طرح صیانت از فضای مجازی بازنویسی شده است، استفاده از فیلترشکن جرم نیست!

سید علی یزدی‌خواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد که طرح صیانت از فضای مجازی بازنویسی شده و برای استفاده کاربران از فیلترینگ جرم انگاری نشده است.

یزدی‌خواه در خصوص شایعات اخیر پیرامون مسدود شدن شبکه‌های اجتماعی و جرم انگاری برای کاربرانی که از فیلترینگ عبور می‌کنند، توضیح داد: برخلاف شایعات و اخبار مطرح شده، در نسخه جدید طرح صیانت از فضای مجازی برای استفاده کاربران از فیلترینگ جرم انگاری نشده و بحث مسدودسازی پیام‌رسان‌ها هم مطرح نیست.

وی ادامه داد: نسخه اولیه طرح، ماه‌ها پیش مطرح شده بود، اما نمایندگان، آن طرح را در کمیسیون فرهنگی و مرکز پژوهش‌های مجلس با حضور کارشناسان بیش از صدها ساعت بررسی و تکمیل کردند. نسخه تکمیلی ارائه نشده با این حال حتی در صورت تصویب کلیات این طرح، جزییات آن مجددا با حضور افراد صاحب نظر بررسی خواهد شد. در این طرح استفاده کاربر از فیلترشکن، جرم نیست و کاربران می‌توانند از فیلترشکن استفاده کنند. همچنین بحث مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی هم مطرح نشده، در حقیقت در این طرح به دنبال چاره‌جویی و ضابطه‌مندی پلتفرم‌های داخلی و خارجی هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد که تا نون قوانین مشخصی در بحث استفاده از پلتفرم‌های داخلی و خارجی وجود نداشته و اگر هم چارچوپ‌هایی مشخص شده، آیین‌نامه‌های ضعیفی بودند که تاکنون اجرا نشده‌اند.

یزدی‌خواه در خصوص اهداف طرح صیانت از فضای مجازی گفت: ما در راستای کمک به کاربران، ارزان سازی اینترنت، توسعه فضای کسب و کار داخلی، سهولت استفاده از پیام‌رسان‌ها برای اقشار مختلف و… تلاش کرده‌ایم تا طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی را تدوین کنیم.

این نماینده مجلس توضیح داد: طرح صیانت از فضای مجازی به تصویب نرسیده، البته در صورت تصویب کلیات این طرح در صحن علنی مجلس نیز طرح به کمیسیون تخصصی ارجاع می‌شود تا جزییات آن به صورت دقیق توسط کارشناسان و نخبگان این عرصه بررسی شود.

2 در مورد “طرح صیانت از فضای مجازی بازنویسی شده است، استفاده از فیلترشکن جرم نیست!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH