گلکسی S22 اولترا با تراشه اسنپ‌دراگون 895 پلاس و دوربین 108 مگاپیکسلی معرفی می‌شود

بر اساس قرارداد منعقد شده، کمپانی سامسونگ یکی از نخستین تولیدکنندگانی است که از پردازنده اسنپ‌دراگون 895 ساخت کوالکام استفاده خواهد کرد. سری گلکسی S22 نخستین مدل سامسونگی مجهز به این تراشه به‌شمار خواهد رفت. اکنون در خصوص اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار سالیانه سامسونگ جزئیات بیش‌تری مخابره شده است.

یک شخص خبرچین با نام مستعار Ice Universe طی گزارشی ادعا می‌کند که اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی S22 اولترا از سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی استفاده نخواهد کرد. در عوض این مدل پرچم‌دار مجهز به سومین نسل از سنسورهای 108 مگاپیکسلی خواهد بود.

شرکت سامسونگ در اسمارت‌فون گلکسی S21 اولترا از سنسور HM3 استفاده کرد. این حسگر مجهز به قابلیت فوکوس فازی Super PD Plus بوده و در قسمت فوقانی نقطه فوکوس فازی از یک میکرولنز بهره می‌گیرد. این موضوع افزایش 50 درصدی سرعت فوکوس را به‌دنبال دارد. بر اساس گزارشات منتشر شده تا به این لحظه سامسونگ گلکسی S22 اولترا کماکان از سنسور HM3 بهره‌برداری خواهد کرد. با این‌حال هندست فوق مجهز به یک پردازنده سیگنال تصویری (ISP) جدید و الگوریتم نرم‌افزاری بهینه‌سازی شده خواهد بود.

شایان به ذکر است که برخی شایعات از همکاری شرکت‌های سامسونگ و الیمپوس در زمینه توسعه دوربین سری گلکسی S22 حکایت دارند. کمپانی هواوی برای مدت زمانی طولانی با برند لایکا همکاری نموده است. این تولیدکننده چینی اکنون مدت‌هاست که در رتبه‌بندی عملکرد دوربین توسط وبسایت DxOMark رتبه نخست را به خود اختصاص می‌دهد. کمپانی وان‌پلاس نیز در راستای توسعه دوربین اسمارت‌فون‌های سری وان‌پلاس 9 همکاری خود با برند Hasselblad را آغاز کرد. بنابراین شرکت الیمپوس نیز احتمالا به منظور ارتقاء کیفیت تصویربرداری در سری گلکسی S22 با سامسونگ همکاری خواهد کرد.

مدل استاندارد سامسونگ گلکسی S22 به‌همراه یک نمایشگر 6.06 تا 6.1 اینچی عرضه خواهد شد. با این‌حال گلکسی S22 پلاس مجهز به یک پنل 6.5 تا 6.6 اینچی بوده و نهایتا مدل پرچم‌دار گلکسی S22 اولترا نیز با یک پنل 6.8 اینچی روانه بازار می‌شود. بدین‌ترتیب اندازه نمایشگر هندست‌های گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس در مقایسه با مدل‌های نسل فعلی گلکسی S21 و گلکسی S21 پلاس اندکی کاهش خواهد یافت. با این وجود اندازه نمایشگر گلکسی S22 اولترا در مقایسه با همتای نسل قبلی خود تغییر نخواهد کرد. بعلاوه گزارشات اخیر نشان می‌دهند که گلکسی S22 اولترا از یک پنل اولد با فناوری LTPO بهره‌برداری خواهد کرد.

هندست فعلی گلکسی S21 اولترا به‌همراه یک نمایشگر Infinity-O با رزولوشن 3200×1440 پیکسل در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. این نمایشگر دارای گواهی‌نامه +HDR10 بوده و از نرخ نوسازی تطبیقی در محدوده 10 تا 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. با این‌حال انتظار می‌رود که سری گلکسی S22 از نرخ نوسازی پایین‌تری استفاده کرده و این موضوع به کاهش میزان مصرف شارژ باتری کمک کند.

با بررسی اطلاعات لو رفته می‌توان دریافت که موارد فوق تنها بخشی از مشخصات اصلی سری گلکسی S22 به‌شمار می‌روند. بنابراین بسیاری از جزئیات دیگر کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارند. در رابطه با فناوری دوربین زیر نمایشگر نیز بایستی خاطرنشان کرد که شرایط پیاده‌سازی این ایده هنوز برای سامسونگ مهیا نبوده و تکنولوژی مذکور در سری گلکسی S22 مورد بهره‌برداری قرار نخواهد گرفت.

به‌دنبال عرضه سری گلکسی S21 سامسونگ فرضیه عدم به‌کارگیری سنسور 3D TOF توسط کمپانی رسما مورد تائید قرار گرفت. سامسونگ نسبت به این سنسور توجهی ویژه داشته و در بسیاری از پرچم‌داران خود نظیر گلکسی S10 5G و گلکسی S20 اولترا از آن بهره گرفته است. بر اساس اطلاعات موجود هندست‌های سری گلکسی S22 سامسونگ نیز فاقد سنسور 3D TOF خواهند بود.

3 در مورد “گلکسی S22 اولترا با تراشه اسنپ‌دراگون 895 پلاس و دوربین 108 مگاپیکسلی معرفی می‌شود”

  1. فقط دوربین رو قوی میکنن
    شارژر رو حذف کردن عدد دوربین رو الکی یه چیز بالا زدن
    تف تو سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH