استخراج بیت‌کوین

ماینرهای غیرمجاز با مصرف یک نیروگاه‌ بزرگ 551 مگاواتی کشف و جمع‌آوری شده‌اند

مصطفی رجبی مشهری، سخنگوی صنعت برق کشور از کشف و جمع‌آوری 188 هزار دستگاه غیرمجاز ارز دیجیتال با مصرف برق معادل یک نیروگاه بزرگ خبر داد.

رجبی مشهدی در این خصوص توضیح داد: در چندماه اخیر 188 هزار دستگاه از 3330 مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در سراسر کشور جمع‌آوری شد. این مراکز غیرمجاز هزینه‌ای بالغ بر 18 هزار میلیارد تومان را به شبکه برق تحمیل می‌کردند.

سخنگوی صنعت برق اعلام کرد: مصرف این مراکز نزدیک به 551 مگاوات بود، که برای تولید و رساندن این میزان برق به مصرف کنندگان، باید نیروگاهی به بزرگی 700 مگاوات ایجاد کرد. از طرفی احداث چنین نیروگاهی به 18 هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد.

وی در خصوص نحوه شناسایی این مراکز تصریح کرد: مالکان این مراکز با سوء استفاده از انشعاب‌های قبلی یا برقراری اتصالات غیرقانونی، اقدام به استفاده غیرمجاز از شبکه برق می‌کردند، به همین دلیل در محل وجود این مراکز نواسانات شدید برق مشاهده می‌شد. در نهایت این مراکز با گزارش‌های ارسالی کشف و تحویل دستگاه قضایی شدند.

رجبی مشهدی با هشدار به سو استفاده‌کنندگان از شبکه‌های برق گفت: وجود مراکز غیرمجاز در مکان‌های صنعتی، موجب بروز نوسان در شبکه و وارد آمدن خسارات میلیاردی به صاحبان صنایع مستقر در آن محل می‌شود. ما راهکارهای قانونی برای تامین برق مراکز استخراج ارز دیجیتال را پیش‌بینی کرده‌ایم اما عده‌ای سودجو با استفاده غیرقانونی از برق و دست‌اندازی به حقوق دیگران، باعث ایجاد نوسان در شبکه برق و آسیب رساندن به دستگاه‌های برقی دیگران می‌شوند.

رجبی مشهدی از هموطنان خواست تا در صورت مشاهده افراد یا مراکزی که از برق غیرمجاز برای استخراج رمز ارز استفاده می‌کنند، موارد را از طریق سامانه سمات توانیر به آدرس www.tavanir.org.ir اطلاع‌رسانی نمایند.

به تازگی حسین صبوری، مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران نیز از کشف 11 هزار دستگاه غیرمجاز تولید ارز دیجیتال در استان تهران خبر داده است.

حسین صبوری گفت: از ابتدای سال 99 تا پایان اردیبهشت سال جاری این شرکت با عزم جدی، 183 مزرعه بزرگ تولید غیرمجاز ارز دیجیتال با حدود 11 هزار دستگاه ماینر کشف و شناسایی کرده است که ضروری است موضوع تولید و استخراج ارز دیجیتال به صورت قانونی و با استفاده از مجوزهای لازم صورت گیرد.

2 در مورد “ماینرهای غیرمجاز با مصرف یک نیروگاه‌ بزرگ 551 مگاواتی کشف و جمع‌آوری شده‌اند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH