مایکروسافت ماهیت قانونی نسخه لو رفته ویندوز 11 را تائید کرد

در بحبوحه تبلیغات گسترده سیستم‌عامل ویندوز 11 طی هفته‌های گذشته شاهد وقوع یک تحول شاخص بودیم. ظاهرا یکی از ورژن‌های اولیه ویندوز 11 در فضای آنلاین منتشر شده است و در همین راستا بسیاری از رسانه‌های حوزه فناوری به بررسی این سیستم‌عامل پرداخته‌اند. کارشناسان انجمن XDA Developers نیز دست به اقدام مشابهی زده و گزارش بررسی عملی نخستین ورژن از ویندوز 11 و تصاویر اولیه آن‌را منتشر کردند. در این میان بسیاری از افراد تصور می‌کنند که اطلاعات لو رفته ماهیتی دروغین و جعلی دارند.

جهت اطلاع آن‌دسته از افرادی که هنوز در این رابطه مردد هستند؛ بایستی خاطرنشان کرد که شواهد اخیرا به‌دست آمده احتمال واقعی بودن این گمانه‌زنی را تقویت می‌کنند. وبسایت Microsoft Japan اقدام به ارسال اخطاریه DMCA به شرکت گوگل نموده است. در این اخطار از گوگل درخواست شده تا یکی از صفحات وبسایت فناوری هندی با نام Beebom را حذف نماید؛ صفحه‌ای که دربردارنده لینک مربوط به فایل ISO لو رفته است.

اخطار DMCA (که نخستین بار وبسایت FossBytes به وجود آن پی برد) از گوگل درخواست می‌کند تا صفحه Beebom را از نتایج جستجوی آنلاین خود حذف نماید. این درخواست در پایگاه داده لومن نیز مشاهده شد؛ در حالی‌که در آن به دلیل طرح درخواست حذف صفحه اشاره شده بود. دلیل ارائه چنین درخواستی این است که مقاله منتشر شده در وبسایت Beebom دربردارنده فایل ISO ویندوز 11 (با حق کپی‌رایت برای شرکت مایکروسافت) است و این موضوع به منزله مشکلی برای کمپانی آمریکایی قلمداد می‌شود؛ چرا که وبسایت Beebom پبش از موعد مقرر اقدام به انتشار نسخه کپی سیستم‌عامل ویندوز 11 نموده است. صدور اخطاریه DMCA از جانب مایکروسافت اساسا تائید می‌کند که نسخه لو رفته ویندوز 11 جنبه قانونی دارد.

پایگاه داده لومن مملو از درخواست‌های حذف اطلاعات قابل دسترس برای عموم بوده و به‌صورت داوطلبانه با چندین کمپانی مختلف از جمله گوگل همکاری می‌کند.

به‌دنبال درخواست شرکت مایکروسافت، وبسایت Beebom لینک حاوی فایل ISO ویندوز 11 را از صفحه خود حذف کرد

اشتراک‌گذاری فایل ISO لو رفته از ویندوز 11 پیش از عرضه رسمی این سیستم‌عامل احتمالا به منزله تقابل با اخطاریه DMCA قلمداد می‌شود. بنابراین کاربران در صورت دریافت فایل مذکور بایستی جانب احتیاط را رعایت نمایند. مایکروسافت مایل است تا با چنین اقداماتی مقابله نماید؛ خصوصا این‌که ویندوز 11 در آینده‌ای بسیار نزدیک؛ یعنی روز 24 ژوئن (3 تیر ماه) عرضه خواهد شد. اگرچه به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت اساسا قانونی بودن نسخه لو رفته ویندوز 11 را تائید کرده است؛ اما این موضوع بدان معنا نیست که نسخه لو رفته دربردارنده کلیه امکانات برنامه‌ریزی شده توسط کمپانی است. در جریان برگزاری مراسم رونمایی آینده مایکروسافت احتمالا شاهد معرفی امکانات بسیار بیش‌تری بوده و در نتیجه ورژن نهایی ویندوز 11 احتمالا از ماهیتی بسیار متفاوت نسبت به نمونه کنونی برخوردار خواهد بود.

2 در مورد “مایکروسافت ماهیت قانونی نسخه لو رفته ویندوز 11 را تائید کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH