مایکروسافت از طریق فروشگاه نرم‌افزار آمازون، برنامه‌های اندروید را به ویندوز 11 می آورد

شرکت مایکروسافت قابلیت اجرای نرم‌افزار‌های اندرویدی را به ویندوز 11 اضافه کرده است. این غول دنیای نرم‌افزار، در رویداد ویژه معرفی ویندوز ۱۱، از قابلیت جدید و حیرت‌انگیز این سیستم‌عامل نیز پرده برداشت. این شگفتی بزرگ پشتیبانی ویندوز ۱۱ از اپلیکیشن‌های اندرویدی است. تمام برنامه‌های اندروید موجود در فروشگاه نرم‌افزار آمازون، در محیط ویندوز ۱۱ قابل اجرا بوده و از طریق فروشگاه ویندوز مایکروسافت نیز قابل دانلود خواهند بود.

مایکروسافت اذعان نموده است که از فروشگاه نرم‌افزار آمازون برای اضافه کردن پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی بهره برده است. اپلیکیشن‌ها از طریق فروشگاه جدید ویندوز، قابل دانلود و نصب خواهند بود. افزون بر آن، برنامه‌های اندروید را می‌توان در ویندوز به نوار وظیفه پین کرده و در کنار برنامه‌های ویندوزی قرار داد. مایکروسافت همچنین از فناوری Intel Bridge شرکت اینتل، برای اجرای نرم‌افزارهای اندروید بهره گرفته است. البته این نرم‌افزارها توسط هر دو نوع چیپست AMD و ARM اجرا خواهد شد.

اجرای نرم‌افزار‌های اندروید در ویندوز ۱۱ را می‌توان تقابل مایکروسافت با اپل دانست. چرا که اپل با به‌کار بردن چیپست M1 امکان اجرای اپلیکیشن‌های iOS را روی macOS مهیا کرده است. اگرچه نسخه‌ تحت وب برنامه‌های موبایل زیادی در دسترس است، اما اغلب آنها محیطی خسته کننده دارند. برخی نرم‌افزارهای خاص نیز، مانند Snapchat ،Ring ،Venmo ، Roomba و بسیاری از اپلیکیشن‌های اتوماسیون خانگی فاقد نسخه تحت وب هستند.

مایکروسافت در رویداد اخیر خود، برنامه‌هایی مانند TikTok را روی ویندوز 11 به نمایش گذاشت. لیست برخی از نرم‌افزارهای فروشگاه ویندوز که مایکروسافت به نمایش درآورد، شامل اپلیکیشن‌های Ring ،Yahoo ، Uber و … می‌شد. بنابراین به احتمال فراوان فروشگاه ویندوز، دسترسی کامل به فروشگاه نرم‌افزار آمازون خواهد داشت. البته هنوز مشخص نیست که چه تعدادی از دستگاه‌های ویندوزی و با چه کیفیتی می‌توانند نرم‌افزارهای اندروید را اجرا کنند. زیرا مایکروسافت از فناوری Intel Bridge برای اجرای این برنامه‌ها بهره جسته است که هنوز بازخورد آن در دستگاه‌‌های مختلف مشخص نیست.

معرفی این ویژگی هیجان انگیز را باید در ادامه‌‌ برنامه‌ مایکروسافت دانست. این پروژه که سال ۲۰۱۵ مایکروسافت آن را پروژه‌ی Astoria نام نهاد، برنامه‌ای بود که طی آن مایکروسافت سعی داشت تا توسعه‌دهندگان را ترغیب به وارد کردن نرم‌افزارهای اندروید به ویندوز و اجرای آسان آن کند. این طرح سرانجام کمتر از یک سال بعد با شکست روبرو شد و مایکروسافت اعتراف کرد که داشتن دو فناوری Bridge برای انتقال کد از سیستم‌عامل‌های تلفن همراه به ویندوز غیرضروری است.

مایکروسافت سالهاست که ایده اجرای برنامه‌های اندروید روی ویندوز را در سر می‌پروراند و همچنین ایده دانلود و نصب مستقیم برنامه‌های اندروید را در فروشگاه ویندوز حتی قبل از عرضه ویندوز 10 مطرح نموده بود. اینک می‌توان گفت که مایکروسافت با آوردن این قابلیت به سیستم عامل جدید خود در تلاش است تا با متقاعد کردن توسعه‌دهندگان به کار بر روی ویندوز، شکست سیستم عامل خود را به تاخیر بیاندازد.

ادغام برنامه‌های اندروید به طور مستقیم در ویندوز تغییر مهمی است. خصوصاً اینکه هدف این شرکت، به کار‌گیری این قابلیت جهت برداشتن شکاف بین اندروید و ویندوز بوده است. مایکروسافت که سال‌هاست از اندروید به عنوان نسخه موبایلی ویندوز نام می‌برد، اکنون قابلیت اجرای مستقیم نرم‌افزارهای اندروید را در ویندوز 11 فراهم آورده است.

2 در مورد “مایکروسافت از طریق فروشگاه نرم‌افزار آمازون، برنامه‌های اندروید را به ویندوز 11 می آورد”

  1. همه نرم افزار هارو اجرا نمیکنه فقط همونایی که خودش توی استور میزاره قابل اجراست و ممکنه عملکردش مثل شبیه ساز ها نباشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH