معاونت اجتماعی وزارت کشور: فعالیت انجمن بلاکچین متوقف شده نه تعلیق!

زهرا عابدینی، معاونت مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور اعلام کرد که انجمن بلاکچین ایران تعلیق نشده ولی تا پایان بررسی مستندات پرونده این مجموعه، فعالیت انجمن متوقف خواهد بود.

عابدینی در خصوص فرایندهای نظارت در خصوص انجمن زنجیره بلوک اعلام کرد: روال پیگیری این پرونده در حال انجام است، با توجه به پاره‌ای از گزارش‌ها و شکایاتی که در خصوص برخی از فعالیت‌‍‌های این انجمن وجود دارد و با در نظر گرفتن ضرورت ارزیابی صحت گزارش این شکایات، فعالیت انجمن تا پایان بررسی پرونده‌ها، به طور موقت، متوقف شده است.

وی گفت: نمی‌توان صرف دریافت چند گزارش بدون بررسی‌های دقیق کارشناسی را ملاک تخلف انجمن بلاکچین تلقی نمود، به همین دلیل پرونده‌ها باید بررسی شود و این به معنای تعلیق این انجمن نیست.

معاونت مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور توضیح داد: در روال این پرونده، تصمیم‌گیری نهایی در خصوص گزارش‌ها پس از دریافت گزارش کامل اقدامات و دریافت نظر مراجع و متخصصین این حوزه در شورای ملی تشکل‌های مردم نهاد صورت می‌گیرد، همچنین نمایندگان انجمن حق حضور و دفاع از تشکل را خواهند داشت.

انجمن بلاکچین تابع قوانین است

سپهر محمدی، رییس هیات مدیره انجمن بلاکچین چندی پیش اعلام کرده بود: پس از اطلاع از دستور وزارت کشور مبنی بر توقف فعالیت‌های انجمن، بلافاصه تمامی فعالیت‌‌های انجمن زنجیره بلوک ایران متوقف شد و هیچ خبر یا بیانیه‌ای بر روی سایت و کانال‌های خروجی انجمن قرار نگرفته است.

محمدی همچنین طی نامه‌ای به تمامی اعضای انجمن بلاکچین اعلام کرد: هیات مدیره و انجمن بالاترین فهمی از قوانین کشور دارند و هیچ کار خلاف قانونی انجام نشده است، البته وزارت کشور این حق را دارد که در خصوص فعالیت‌های انجمن تفتیش کند. جای نگرانی نیست و به حول و قوه‌الهی همگی از این گردنه به سلامت عبور خواهیم کرد.

تعلیق و توقف فعالیت از نظر حقوقی تفاوت دارند

رییس هیات مدیره انجمن بلاکچین به تازگی در خصوص توقف فعالیت‌های این انجمن تاکید کرد: تفاوت حقوقی تعلیق و توقف بسیار مهم است. وزارت کشور به طور موقت از ما خواسته که فعالیت‌های خود را متوقف کنیم، اما برای تعلیق انجمن لازم است با نهاد‌های دولتی که ناظر بر کار ما هستند جلساتی برگزار شود. روال تعلیق به این صورت است که ابتدا تذکر شفاهی داده می‌شود، پس از تذکر اگر موارد تاکید شده رعایت نشود، پس از دوماه درخواست تعلیق از سمت دادگاه داده می‌شود.

3 در مورد “معاونت اجتماعی وزارت کشور: فعالیت انجمن بلاکچین متوقف شده نه تعلیق!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH