی عجیب است. فرقی ندارد در آسیا باشید یا اروپا و آمریکا، در ایران باشید یا انگلیس و آلمان، قوانین عجیب در همه‌ جای دنیا پیدا می‌شوند و تنها مخصوص کره شمالی نیستند.

در تمامی کشورهای اروپایی نیز قوانینی وجود دارد که جا دارد از شنیدن آن‌ها شاخ در بیاورید، پیش‌تر مطالبی در خصوص قوانین عجیب کشورهای جهان منتشر کرده‌ایم اما حالا می‌خواهیم به سراغ انگلیس، یکی از پیشرفته‌ترین و محبوب‌ترین کشورهای اروپایی برویم.

در این مطلب با قوانین عجیب در انگلیس آشنا خواهیم شد، پس اگر به این مطالب علاقه دارید، همراه آی‌تی‌رسان باشید:

پوشیدن لباس پلیس، ملوان یا سرباز ممنوع!

در انگلیس حتی برای کاستوم‌پارتی‌ها و جشن هالووین هم نمی‌توانید لباس پلیس، ملوان و سربازان را بپوشید. به طور کلی پوشیدن لباس افرادی که در نیروی دریایی و نیروهای نظامی فعالیت دارند در انگلستان ممنوع است.

ماهی‌های بزرگ برای پادشاه و ملکه!

در قانون عجیبی که در قرن 14 میلادی به ثبت رسیده و هنوز هم اجرا می‌شود، اگر نهنگ یا ماهیان بزرگ خاویاری در ساحل به گل بنشینند، باید به دربار سلطنتی اهدا شوند. این نوع ماهی‌ها به عنوان ماهی سلطنتی دسته‌بندی می‌شوند و متعلق به ملکه و پادشاه هستند. دلفین و دیگر ماهی‌های بزرگ نیز شامل این قانون می‌شوند.

قوانین عجیب انگلیس

لباستو در خیابان پهن نکن!

یکی از قوانین عجیب در انگلیس آن است که هیچ کس حق ندارد لباس‌های خود را در حریم خیابان پهن یا خشک نماید، البته این قانون برای افرادی است که یک بند رخت از پنجره خود آویزان کرده و در آن رخت‌های خود را خشک می‌کنند. اگر اینکار را انجام دهید، ممکن است تا 1000 پوند جریمه شوید.

کاری که فقط زنان‌ باردار می‌توانند انجام دهند!

فقط یک گروه حق دارند در خیابان قضای حاجت کنند، اگر شما زن باردار هستید و به دلیل شرایط خاص خود نیاز به دستشویی داشتید، در راستای شعار شهرما خانه ما (!) می‌توانید در گوشه‌ای دستشویی شماره یک خود را انجام دهید، البته دستشویی شماره 2 برای زنان باردار نیز ممنوع است، فقط شماره یک! اینکار برای بقیه جرم است.

تمبر ملکه حکم ناموس را دارد!

شما در انگلیس به هیچ وجه نباید به تمبر ملکه بی‌احترامی کنید، حتی اگر تمبر ملکه را در پاکت نامه برعکس بچسبانید، به معنای بی‌احترامی است و جریمه می‌شوید.

زنگ زدن و فرار کردن ممنوع!

فکرکنم تاکنون همه ما یک بار زنگ خانه همسایه را زده و فرار کرده باشیم! اینکار مردم آزاری است اما در انگلیس حتی به عنوان جرم شناخته می‌شود. در سال 1839 مردم آنقدر این کار را در انگلیس تکرار کردند که پلیس مجبور شد عمل در زدن و فرار کردن را جرم اعلام کند.

فرش را در خیابان گردگیری نکنید!

مثل اینکه انگلیسی‌ها عادت داشتند بسیاری از کارهای خانه خود از لباس خشک کردن تا فرش تکان دادن را در خیابان انجام دهند، زیرا براساس یک قانون قدیمی تکان دادن فرش و زیر انداز یا گردگیری (با چوب) آن بعد از ساعت 8 صبح در دم خانه یا خیابان ممنوع است.

نوشیدنی‌ات را در خیابان رها نکن!

بر اساس قوانین انگلیس ، رها کردن مشروبات الکلی در کلاب‌ها، ساختمان‌ها یا حتی خیابان‌ها، 200 پوند جریمه دارد، البته این قانون واقعا عجیب نیست، شما نباید نوشیدنی الکلی خود را در معرض استفاده دیگران در مکان‌های عمومی قرار دهید.

قوانین عجیب انگلیس

بغل، ماچ و بوسه در بیرون از راه‌آهن!

یکی دیگر از قوانین عجیب در انگلیس آن است در راه‌آهن شهر وارینگتون نمی‌توانید فامیل، دوستان و آشنایان خود را که از مسافرت برگشته‌اند، بغل یا بوس کنید، این کار موجب ترافیک انسانی می‌شود. اصلا چه معنی دارد در راه‌آهن در حالی که صد‌ها نفر از قطار پیاده می‌شوند شما بایستید و حال و احوال کنید؟ پس مراسم ماچ و بوسه باید به بیرون راه‌آهن منتقل شود!

گاو در خیابان، آن‌هم در روز روشن!!

در انگلیس راه بردن گاو یا دیگر حیوانان اهلی در خیابان از ساعت 10 صبح تا 7 شب ممنوع است، پس اگر روزی به مناطق روستایی و بین شهری انگلیس سفر کردید و دیدید یک چوپان در ساعت 10:01 صبح دارد حیوانات را از خیابان عبور می‌دهد، سریعا اون را به پلیس لو دهید!

3 در مورد “با 10 قانون عجیب و غریب در انگلیس آشنا شوید!”

    1. پیمان صادقی

      بسیاری از دموکراسی‌های بسیار پیشرفته و پیشرو اروپایی در قالب پادشاهی مشروطه هستند. از جمله؛ سوئد، دانمارک، بلژیک، اسپانیا، فنلاند، اسپانیا و همین انگلستان.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH