آی‌پد مینی جدید اپل با بزرگترین بازطراحی تاریخ این تبلت در پاییز امسال عرضه می‌شود

اگرچه طی سالیان گذشته شرکت اپل با عرضه تبلت‌های جمع‌وجور احتمالا موفق به جلب رضایت مشتریان دچار محدودیت‌های بودجه‌ای شده است؛ اما بی‌تردید مشاهده پنجمین نسل آی‌پد مینی با طراحی بسیار مشابه ورژن سال 2015 تا حدودی ناامیدکننده بوده است. خوش‌بختانه به‌نظر می‌رسد که کاربران برای مشاهده مدل ارتقایافته وجایگزین آی‌پد مینی 2019 لازم نیست برای مدت زمان 4 سال منتظر بمانند. این محصول بی‌تردید شاهد پیشرفت‌های چشمگیری بوده و با بزرگترین بازطراحی در تاریخ 9 ساله تبلت‌های اپل روانه بازار می‌شود. این محصول احتمالا تا پایان سال 2021 روانه بازار خواهد شد.

کاربران برای مشاهده تبلت جدید لازم نیست مدت زیادی منتظر بمانند

مارک گورمن؛ تحلیل‌گر خبرگزاری بلومبرگ (به نقل از وبسایت 9to5mac) یکی از قابل اعتمادترین منابع اطلاعاتی در جهان پیرامون دستگاه‌های اپلی عرضه نشده به‌شمار می‌رود. بر این اساس ششمین نسل آی‌پد مینی احتمالا در حوالی فصل پاییز امسال آماده رونمایی تجاری خواهد بود. چنان‌چه بنا بر دلایلی در صحت و سقم این اظهارات دچار تردید هستید؛ در این‌صورت بایستی از برخی اطلاعات موثق و قابل اعتماد مخابره شده پیرامون این دستگاه طی چند ماه گذشته آگاه شوید.

آی‌پد مینی 6 از شباهت بسیار زیادی با آی‌پد ایر 4 برخوردار بوده و دارای اندازه کوچکتری است

در حال حاضر ماهیت آی‌پد مینی 2021 تا حد زیادی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اکنون دلایل متعددی وجود دارند که تصور کنیم این تبلت با طراحی مشابه آی‌پد ایر 2020 به‌همراه حواشی باریک در اطراف نمایشگر و بدون دکمه هوم روانه بازار خواهد شد. این موضوع لزوما به‌معنای حذف اسکنر اثرانگشت و به‌کارگیری فناوری پیشرفته فیس آی‌دی نخواهد بود. بایستی خاطرنشان کرد که حسگر تاچ آی‌دی احتمالا در عوض به قسمت فوقانی آی‌پد مینی نسل آینده منتقل شده و دقیقا همانند آی‌پد ایر نسل 4 با دکمه پاور ادغام خواهد شد. البته آی‌پد مینی 6 به اندازه آی‌پد ایر 10.9 اینچی سال 2020 بزرگ نخواهد بود. اما این تبلت کوچک به لطف حواشی بسیار باریکتر اطراف نمایشگر خود علیرغم بهره‌مندی از ابعاد مشابه با آی‌پد مینی 5 (با نمایشگر 7.9 اینچی حاشیه‌دار) دارای نمایشگری با اندازه بزرگتر 8.5 تا 9 اینچی خواهد بود.

آی‌پد مینی 6 اپل در کدام محدوده قیمتی روانه بازار خواهد شد؟

هنوز دقیقا روشن نیست که آی‌پد مینی نسل 6 از کدام مدل پردازنده ساخت شرکت اپل استفاده خواهد کرد. با این‌حال انتظار می‌رود که پردازنده جدید با پیشرفت‌های چشمگیر عملکرد نسبت به تراشه A12 Bionic به‌کارگیری شده در آی‌پد 7.9 اینچی مورد استفاده قرار گیرد. آی‌پد مینی 7.9 اینچی بیش از 2 سال پیش به بازار عرضه شد.

تراشه A14 Bionic به‌کارگیری شده در آی‌پد ایر 4 یکی از گزینه‌های احتمالی به‌شمار می‌رود. این تراشه اگرچه بر اساس استانداردهای آی‌پد پرو 2021 چندان قدرتمند محسوب نمی‌شود؛ اما استفاده از این تراشه احتمالا به برتری آی‌پد مینی 2021 نسبت به مدل‌های فوق میان‌رده سامسونگ از جنبه سرعت خام کمک خواهد کرد. بنابراین آی‌پد مینی 6 به آسانی نام خود را در میان برترین تبلت‌های ارزشمند سال جاری قرار خواهد داد.

طراحی باستانی آی‌پد مینی اپل به‌زودی به حافظه تاریخی سپرده خواهد شد

اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آی‌پد مینی نسل 6 در کدام محدوده قیمتی عرضه خواهد شد. با توجه به تمامی پیشرفت‌ها و تغییرات عمده طراحی در آی‌پد مینی 6 عرضه این تبلت با برچسب قیمتی بالغ بر 399 دلار (گران‌تر از قیمت مدل نسل قبلی) سناریویی محتمل به‌نظر می‌رسد. بایستی به‌خاطر داشت که شرکت اپل احتمالا به‌دنبال افزایش قیمت تبلت آی‌پد ایر نسل آینده خود نیز است. این پدیده احتمالا موجب می‌شود تا علاقه‌مندان به آی‌پدهای مجهز به نمایشگر اولد ناچارا تا سال 2022 یا حتی 2023 منتظر بمانند.

با این‌حال شایعات پیشین از عرضه مدل معمولی نسل نهمی آی‌پد (ورژن پایین‌رده) با نمایشکر معمولی 10.5 اینچی و تراشه منسوخ شده A13 Bionic اپل در فصل بهار امسال حکایت داشتند؛ اما بدیهی است که این سناریو نهایتا عملی نشد. بنابراین به تعویق افتادن عرضه این محصول تا بهار سال آینده نیز رویدادی محتمل خواهد بود.

این پدیده احتمالا موجب می‌شود تا آی‌پد مینی نسل 6 به‌عنوان تنها دستگاه اپلی ارزان‌ (بدون احتساب مدل‌های ارتقایافته آی‌مک و مک‌بوک) در کنار خانواده آی‌فون 13 و اپل واچ سری 7 ضمن برگزاری رویداد هیجان‌انگیز سپتامبر سال 2021 معرفی شود.

2 در مورد “آی‌پد مینی جدید اپل با بزرگترین بازطراحی تاریخ این تبلت در پاییز امسال عرضه می‌شود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH