سامسونگ معرفی تراشه جدید خود مجهز به پردازنده گرافیکی AMD را به تعویق انداخت

از زمان اعلام خبر همکاری شرکت‌های سامسونگ و AMD در زمینه ساخت GPUهای موبایلی تقریبا 2 سال گذشته است؛ اما نخستین محصول تولید شده در نتیجه شکل‌گیری این همکاری هنوز معرفی نشده است. پیش‌تر انتظار می‌رفت که غول فناوری کره‌ای طی ماه جاری از تراشه جدید خود مجهز به پردازنده گرافیکی ساخت شرکت AMD رونمایی کند؛ اما اکنون مشخص شده که چنین سناریویی عملی نخواهد شد.

سامسونگ در اوایل سال جاری اعلام کرد که تراشه پرچم‌دار اگزینوسی آینده این شرکت مجهز به GPU طراحی شده توسط کمپانی AMD خواهد بود. در ادامه یک خبرچین مشهور با نام Ice Universe نیز با انتشار توئیتی اعلام کرد که این GPU طی سال جاری معرفی شده و احتمالا در اسمارت‌فون گلکسی زد فولد 3 مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

“بر اساس برنامه زمانی اولیه قرار بود پردازنده گرافیکی ساخت شرکت‌های سامسونگ و AMD در ماه ژوئن عرضه شود؛ اما اکنون مشخص شده که این رویداد تا ماه جولای به تعویق افتاده است. در آن زمان شاهد انتشار جزئیات بیش‌تری پیرامون کارآیی GPU شرکت AMD روی تراشه جدید اگزینوس خواهیم بود.” – UniverseIce@؛ 20 ژوئن 2021

Ice Universe پیش‌تر در ماه فوریه ادعا کرده بود که GPU تولید شده توسط شرکت‌های سامسونگ و AMD در ماه ژوئن معرفی شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها از پردازنده اصلی نیز متعاقبا رونمایی خواهد شد. اکنون خبر به‌روزرسانی شده توسط این شخص خبرچین نشان می‌دهد که عرضه GPU جدید تا ماه جولای به تعویق افتاده است. Ice Universe با انتشار توئیتی در اوایل وقت امروز به این موضوع اشاره کرد. متاسفانه در توضیح دلیل اتخاذ چنین تصمیمی از جانب سامسونگ به هیچ‌گونه جزئیات خاصی اشاره نشده است.

ماه گذشته و در جریان برگزاری رویداد کامپیوتکس شرکت سامسونگ اعلام کرد که GPU جدید بر پایه معماری RDNA2 طراحی خواهد شد. این معماری در GPUهای تولید شده برای کنسول‌های پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس سری S و ایکس‌باکس سری ایکس مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. بر اساس اعلام سامسونگ، تراشه اگزینوسی نسل آینده این شرکت مجهز به پردازنده گرافیکی جدیدی بوده و از قابلیت‌هایی نظیر ردیابی پرتوی و سایه‌زنی با نرخ متغیر پشتیبانی خواهد کرد.

اکنون کلیه کاربران بی‌صبرانه منتظر رونمایی از دستاورد همکاری دوجانبه شرکت‌های سامسونگ و AMD هستند. اگرچه خبر به تعویق افتادن زمان معرفی GPU جدید تا حدودی ناراحت‌کننده به‌نظر می‌رسد؛ اما اتخاذ این تصمیم با هدف بهینه‌سازی عملکرد پردازنده گرافیکی جدید تا حدودی توجیه‌پذیر خواهد بود.

2 در مورد “سامسونگ معرفی تراشه جدید خود مجهز به پردازنده گرافیکی AMD را به تعویق انداخت”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH