آذری جهرمی: اصول حکمرانی در فضای مجازی برای انسداد این فضا نیست

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که برای افتتاح پروژه‌های ارتباطی استان فارس به شیراز سفر کرده در خصوص ارائه طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس گفت: باید توجه داشته باشیم که اصول حکمرانی در فضای مجازی که توسط کشورهای مختلف در جهان پیگیری می‌شود، اساسا برای بهره‌گیری از فضای مجازی تدوین شده نه برای انسداد آن.

جهرمی در خصوص طرح مجلس اعلام کرد: ورود مجلس به قانون‌گذاری در خصوص حکمرانی سایبری، اتفاق مبارکی است البته به شرط آنکه برخی اصول رعایت شود. کشور ما عملا قاعده‌ای شفاف برای فضای مجازی ندارد، در عمل با رهاشدگی این فضا مواجه است.

وزیر ارتباطات، ادامه داد: بر اساس متن طرح صیانت از فضای مجازی که به دست ما رسیده است، ایجاد نهادی جدید و واگذاری اختیارات قانون‌گذاری به این نهاد در کنار حذف دولت از فرآیند تصمیم‌گیری، حکمرانی سایبری ایران را مبهم‌تر می‌کند.

آذری جهرمی، افزود: اگر مجلس قواعد روشنی وضع کند تا اصول حکمرانی ایران در آن به وضوح دیده شود، بسیار مفید است.

وزیر ارتباطات در خصوص طرح پیشنهادی این وزارتخانه به دولت در خصوص حکمرانی فضای مجازی توضیح داد: ما پنج لایحه‌ به دولت ارائه دادیم که اقدامی کلیدی برای تبیین حکمرانی سایبری در کشور بود؛ اما به دلیل پیچیدگی موضوع، هنوز این پنج لایحه نه در دولت جمع‌بندی شده و نه به مجلس ارسال شده است، هر چند ما مجلس را در جریان جزییات این لوایح قرار داده‌ایم.

وی گفت: امیدوارم با روشن شدن ابعاد موضوع و اهمیت آن، بررسی این مهم در مجلس از گزند دوقطبی‌های سیاسی در امان بماند و با تصویب یک قانون پیشرو، حقوق اساسی مردم صیانت شده و رشد و پیشرفت ایران در فضای مجازی نیز تسهیل شود.

آذری جهرمی که به شیراز سفر کرده از پوشش 97 درصدی اینترنت روستایی در این استان خبر داد و اعلام کرد که استان فارس از نظر ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی رشد چشمگیری داشته و به رتبه پنجم در کشور رسیده است.

3 در مورد “آذری جهرمی: اصول حکمرانی در فضای مجازی برای انسداد این فضا نیست”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH