اختراعی خارق‌العاده که آینده پرواز را تغییر خواهد داد

pilot

هر روزی که سپری می‌شود را می‌توان یک گام رو به آینده‌ای متفاوت دانست، ابتدا خودروهای بدون سرنشین رونمایی شدند و چند روز پیش نیز شاهد رونمایی از اختراعی خارق‌العاده که آینده پرواز را تغییر خواهد داد بودیم.

این اختراع بی‌نظیر به کسی که از آن استفاده کند اجازه می‌دهد تا بدون استفاده از دستان خود و یا به عبارت دقیق‌تر بدون نیاز به استفاده از اجزای فیزیکی بدن خود و تنها با کمک امواج ذهنی، برای کنترل یک هواپیما اقدام نماید. حتی فکر این موضوع نیز برای ما هیجان‌انگیز است ولی این رویا، سرانجام به واقعیت تبدیل شده است و شاید در آینده‌ای نه‌چندان دور، پیچیدگی‌های پرواز کاهش یافته و همه افراد بتوانند بدون دغدغه و به‌سادگی رانندگی کردن، برای پرواز با هواپیما اقدام نمایند.

البته این سیستم به‌سادگی میسر نشده است و برای دست‌یابی به تمامی امکانات آن، گروهی حرفه‌ای از خلبانان و متخصصین پرواز به همراه متخصصین کامپیوتر در بخش سلول‌های عصبی و حسگرهای حیاتی به همکاری پرداخته‌اند و درنهایت نیز محصول تولیدشده توسط چند خلبان مختلف و به‌صورت مجزا مورد آزمایش قرار گرفت و در تمامی موارد خلبانان از تجربه پرواز خود خشنود بودند و به‌خوبی با شرایط کنترلی این سیستم هوشمند ارتباط برقرار نموده بودند.

این سیستم به کمک یک کلاه پوشیده شده از حسگر، موجب خواهد شد تا امواج مغزی خاصی از ذهن خلبان دریافت نماید و پس از تحلیل و رمزگشایی آن‌ها به کمک کامپیوتر تعبیه شده در داخل این هواپیما، فرمان‌های صادر شده توسط خلبان را بر روی اجزای الکترونیکی و مکانیکی هواپیما اجرا نماید.

البته تعداد دستورات برای کنترل هواپیما هنوز محدودتر از سیستم‌های کنترل هواپیماهای بزرگ است و نمی‌توان انتظار داشت تا به این سرعت بتوان تولید محصولی برای کنترل غول‌های هوابری را داشت. بااین‌وجود سیستم یا شده می‌تواند دستورات خود را برای کنترل یک هواپیمای کوچک، به‌خوبی به مرحله اجرا گذاشته و با کمترین تاخیر ممکن که البته توسط انسان قابل ارزیابی نسبت و در حد کمتر از کسری از ثانیه است، به مرحله اجرا برساند.

برای استفاده از این ابزار در ابتدا لازم است تا خلبان با نحوه کنترل دستگاه آشنا شود و نحوه ارائه دستور توسط ذهن خود به هواپیما را یاد بگیرد و در پایان به سراغ کنترل هواپیما در شبیه‌ساز رفته و شرایط خود را برای صدور دقیق دستورات، مورد آزمایش قرار بدهد و پس‌ازآن به سراغ پرواز در آسمان برود.

این اختراع می‌تواند آینده پرواز را متحول سازد و باید شاهد پیشرفت و توسعه آن در آینده‌ای نه‌چندان دور باشیم.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH