آذری جهرمی: باتری دکل‌های تلفن همراه تنها برای ۲ ساعت پاسخگوی قطع برق هستند!

در پی فرا رسیدن فصل تابستان و گرمای طاقت فرسای این روزها در کشور، مصرف برق در کنار آب، اوج گرفته و باعث اخطارهای وزارت نیرو و دعوت به صرفه‌جویی عموم، شده است. از طرفی با وجود منابع عظیم در کشور و عدم دانش کافی برای استفاده از آن، استفاده از روش قدیمی مثل سوخت فسیلی و… برای تأمین برق و انرژی، به یک مشکل بزرگ و چندساله برای جامعه و مسئولین تبدیل شده است.

سال‌هاست که در ایران، قطعی برق در یکسری بازه‌های زمانی به خصوص تابستان را تجربه می‌کنیم. متأسفانه در این قطعی‌های پیش آمده که بالای 4 الی 8 ساعت در برخی نقاط به طول انجامیده و بیشتر مردم جنوب کشور هستند که ساعت‌ها این مشکل را تحمل کرده و از این موضوع ناراضی هستند.

امسال نیز در پی اعلام جدول زمانی قطعی برق در مناطق مختلف و نارضایتی مردم از این بحث و به خصوص چرایی قطعی دکل‌های مخابراتی در این شرایط، واکنش توییتری وزیر ارتباطات ایران، محمدجواد آذری جهرمی را در تاریخ 13 تیر به همراه داشت. آقای جهرمی که اواخر دوره وزارت خود در دولت را سپری می‌کند، در توییتی ضمن عذرخواهی از مردم و انتقاد از این موضوع، اعلام کرد که همه باید پاسخگو در قبال این مشکل باشند.

ایشان در توییت خود، ضمن تأسف در مورد قطعی برق طولانی و مختل شدن زندگی مردم در برخی مناطق شهری و همچنین قطعی دکل‌های مخابراتی، چنین نوشت: ((همه باید پاسخگو باشند. باتری دکل‌های تلفن همراه، برای ۲ ساعت پاسخگوی قطع برق هستند؛ پس از دشارژ کامل، نیازمند ۸ ساعت اتصال به شارژرند تا به طور کامل شارژ شوند. متاسفانه در برخی نواحی، هشت ساعت برق مستمر شهری در دسترس نیست. در تلاش برای بهبودیم و از مشکل بوجود آمده پوزش می‌طلبیم.))

به نظر می‌رسد عذرخواهی وزیر جوان دولت در مورد آنتن‌های مخابراتی و خاموش شدن آن‌ها، خیلی از مردم را راضی نکرده باشد. دلیل این حدس آن‌جایی است که کاربری در پاسخ به توییت آقای جهرمی چنین نوشت: ((بهتر نیست شرکت‌ها برای عدم وجود آنتن در زمان قطع برق پاسخگو باشند؟ کلیه‌ BTS‌های مخابراتی دارای UPS هستند و اگر نیستند باید علت داشته باشد.)) خیلی دیگر از نظرات مردم زیر توییت ایشان، نشان مثبتی ندارد.

جلو نرفتن با علم روز، زندگی مردم را با هر اتفاقی مختل ساخته و به دردسر می‌اندازد. اما در مورد اتفاق قطعی برق در کشور و رخدادهای پیوست آن، باید از وزیر محترم نیرو دلیل را جویا شد. امید است با مدیریت صحیح و بکارگیری دانش درست در این عرصه، دیگر در آینده نزدیک شاهد این مشکلات نباشیم.

4 در مورد “آذری جهرمی: باتری دکل‌های تلفن همراه تنها برای ۲ ساعت پاسخگوی قطع برق هستند!”

  1. محمد عباسی* از نکا * شهری که دارای نیروگاه تولید برق است ولی برای شهر و شهروندان خودش ن۱۲ساعت قطعی برق دارد

    دایییییییی آب که قطع . برق هم قطع . جالب اینجاست که تلفن های اداره برق و اداره آب و مخابرات که دائماً بوق اشغال میزنه.
    از این بد تر این هستش که
    هر اداره یا ارگان دولتی کار داری – انجام نمیدن و از طرف معاون و رئیس هم حمایت میشن که میگن – حق با همکارشون هست
    و نهایتاً میگن برو واسه سه یا چهار روز دیگه به فلان شماره زنگ بزن تا همکارمون راهنماییت کنه•
    ماهم مجبوریم که قبول کنیم و میرم طبق گفته اون مسئول بعد ۴روز که تماس میگیریم – باز یه بهونه ی دیگه میارن و و چون دلیلی برای رد کردن کار ارباب رجوع ندارن میگن فردا تماس بگیر
    و از فردا هم کلاً هر چندبار که زنگ میزنیم—تلفن شون بوق آزاد میخوره و تماس برقرار نمیشه .
    《 ۶ماه قبل از اداره آموزش وپرورش تماس گرفتن که مدارک رو هر چه سریعتر بیارید تا ۱۰ میلیون از حساب صندوق ذخیره فرهنگیان (پدر بنده معلم بود که سال ۹۴ فوت کرد) واریز بشه به حساب خانواده — الان ۶ ماهه شهرستان میگه ما مبارک رو فرستادیم استان – به اداره استان مراجعه میکنیم – میگن اع – نیومد – حتما پیگیری میکنیم – میگن بابت این که نیومد به حساب – میگن :ما خودمون هم ناراحت شدیم که چرا نیومد !!!!
    #چه کسی مسئول رسیدگی به این اوضاع هستش؟؟؟؟
    #تکلیف این مردم چی میشه ؟؟؟
    #تا۸سال قبل -می‌گفتیم آمریکا مقصره….
    #این ۸سال اخیر … گفتیم روحانی مقصره …
    #میترسیم حرف بزنیم – اونوقت بگن که ما مقصریم
    #والا -بقران
    #الان بیست دقیقه که تایپ کردم این درد ها رو & # و مطمئناً هم توسط کارشناسان شما — پیام ما رد میشه و داخل سایت ثبت نمیشه
    #دمتون گرم -اگه ثبت کردین
    چون درد بود اینهایی که نوشته ام
    # خدایا خودت به دادمون برس

    # اللهم عجل لولیک الفرج و الفرح
    # اللهم عجل لولیک الفرج و الفرح
    # اللهم عجل لولیک الفرج و الفرح
    # اللهم عجل لولیک الفرج و الفرح

    1. پدرام مقدمی

      دوست خوبم، قبل هرچیزی، تسلیت میگم خدمت شما. حرفاتون واقعاً ناراحت کننده ست و بخشی از درد جامعه. انشاالله همه چیز طبق رفاه مردم پیش بره!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH