تشخیص گونه نادر سرطان چشم در یک کودک 3 ماهه با استفاده از دوربین آی‌فون!

دوربین آی‌فون‌های شرکت اپل با بازخورد بسیار مطلوبی از جانب کاربران مواجه شده‌اند. این دوربین‌ها اگرچه احتمالا بهترین نمونه‌های قابل دسترس در اسمارت‌فون‌ها محسوب نمی‌شوند؛ اما به لحاظ کیفیت بسیار هماهنگ به‌نظر می‌رسند. با این‌حال ظاهرا دوربین‌های آی‌فون دارای قابلیتی هستند که اپل نیز لزوما انتظار وجود آن‌را نداشته است. این دوربین‌ها قادر به تشخیص سرطان چشم هستند.

بر اساس گزارش شبکه خبری فاکس‌نیوز یک فرد 41 ساله با نام Josie Rock مشغول عکس‌برداری از کودک 3 ماهه خود با نام Asher بود. وی هنگام بازبینی عکس‌ها متوجه شد که یکی از چشمان Asher دارای نوعی درخشندگی سفید است. این موضوع موجب شد تا وی بلافاصله نسبت به ابتلای فرزند خود به سرطان چشم مشکوک شود. به‌دنبال انجام آزمایشات بیش‌تر، حدس وی موردتائید قرار گرفت و اعلام شد که Asher به یک گونه بسیار نادر از سرطان چشم موسوم به رتینوبلاستوما گرید D مبتلا شده است.

با این‌حال خبر خوب اینکه با توجه به ابتلای کودک به بیماری در سنین پایین، درمان وی با موفقیت انجام شد. دکتر توماس اولسون؛ مدیر برنامه تومورهای سخت در مرکز سرطان‌شناسی Aflac تحت مدیریت موسسه مراقبت‌های بهداشتی کودکان در آتلانتا ضمن گفتگو با شبکه فاکس‌نیوز اعلام کرد:

“ما در ابتدا Asher را تحت شیمی‌درمانی داخل وریدی قرار دادیم و چشم پزشک نیز از لیزردرمانی در نقاط مختلف چشم استفاده کرد. این درمان‌ها برای وی موثر واقع شدند. شیمی‌درمانی کودک در سال 2015 به پایان رسید. مشکل ناشی از رتینوبلاستوما می‌تواند در مناطق دیگری از بدن ظاهر شود. در ادامه چندین ضایعه جدید نیز مشاهده شد که همگی با کمک لیزر درمان شدند.”

امروز Asher یک کودک 7 ساله است و تاکنون 54 آزمون سلامت را پشت سر گذاشته است. روند درمانی وی کماکان ادامه دارد؛ اما با توجه به ابتلای کودک به سرطان در سنین پایین، پزشکان موفق به نجات جان او شدند.

2 در مورد “تشخیص گونه نادر سرطان چشم در یک کودک 3 ماهه با استفاده از دوربین آی‌فون!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH