ورود اتوبوس‌ برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی و تخصیص 185 هزار دلاری تأمین آن

تهران همیشه از آلوده‌ترین شهرهای جهان، از نظر آب و هوایی محسوب می‌شود. با وجود اعمال طرح ترافیک و جریمه و…، اما باز هم ترددها ادامه داشته و تغییرات آن چنانی در کشور رخ نداده و تهران همچنان آلوده است.

امروز خبر خوبی از مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران مبنی بر ورود اتوبوس‌های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی، منتشر شد که بررسی آن خالی از لطف نیست. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

ایشان ضمن بیان این موضوع، خبر از ورود 50 دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی را دادند که با اخذ مصوبه شورای اقتصاد، دولت موظف است تا به ازای هر دستگاه اتوبوس، ۱۸۵‌هزار‌دلار بپردازد. وی با بیان اینکه جامعه با هوای پاک، باید در دستور کار مسئولین باشد گفت:

با توجه به اینکه معضل آلودگی هوا همواره سلامت شهروندان را تهدید می‌کند، توسعه حمل و نقل پاک در دستور کار قرار گرفته و قصد داریم با حداکثر توان از امکانات موجود کشور برای تحقق این امر استفاده کنیم. قرار است علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های بودجه شهرداری تهران، از ظرفیت‌های موجود در قانون بودجه کشور نیز برای حمل و نقل پاک استفاده کنیم.

وی ادامه داد:

یکی از ظرفیت‌های پیش‌بینی شده، تبصره 19 است که در این راستا با برگزاری فراخوان، یک کنسرسیوم (مشارکت چند شرکت یا سازمان) برای راه‌اندازی نخستین خط اتوبوس برقی تهران با ظرفیت 50 دستگاه، برگزار و مراحل اجرایی سریع‌تر انجام شود. این اتوبوس‌ها با شارژ شبانه دیگر نیازی به شارژ در طول روز را ندارند.

ایشان در ادامه به معرفی سه اتوبوس برقی موجود در ناوگان که توسط مسئولان سازمان برنامه و بودجه، بازدید شدند، ادامه دادند:

یک نمونه از اتوبوس‌های برقی موجود، وارداتی و دیگری محصول خودروسازی عقاب و گروه مپناست که “شتاب” نام دارد و یک محصول ایرانی است؛ نمونه سوم نیز اتوبوسی است که هفته گذشته رونمایی شد و به صورت مشترک توسط  دانشگاه تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کارخانه خودروسازی زرین تولید شده است.

سال‌هاست که آلودگی هوا در کشور، به یک معضل واقعاً ترسناک تبدیل و باعث شیوع بیماری‌های مختلف در جامعه و به خصوص برای سالمندان عزیز، شده است. امیدواریم این موضوع هرچه سریعتر به سرانجام رسیده و شاهد کمک شایانی به هوای پاک در کشور کند.

2 در مورد “ورود اتوبوس‌ برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی و تخصیص 185 هزار دلاری تأمین آن”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH