معرفی 10 تا از بهترین فیلم‌ها در مورد قاتلان سریالی

امروز از کنار چه کسانی عبور کردید؟ چقدر آنها را می‌شناختید؟ آیا مطمئن هستید یک قاتل سریالی در بین آنها نبوده‌ است؟ هیچ وقت نمی‌توانید مطمئن شوید مگر اینکه اقدام به کشتن شما بکنند. داستان قاتلان سریالی همیشه یکی از ماجراهای مورد علاقه کارگردانان و فیلم‌سازان بوده‌ است. اگر شما هم به این ژانر علاقه‌مند هستید، با آی‌تی‌رسان و معرفی بهترین فیلم‌ در مورد قاتلان سریالی در سال‌های گذشته همراه باشد.

Memories of Murder (2003): اولین فیلم از لیست بهترین فیلم‌ در مورد قاتلان سریالی

سال‌ها قبل از این که بونگ جونگ هو برای فیلم انگل برنده جایزه اسکار شود، فیلم خاطرات قتل را ساخت. این فیلم که محصول کره‌ جنوبی‌ست، به نظر بسیاری یکی از بهترین فیلم‌های قرن معاصر است. Memories of murder یا خاطرات قتل یکی از فیلم‌های محبوب بسیاری از سینماگران مشهور است. حتی کوئنتین تارانتینو این اثر را یکی‌ از جالب‌ترین و پیچیده‌ترین فیلم‌های قرن ۲۱ و یک شاهکار سینمائی می‌نامد.

این فیلم بر‌اساس داستان واقعی اولین قاتل سریالی در کره جنوبی ساخته شده‌ است‌‌ و دومین فیلم بونگ جونگ هو است. حوادث این فیلم در دوران دیکتاتوری کره‌ جنوبی و در سال ۱۹۸۶ اتفاق می‌افتد. فیلم با صحنه شوکه‌کننده قتل دو زن در یک شهر کوچک آغاز می‌شود. دو کارآگاه پلیس برای بررسی این جنایات فراخوانده می‌شوند. ولی این دو به خاطر حجم زیاد خشونت و جنایتی که اتفاق می‌افتد و تحت تاثیر بی‌تجربگی خودشان، مستأصل و شوکه می‌شوند. نحوه‌ بازجویی و تحقیقات آنها در محل جرم به قدری ضعیف و ناشیانه است که بعد از مدت‌ها تنها مظنون آنها یک پسر معیوب‌‌الذهن است.

بهترین فیلم‌ها در مورد قاتلان سریالی

این فیلم نمایانگر سطح بی‌عدالتی، فساد، بی‌کفایتی و بی‌رحمی پلیس طی این بازه زمانی در کره جنوبی‌ست. سرانجام سه دهه بعد از این قتل‌های زنجیره‌ای، در سال ۲۰۱۹، لی چون جای به قتل‌های هراس‌آور خود اعتراف کرد. این در حالی بود که او چندین سال قبل را در زندانی در بوسان سپری کرده‌ بود. این فیلم امتیاز ۸.۱ از IMDb و امتیاز ۹۴ را از Rotten Tomatoes دریافت کرده‌ است.

The Lodger: A Story of the London Fog (1927)

این فیلم یکی از آثار کارگردان اسطوره‌ای، آلفرد هیچکاک است. این اثر اولین فیلم آلفرد هیچکاک بود که در مورد قاتلان سریالی ساخته شده‌ بود. با وجود این که این اثر سومین فیلم بلند هیچکاک بود و یک اثر صامت بود، تمامی معیارهای یک فیلم خوب را داشت. خود آلفرد هیچکاک هم در این فیلم حضور افتخاری دارد.

بهترین فیلم‌ها در مورد قاتلان سریالی
همزمان با مه غلیظی که لندن را فرا می‌گیرد، یک قاتل سریالی به نام انتقام جو شهر را در خوف فرو‌ می‌برد. تمام قربانی‌های این قاتل، زنان جوان بِلوند هستند. زمانی که یک مرد جوان ولی عجیب و غریب خانه‌ای را اجاره می‌کند، سوظن‌ها بر علیه او زیاد می‌شود. با وجود این که شواهد بر علیه او هستند، همه چیز آن طور که در ظاهر به نظر می‌آید، نیست. این فیلم امتیاز ۷.۳ از IMDb و امتیاز ۹۶ را از Rotten Tomatoes دریافت کرده‌ است.

Silence of the Lambs (1991)

آنتونی هاپکینز توانست جایزه اسکار را با ۱۶ دقیقه بازی در این فیلم دریافت‌ کند. او در این فیلم نقش هانیبال لکتر را بازی کرد که عاشق ترکیب گوشت انسان و شراب ایتالیایی بود.

اگر تاکنون این فیلم را ندیده‌اید، بیشتر از این خود را از دیدن این شاهکار محروم نکنید‌. این اثر امتیاز ۸.۶ از IMDb و امتیاز ۹۶ را از Rotten Tomatoes دریافت کرده‌ است.

Se7en (1995)

فیلم بعدی از لیست بهترین فیلم‌ در مورد قاتلان سریالی ، اثر دیوید فینچر است. در این فیلم دو کارآگاه پلیس با بازی برت پیت و مورگان فریمن سعی در دستگیری یک قاتل سریالی وحشی دارند.

کوین اسپیسی نقش این قاتل بی‌رحم را ایفا می‌کند که با تکنیک‌های خودنمایانه، هفت نفر را به نمایندگی‌ از هفت گناه کبیره به قتل می‌رساند. این فیلم امتیاز ۸.۶ از IMDb و امتیاز ۸۱ را از Rotten Tomatoes دریافت کرده‌ است.

American Psycho (2000)

کریستین بیل، در American Psycho نقش پاتریک بیتمن را ایفا می‌کند که یک قاتل سریالی وسواسی‌ست. این کاراکتر در کنار ویژگی‌های مشترک تمامی قاتلان سریالی، با مقداری طنز تلخ هم ادغام شده که این اثر را متفاوت و جذابتر کرده‌ است.

این فیلم همچنین یکی از بهترین فیلم‌های روانشناختی هیجان‌‌انگیز به شمار می‌‌آید. پاتریک بیتمن یک کارمند وال‌ استریت است که وسواس شدیدی در انتخاب لباس، کارت ویزیت و رزرو رستوران‌های شیک دارد و معمولا هم دچار حملات عصبی‌ست. این فیلم امتیاز ۷.۶ از IMDb و امتیاز ۶۹ را از Rotten Tomatoes دریافت کرده‌ است.

M (1931): اولین فیلمی که در مورد قاتلان سریالی ساخته شد

M اولین فیلمی‌ست که در مورد قاتلان سریالی ساخته شده و یک از بهترین‌های این ژانر به حساب می‌آید. با این که این فیلم حدود هشتاد سال پیش ساخته شد، اما هنوز هم در چشم بیننده زیبا جلوه می‌کند.

بسیاری از کارگردانان مدرن می‌توانند از این فیلم کلاسیک نکات مهمی در مورد ساختار ساده ولی پرتعلیق و آرایش فضای فیلم یادبگیرند. این فیلم امتیاز ۸.۳ از IMDb و امتیاز ۱۰۰ را از Rotten Tomatoes دریافت کرده‌ است.

Henry: Portrait of a Serial Killer (1986)

زمانی که این فیلم ساخته شد، به خاطر میزان خشونت موجود در فیلم در رده سنی ایکس قرار گرفت‌. رده ایکس مربوط به فیلم‌های‌ست که فقط مناسب بزرگسالان هستند. این فیلم سرانجام در سال ۱۹۹۰ به اکران درآمد و از آن زمان تاکنون مورد تحسین بوده است.

بهترین فیلم‌ها در مورد قاتلان سریالی

هنری لوکاس یک شخص با مشکلات فراوان است که به قتل بیش از ۳۰۰ نفر اعتراف می‌کند. نکته هراس‌آور در مورد قتل‌های هنری بی‌هدفی و پوچ‌گرایی آنهاست، کشتن یک نفر فقط به خاطر اینکه حس می‌کنی باید کشته شود. این فیلم امتیاز ۷ از IMDb و امتیاز ۸۷ را از Rotten Tomatoes دریافت کرده‌ است.

Monster (2004)

این فیلم براساس زندگی واقعی آیلین وورنوس، اولین قاتل سریالی زن آمریکایی ساخته شده است. شالیز ترون برای بازی در نقش آیلین در این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

آیلین و دوستش بعد از تلاش‌های مأیوسانه برای پیدا کردن شغل، وارد مسیری می‌شوند که فکرش را نمی‌کردند. پیچیدگی، تاثیرگذاری و غم‌انگیزی این فیلم که درمورد قاتلان سریالی‌ست، شما را برای ساعت‌ها در خود فرو می‌برد.

Dirty Harry (1971)

سانفرانسیسکو تحت حمله یک تک‌تیرانداز به نام عقرب است. عقرب مردم‌ بی‌گناه را گروگان می‌گیرد و تا زمانی که صدهزار دلاری که خواسته دریافت نکند، آنها را آزاد نمی‌کند.

بهترین فیلم‌ها در مورد قاتلان سریالی

بازرس کالاهان که به هری کثیف معروف است، سعی می‌کند تا جلوی این جنایت را بگیرد. این فیلم امتیاز ۷.۷ از IMDb و امتیاز ۸۹ را از Rotten Tomatoes دریافت کرده‌ است.

Zodiac (2007)

آخرین اثر در لیست فیلم‌های ساخته‌ شده در مورد قاتلان سریالی، زودیاک است. این فیلم‌ بر اساس داستان واقعی قاتلی‌ست که در اواخر دهه شصت میلادی، سانفرانسیسکو و کالیفرنیای شمالی را به وحشت انداخته بود.

بهترین فیلم‌ها در مورد قاتلان سریالی

زودیاک به کارگردانی دیوید فنیچر به روایت ماجرای یکی از بدنام‌ترین قاتلان کل تاریخ آمریکا می‌پردازد. این فیلم از حضور ستارگانی مثل جیک جیلنهال، مارک روفالو، رابرت داونی جونیور بهره‌مند است. این فیلم امتیاز ۷.۷ از IMDb و امتیاز ۸۹ را از Rotten Tomatoes دریافت کرده‌ است.

2 در مورد “معرفی 10 تا از بهترین فیلم‌ها در مورد قاتلان سریالی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH