اپل به‌دنبال کشف روشی برای اطلاع‌رسانی بهتر ضبط ویدیو توسط عینک هوشمند خود است

استفاده از دوربین توکار یکی از مشکلات عینک هوشمند شرکت گوگل به‌شمار می‌رود. این موضوع موجب تشدید نگرانی‌ها پیرامون حفظ حریم خصوصی افراد شد و احتمالا در نهایت ناکامی گوگل گلس را در پی داشت. به گفته وبسایت Patently Apple کارشناسان تعدادی از پتنت‌های ثبت شده توسط شرکت اپل را شناسایی کرده‌اند. این پتنت‌ها از تلاش کمپانی برای یافتن روش‌های هرچه علنی‌تر ضبط محتوا حکایت دارند؛ اقدامی که نهایتا به ارتقاء سطح آگاهی مردم کمک خواهد کرد.

ساخت دوربین در قالب یک ماژول مجزا از هدست یکی از روش‌های مدنظر اپل محسوب می‌شود. این پدیده بدان معناست که کاربران در صورت تمایل به ضبط محتوا بایستی ماژول دوربین را به هدست متصل نمایند. استفاده از این روش موجب می‌شود تا ضبط مخفیانه ویدیوها تا حدودی دشوارتر شود. البته راهکار فوق ظاهرا دردسرساز خواهد بود. اما برخی کارشناسان معتقدند که یکی از مزایای طراحی مذکور این است که کاربران در صورت عدم نیاز به ضبط ویدیو به هدست سبک‌تری دسترسی خواهند داشت.

یکی دیگر از روش‌های پیشنهادی استفاده از نشانگرهای نور دوربین به‌صورت یکپارچه است. پیش‌تر شاهد به‌کارگیری این نشانگرها در وبکم‌ها بودیم؛ اما سیستم موردنظر اپل قادر به تولید یک پالس نوری در قالب الگوی رمزنگاری شده خواهد بود. اما چه عاملی موجب می‌شود تا مردم در پنهان‌سازی این پرتوهای نوری ناتوان باشند؟ در این سیستم، پالس‌های نوری از روی سطوح مختلف منعکس شده و سپس توسط دوربین ثبت می‌شوند. دوربین در صورت عدم تشخیص این پرتوها قادر به ضبط محتوا نخواهد بود.

هنوز مشخص نیست که آیا ایده‌های فوق برای رفع نگرانی‌های مردم بابت فیلم‌برداری مخفیانه از آن‌ها کفایت خواهند کرد یا خیر. با این‌حال بی‌تردید روش‌های مورد اشاره جذاب به‌نظر می‌رسند. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا چنین ایده‌هایی نهایتا در یک محصول واقعی پیاده‌سازی خواهند شد یا خیر.

2 در مورد “اپل به‌دنبال کشف روشی برای اطلاع‌رسانی بهتر ضبط ویدیو توسط عینک هوشمند خود است”

  1. از این تکنولوژی ها ستفاده های جاسوسی و نظامی میکنن بصورت کاملا واضح ولی استفاده عمومیشون رو اجازه نمیدن
    و منطقی هم باعث مشکلات زیادی میشه

  2. بنظرمن این عینکا برخلاف قوانین حفظ حریم شخصیه . اینجوری هرکسی میتونه ازتون عکس و فیلم بگیره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH