هواوی تولید پردازنده‌های جدید کایرین را در سال 2022 آغاز خواهد کرد

دولت ایالات‌متحده دسترسی هواوی به فناوری‌های آمریکایی را ممنوع اعلام کرده است. بدین‌ترتیب غول چینی از ارائه سفارشات تولید تراشه به کمپانی TSMC محروم شده است. هواوی به‌طور جدی در صدد تولید میکرومدارهای اختصاصی خود بود. علیرغم این واقعیت که قدرت پردازنده‌های کایرین با تراشه‌های رده بالای کوالکام قابل رقابت نبود؛ اما تولیدات هواوی در حوزه‌هایی نظیر هوش مصنوعی دارای مزایای ویژه بودند.

تراشه‌های کایرین احتمالا در سال آینده به بازار بازخواهند گشت. این تراشه‌ها در خط تولید کارخانه ووهان واقع در ایالت هوبی مونتاژ خواهند شد. ساخت این کارخانه در سال 2019 آغاز شد و کمپانی شخصا این پروژه را “Hisilicon Factory” نامگذاری کرد. کمپانی برای ساخت این کارخانه 1.8 میلیارد یوان سرمایه‌گذاری نموده و در سال آینده بایستی از بازگشت سرمایه خود بهره‌مند شود. بر اساس برنامه‌ریزی اولیه قرار بود این کارخانه به تولید ریزمدارها و ماژول‌های ارتباطی اپتیکال اختصاص پیدا کند. احداث این کارخانه برای دستیابی به خودکفایی و به موازات آن ایجاد طرح‌های میکرومدار ضروری بود.

موسسه تحقیقاتی هواوی در شهر ووهان مستقر شده و کارمندان آن در زمینه تولید تراشه‌های های‌سیلیکون، رادارهای لیزری برای اتومبیل‌ها و تجهیزات ارتباطات نوری فعالیت می‌کنند. تعداد کارمندان این موسسه برابر با 10 هزار نفر بوده و این سازمان یک مرکز علمی قدرتمند محسوب می‌شود. چنان‌چه شرکت هواوی بتواند فروش تراشه‌های خود را از سال آینده آغاز نماید؛ در این‌صورت این پدیده از جنبه رقابت و نوآوری خبر خوشایندی برای بازار قلمداد می‌شود. حضور یک بازیگر دیگر در بازار موجب خواهد شد تا تمامی بازیگران فعال در بازار تراشه‌های موبایلی در وضعیت مطلوبی قرار گیرند.

هواوی P50 احتمالا در روز 29 جولای (7 مرداد ماه) معرفی خواهد شد

 شایعات پیشین از معرفی اسمارت‌فون هواوی P50 در ماه سپتامبر حکایت داشتند؛ اما این اطلاعات احتمالا با شرایط واقعی امور مطابقت ندارد. چندین کاربر مختلف به‌طور همزمان از طریق شبکه اجتماعی Weibo گزارش دادند که این سری احتمالا در ماه جولای معرفی شده و از روز 29 جولای (7 مرداد ماه) به‌عنوان زمان تقریبی این رویداد یاد کردند.

بر اساس گزارشات هواوی P50 از الگوی طراحی به‌کارگیری شده در سری آنر 50 بهره خواهد برد. بلوک بیضی‌شکل دوربین اصلی شامل 2 دایره با سنسورهای تصویربرداری در قسمت پشتی هندست مستقر خواهد شد. آخرین شایعات نشان می‌دهند که هندست‌های جدید از پنل‌های اولد با نرخ نوسازی بالاتر، سیستم‌عامل اختصاصی HarmonyOS، باتری‌های قابل شارژ با حداقل ظرفیت 4000 میلی‌آمپرساعت و فناوری شارژ سریع با حداقل توان 66 وات پشتیبانی خواهند کرد.

دوربین هواوی P50 نیز احتمالا از سنسور جدید 50 مگاپیکسلی IMX707 یا IMX700 ساخت شرکت سونی استفاده خواهد کرد. این حسگر مجهز به پیکسل‌هایی درشت بوده و از فرمت اپتیکی 1/1.18 اینچی بهره خواهد برد. بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها، همکاری میان شرکت‌های هواوی و لایکا به اتمام رسیده و پرچم‌داران کمپانی چینی دیگر از تولیدات برند آلمانی استفاده نخواهند کرد.

2 در مورد “هواوی تولید پردازنده‌های جدید کایرین را در سال 2022 آغاز خواهد کرد”

  1. شاخ امریکا رو میشکنه تحریم ها باعث میشه قوی تر شه همونطور که تحریم گوگل پلی باعث شد سیستم عامل اختصاصی بزنه و با لپ تاپ هاش هم یکپارچه باشه

  2. گل بود به سبزه نیز آراسته شد
    همه منتظر بودن بایدن تحریمشو ورداره تحریم جدید زد. مشخصا میخوان هواوی رو نابود کنن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH