سیستم‌عامل iOS اپل از حالت تصویر در تصویر برای اپلیکیشن یوتیوب پشتیبانی خواهد کرد

از زمان انتشار سیستم‌عامل اندروید اوریو، کاربران اندرویدی یوتیوب از قابلیت تصویر در تصویر بهره‌مند هستند. اکنون کاربران سیستم‌عامل iOS نیز بالاخره قادر خواهند بود تا حین استفاده از سایر اپلیکیشن‌ها به تماشای ویدیوهای یوتیوبی بپردازند. در بیانیه صادر شده توسط وبسایت MacRumors، یوتیوب تائید می‌کند که اکنون حالت تصویر در تصویر (PiP) روی دستگاه‌های آی‌پد و آی‌فون قابل دسترس است.

“حالت تصویر در تصویر (PiP) به کاربران امکان می‌دهد تا همزمان با وبگردی روی دستگاه موبایلی خود و خارج از اپلیکیشن یوتیوب قادر به تماشای ویدیوهای یوتیوبی در یک پلیر کوچک و جمع‌وجور باشند. ما عرضه قابلیت PiP برای مشترکین ممتاز یوتیوب در پلتفرم iOS را آغاز نموده و به‌دنبال ارائه این مشخصه برای کلیه کاربران iOS در ایالات‌متحده هستیم.”

شایان به ذکر است که دسترسی به حالت PiP در سیستم‌عامل اندروید مستلزم خریداری اشتراک پرمیوم یوتیوب نیست. اگرچه یوتیوب خاطرنشان کرده که این مشخصه تنها در دسترس مشترکین پرمیوم قرار خواهد گرفت؛ اما این پلتفرم قصد دارد تا نهایتا قابلیت فوق را در اختیار تمامی کاربران یوتیوب در سیستم‌عامل iOS قرار دهد.

به منظور فعال‌سازی حالت PiP روی یوتیوب کافیست اپلیکیشن را اجرا کرده و شروع به پخش یک ویدیو کنید. سپس با اجرای ژست پیمایشی به صفحه هوم بازگردید. در این‌حالت بایستی پخش ویدیو در یک پلیر کوچک ادامه پیدا کند. پنجره پلیر از قابلیت جابه‌جایی برخوردار بوده و کاربران با استفاده از 2 انگشت دست خود قادر به تغییر اندازه آن خواهند بود.

کاربران هر 2 پلتفرم اندروید و iOS به منظور ادامه پخش ویدیوهای یوتیوب در پس‌زمینه (صرفا پخش صدا) کماکان نیازمند خریداری اشتراک پرمیوم یوتیوب هستند.

2 در مورد “سیستم‌عامل iOS اپل از حالت تصویر در تصویر برای اپلیکیشن یوتیوب پشتیبانی خواهد کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH