قابلیت جدید باز‌نشانی رمزعبور Apple ID از طریق تماس به iOS 15 می‌آید

چه تعداد از کاربران آیفون، رمز ورود Apple ID خود را در ذهن دارند؟ قطعا بسیاری از افراد این رمز را به ذهن نمی‌سپارند و بالطبع آن را بخاطر نمی‌آورند. مشکل اساسی این قضیه زمانی مشخص می‌شود که تنها پس از چند تلاش نادرست برای ورود به Apple ID، اپل حساب مورد نظر را مسدود نموده و کاربر را ملزم می‌نماید که با پشتیبانی اپل تماس بگیرید تا قادر باشد به حساب خود دسترسی داشته و تمام دستگاه‌های اپل خود را از مسدودیت خارج و قفل‌گشایی نماید.

الزام به برقراری این تماس جهت حل مشکل فراموشی رمز حساب Apple ID، ممکن است برای کاربران اپل آزار‌دهنده و وقت‌گیر باشد. در نتیجه شرکت اپل دست‌به‌کار شده و در جدیدترین نسخه از سیستم عامل خود موسوم به iOS 15، که تقریباً همزمان با رونمایی از سری جدید آیفون 13 در ماه سپتامبر از آن رونمایی می‌شود، قابلیتی جدید به نام بازیابی حساب یا Recovery Account را ارائه خواهد کرد که برای کاربران این امکان را فراهم می‌سازد که از طریق برقراری تماس با یکی از اقوام یا دوستان خود، کد صحت‌سنجی جهت ورود به حساب Apple ID را دریافت نموده و گذرواژه خود را بازنشانی کنند. بنابراین زمانی که حساب کاربری شخصی مسدود شود، این شخص قادر خواهد بود با یکی از افراد معتمد خود تماس گرفته و با دریافت کد صحت‌سنجی نسبت به باز‌نشانی رمز ورود Apple ID خود اقدام نماید.

برای انتخاب مخاطبین مورد اعتماد خود، ابتدا باید به تنظیمات دستگاه رفته و روی نام خود در بالای صفحه ضربه بزنید. پس از آن باید مسیر Password & Security > Account Recovery > Add Recovery Contact را دنبال نمائید. در این مرحله، صفحه‌ای ظاهر می‌شود که دقیقاً آنچه مخاطبین مورد اعتماد شما می‌توانند درمورد حساب شما ببینند و یا تغییراتی که قادر به انجام آن هستند را به نمایش می‌گذارد. در آخر نیز کافی است روی Add Recovery Contact در پایین صفحه کلیک کنید تا مخاطب مورد اعتماد شما در سیستم ذخیره شود. البته لازم است برای تایید نهایی، رمزعبور Apple ID خود را اضافه کرده و مطابق دستورالعمل‌های مربوطه نسبت به انتخاب مخاطبین مورد اعتماد و معتبر خود اقدام کنید.

به طور خلاصه می‌توان بیان داشت که اگر حساب Apple ID در یکی از دستگاه‌های کاربران مسدود شده باشد و همچنین کاربر قادر به یادآوری رمز عبور این حساب نباشد، شخص تنها با برقراری تماس با یکی از مخاطبین مورد اعتماد خود می‌تواند کد صحت‌سنجی را از آنها دریافت نموده و برای باز کردن حساب خود روی آن کد کلیک نماید. پس از تائید کد مورد نظر، از کاربر خواسته می‌شود رمز جدیدی برای حساب خود ایجاد کند. منطقی است که در این مرحله از انتخاب رمزهای ساده و ضعیف استفاده نشود.

بدین منظور می‌توان جهت اختصاص گذر‌واژه مناسب، ترکیبی از حروف، اعداد و نویسه‌های خاص را به کار گرفت. چنانچه مجددا این رمز فراموش شود، مخاطبین معتمد کاربر می‌توانند دوباره کد بازیابی رمز ورود را دریافت نموده و عملیات باز‌نشانی گذرواژه حساب Apple ID توسط کاربر قابل انجام خواهد بود. لازم به ذکر است که مخاطبین مورد اعتماد و معتبری که انتخاب می‌گردند باید بیش از 13 سال سن داشته باشند. گفتنی است، این ویژگی جدید تنها پس از نصب iOS 15 در قسمت تنظیمات دستگاه ظاهر می‌شود. اگرچه کاربران هم‌اکنون نیز با نصب نسخه بتا iOS 15 می‌توانند از این ویژگی جذاب استفاده کنند، اما از آنجا که این نسخه بتا، پایدار نبوده و دارای باگ‌ها و مشکلاتی در زمینه شارژدهی باتری است، پیشنهاد می‌شود تا زمان عرضه نسخه پایدار و نهایی iOS 15، که در حدود دو ماه آینده رونمایی می‌گردد، دست نگه داشته و منتظر بمانند.

2 در مورد “قابلیت جدید باز‌نشانی رمزعبور Apple ID از طریق تماس به iOS 15 می‌آید”

  1. تو انتخاب رمز اینقدر سخت گیری میکنن که همه یادشون میره
    یا باید رمز رو یه جا بنویسیم که باز امنتیش کم میشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH