کدام ساعت‌های هوشمند بهترین عملکرد را در رصد سلامتی دارند؟

خریدن یک ساعت هوشمند خوب برای رصد سلامتی به دلیل انواع بسیار زیاد این اسمارت واچ‌ها در بازار، کاری دشوار است. در خرید این ساعت‌های هوشمند باید به ویژگی‌های آن‌ها، بودجه‌ی خود و چیزی که واقعا به آن نیاز دارید، توجه داشته باشید. در این مقاله می‌خواهیم ضمن ارائه‌ی یک راهنمای خرید ساعت هوشمند برای رصد سلامتی، بهترین مدل‌های اسمارت واچ‌های دارای این قابلیت را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

راهنمای خرید ساعت هوشمند برای رصد سلامتی

پیش از خرید ساعت هوشمند برای رصد سلامتی باید به سه ویژگی آن توجه داشته باشید:

ظاهر

آیا یک ساعت مربعی می‌خواهید یا یک ساعت دایره‌ای؟ آیا می‌خواهید ساعت شما دکمه‌ی فیزیکی داشته باشد یا خیر؟ آیا اندازه‌ی اسمارت واچ برای شما مهم است؟

قابلیت‌های رصد سلامتی

پاسخ به سوالات زیر و مشاهده مشخصات ساعتهای هوشمند و مقایسه آنها با هم می تواند شما را در یک انتخاب خوب موفق سازد.

می‌خواهید ساعت هوشمند شما چه پارامترهایی را رصد کند؟ آیا نیازمند رصد خواب هستید؟ آیا اندازه‌گیری فشار خون، اکسیژن خون یا دمای بدن برای شما مهم است؟ آیا نیازمند چندین حالت ورزشی هستید؟ آیا نیازمند ساعتی هستید که چرخه‌ی قاعدگی شما را رصد کند؟

اگر بخش زیادی از شبانه‌روز را خارج از منزل و در فضای باز سپری می‌کنید، چه ساعتی برای شما مناسب‌تر است؟

آیا به دنبال یک اسمارت واچ لوکس می‌باشید؟ چه قابلیت‌های دیگری برای شما اهمیت دارد؟ نوتیفیکیشن تماس؟ پیامک‌ها و شبکه‌های اجتماعی؟ قابلیت برقراری تماس تلفنی چطور؟ آیا دوست دارید الکسا یا گوگل اسیستنت داشته باشید؟

قیمت

خوشبختانه به دلیل تنوع برندها و مدل‌های موجود در بازار، قیمت خیلی نمی‌تواند روی انتخاب شما تأثیر گذار باشد. امروزه، مدل‌های اقتصادی ساعت‌های هوشمند در بازار موجود می‌باشند که شاید به اندازه‌ی مدل‌های گران‌قیمت اپل، لوکس نباشند ولی قابلیت‌هایی عالی در رصد سلامتی دارند. امروزه، حتی اپل واچ‌های اقتصادی نیز وارد بازار شده‌اند.

حالا که می‌دانید از یک اسمارت ‌واچ برای رصد سلامتی چه انتظاراتی دارید، بیاید نگاهی بیاندازیم بر بهترین مدل‌های ساعت هوشمند موجود در بازار برای رصد سلامتی.

بهترین اسمارت‌واچ‌ها برای رصد سلامتی

۱- اپل واچ سری ۶ (بهترین ساعت هوشمند رصد کننده‌ی سلامتی در جهان)

این ساعت احتمالا بهترین ساعت هوشمند موجود در دنیا برای رصد سلامتی است و انتخاب اول کاربران اپل است. سری ۶ یک سری جدید از اسمارت واچ‌های اپل است که قابلیت‌های بیشتری در مقایسه با سری ۵ دارد اما جدیدترین و بهترین اپل واچ موجود در دنیا نیست.

این اپل واچ یک شمارشگر ضربان قلب بسیار دقیق دارد و مجهز به قابلیت ECG می‌باشد که سلامت قلب را از جنبه‌های بیشتری تحت نظر دارد. یک GPS بسیار دقیق از دیگر ویژگی‌های اپل واچ سری ۶ است.

شما می‌توانید از این اپل واچ در هنگام شنا کردن استفاده کنید (ضد آب تا عمق ۵۰ متری). این دستگاه می‌تواند فعالیت‌هایی مثل HIT، دویدن و حتی یوگا را تشخیص دهد. این ساعت هوشمند دارای ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی است که می‌توانید موزیک‌هایی را که می‌خواهید در هنگام تمرین گوش دهید، روی آن ذخیره کنید. از دیگر ویژگی‌های این اپل واچ می‌توان به قابلیت‌های جالبی مثل صداسنج و قابلیت رصد چرخه‌ی قاعدگی اشاره کرد.

اپل واچ‌های سری ۶ طراحی بسیار جذابی دارند و در دو مدل ۴۰ میلی‌متری و ۴۴ میلی‌متری، موجود هستند.

۲- فیت بیت سنس

اسمارت واچ مدل فیتبت سنس (Fitbit Sense) از جمله بهترین ساعت‌های هوشمند رصدکننده‌ی سلامتی موجود در بازار است و با طراحی‌های خلاقانه و جدیدش، توانسته است محبوبیت بسیار زیادی در بازار اسمارت واچ‌ها برای خود دست‌وپا کند.

این ساعت هوشمند، همانند هر اسمارت واچ لوکس دیگری، مجهز به یک حسگر ECG برای نمایش پارامترهای سلامت قلبی است اما ویژگی شاخص این اسمارت واچ، قابلیت سنجش استرس است. با اینکه بسیاری از قابلیت‌های مدیریت استرس (مثل اپلیکیشن‌های مدیتیشن) تنها در مدل‌های گران قیمت فیت بیت سنس پرمیوم وجود دارند، اما فیت بیت سنس نیز یک دسترسی رایگان ۶ ماهه‌ی آزمایشی به این اپلیکیشن‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد و شما می‌توانید در این مدت، استفاده‌ی زیادی از این قابلیت ببرید.

قابلیت‌های رصد تناسب اندام این ساعت هوشمند نیز شگفت انگیز هستند. چندین گزینه برای رصد فعالیت پیش روی شما قرار دارد و زمانی که تمرین شما به پایان برسد، این اسمارت واچ، پارامترهای ورزشی متعددی را به شما گزارش می‌کند.

۳- فیت بیت ورسا ۳

فیت بیت یکی از اولین برندهایی است که در هنگام خرید ساعت هوشمند برای رصد سلامتی به ذهن خطور می‌کند. این برند با ارائه‌ی بیش از ۱۰ مدل مختلف اسمارت واچ، کار انتخاب را برای شما بسیار ساده کرده است. یکی از این مدل‌ها، مدل ورسا ۳ (Versa 3) است.

بعضی از قابلیت‌های غیر مرتبط با سلامتی این اسمارت واچ عبارتند از: دریافت نوتیفیکیشن‌های پیامک‌ها، تماس‌ها و شبکه‌های اجتماعی و همگام‌سازی ورسا ۳ با گوگل مپ و دیگر اپلیکیشن‌هایی که روی گوشی هوشمند خود دارید.

اگر بخواهیم در رابطه با ویژگی‌های این ساعت هوشمند برای رصد سلامتی صحبت کنیم می‌توانیم به قابلیت‌هایی مثل قدم شمار، مسافت سنج، طبقه شمار، سنجش کالری مصرف شده و گزارش داده‌های مرتبط با الگوهای خواب و تحلیل ورزشی اشاره کنیم. به علاوه، زنان می‌توانند چرخه‌ی قاعدگی خود را با استفاده از فیت بیت ورسا ۳ تحت نظر داشته باشند.

شما می‌توانید ۱۵ حالت ورزشی مختلف شامل دویدن، شنا کردن، یوگا و … را انتخاب کنید تا این اسمارت واچ به طور دقیق، فعالیت شما را رصد کند. وقتی که تمرین شما به پایان رسید یا در حالت استراحتی کوتاه بودید، یک راهنمای تمرین تنفسی وجود دارد که شما می‌توانید آن را از طریق واچ فیس فعال کنید. این اسمارت واچ، یک ساعت هوشمند ضد آب است.

خرید بهترین ساعت‌های هوشمند برای رصد سلامتی از فروشگاه اینترنتی مقداد آی تی

شما می‌توانید بهترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار برای رصد سلامتی را از یک فروشگاه اینترنتی به نام مقداد آی تی خریداری کنید. این فروشگاه، انواع بسیار متنوع اسمارت واچ را به فروش می‌رساند. البته ساعت هوشمند تنها محصول این فروشگاه نیست.

مقداد آی تی یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر مثل هارد اکسترنال، موس، کیبورد، پردازنده، کارت گرافیک و مانیتور کامپیوتر است. شما می‌توانید قیمت لپ‌تاپ‌ و گوشی‌های پرچمدار را در این سایت مشاهده کرده و به صورت اقساطی از این فروشگاه خریداری کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

2 در مورد “کدام ساعت‌های هوشمند بهترین عملکرد را در رصد سلامتی دارند؟”

  1. توصیه میکنم بجای ساعت هوشمند یه دستگاه فشار خون و یه دستگاه تست اکسیژن و یه ساعت خوب بگیرید. ارزون تر در میاد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH