سامسونگ گلکسی واچ 4 با تراشه جدید و سیستم‌عامل Wear OS 3.0 عرضه خواهد شد

ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک (و نه گلکسی واچ 4 اکتیو) به‌زودی معرفی خواهند شد. چنان‌چه پیش از این تصور می‌کردید که اطلاعات شما پیرامون اسمارت‌واچ‌های نسل آینده سامسونگ کامل و جامع است؛ در این‌صورت اکنون بایستی بدانید که 2 گزارش جدید با فاصله چند ساعت از یکدیگر به جزئیات ناشناخته جدیدی در رابطه با ساعت‌های هوشمند جذاب سامسونگ اشاره کردند.

پس از انتشار شایعه بسیار امیدوارکننده‌تر از مورد منتشر شده طی چند هفته قبل پیرامون قیمت‌گذاری اسمارت‌واچ‌های آینده سامسونگ اکنون به موضوعاتی پرداخته می‌شود که معمولا قبل از عرضه سری جدید گلکسی واچ چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

نخستین مورد افزایش چشمگیر توان پردازشی نسبت به سالیان گذشته است

تراشه غالبا مهم‌ترین مشخصه در فهرست ویژگی‌های یک اسمارت‌فون به‌شمار می‌رود و این واقعیت تقریبا بر هیچ‌کس پوشیده نیست. بنا بر دلایلی این موضوع به‌ندرت برای اسمارت‌واچ‌ها صادق خواهد بود؛ صرفنظر از این‌که دستگاه مورد اشاره یک محصول اپلی یا گوشی آی‌فون با سیستم‌عامل iOS یا گجت‌های سامسونگی سازگار با اندروید باشد.

البته میان روش‌های معمول ارتقاء اسمارت‌واچ‌ها توسط 2 رقیب تفاوت‌های عمده‌ای وجود دارد. هر نسل جدید از اپل‌ واچ‌ها با پردازنده جدید و قدرتمندتر بومی اپل روانه بازار می‌شود؛ در حالی‌که ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ، گلکسی واچ اکتیو، گلکسی واچ اکتیو 2 و گلکسی واچ 3 همگی با یک تراشه دقیقا مشابه روانه بازار شدند.

مدل نسل اولی گلکسی واچ از تراشه‌ای مشابه با گلکسی واچ 3 استفاده می‌کند

بر اساس گزارشات با عرضه مدل‌های گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک در سال جاری بالاخره تراشه 2 هسته‌ای اگزینوس 9110 مورد استفاده در گجت‌های سال‌های 2018، 2019 و 2020 شرکت سامسونگ با پردازنده اگزینوس W920 جایگزین خواهد شد. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که پردازنده اگزینوس 9110 به‌عنوان جانشین تراشه اگزینوس 7270 به‌کارگیری شده در گلکسی گیر S3 عرضه شد. بنابراین حتی شمای نامگذاری محصول نیز نشان می‌دهد که تراشه اگزینوس W920 با پیشرفت‌هایی چشمگیر نسبت به گذشته روانه بازار می‌شود.

در صورت صحت منابع اطلاعاتی وبسایت SamMobile (که در غالب موارد نیز صحیح هستند) پیشرفت‌های مورد اشاره شامل افزایش 1.25 برابری سرعت پردازش داده و ارتقاء 8.8 برابری عملکرد گرافیکی در مدل‌های دوگانه سری گلکسی واچ 4 نسبت به گلکسی واچ 3 خواهند بود. بعلاوه بر اساس پیش‌بینی‌ها سامسونگ ظرفیت رم اسمار‌ت‌واچ‌های خود (احتمالا هر 2 ورژن بلوتوث و LTE مدل‌های گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک) را از 1 به 1.5 گیگابایت ارتقاء خواهد داد. این پدیده موجب می‌شود تا قیمت‌گذاری اعلام شده برای بازار اروپا در اوایل وقت امروز به‌مراتب منطقی‌تر به‌نظر برسد.

آیا سیستم‌عامل Wear OS 3.0 به توان پردازشی بسیار بیش‌تری احتیاج خواهد داشت؟

به بیان صادقانه پاسخ این پرسش هنوز روشن نیست و حداقل در حال حاضر هیچ ایده‌ای در این زمینه وجود ندارد. در عین‌حال ارتقاء توان پردازشی در بازار اسمارت‌فون به‌ندرت در مقوله “نیاز” قابل تفسیر بوده و عمدتا با مفهوم “تقاضا” یا “امکانات مضاعف درخواستی کاربران در آینده” مرتبط است و سامسونگ می‌تواند این سیاست را به صنعت گجت‌های پوشیدنی نیز تعمیم دهد. در این راستا ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک احتمالا با پیشرفت‌هایی فوق‌العاده روانه بازار خواهند شد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ پلتفرم One UI Watch مبتنی بر سیستم‌عامل Wear OS به منظور ارائه قابلیت‌های کاربردی بیش‌تر نظیر مولتی‌تسکینگ و اتصال بهتر به چندین دستگاه (نسبت به پلتفرم تایزن) یقینا نیازمند استفاده از سخت‌افزار داخلی به‌مراتب قدرتمندتری خواهد بود.

این واقعیت دلیل عدم انتشار احتمالی به‌روزرسانی Wear OS 3.0 برای تعداد زیادی از گجت‌های کنونی مجهز به سیستم‌عامل پوشیدنی گوگل و تصمیم جنجالی سامسونگ برای حذف گلکسی واچ 3 از تبلیغات مربوط به سیستم‌عامل جدید را به خوبی توضیح می‌دهد.

اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا موج جدید اسمارت‌واچ‌های مجهز به Wear OS از برندهایی نظیر Fossil، Mobvoi و Suunto کماکان بر تراشه اسنپ‌دراگون ویر 4100 تکیه خواهند کرد و یا کمپانی کوالکام نیز به‌دنبال عرضه یک جایگزین قدرتمندتر برای محصولات قابل عرضه در آینده نزدیک است. صرفنظر از به‌کارگیری تراشه اگزینوس W920 روی اسمارت‌واچ‌های سامسونگی مجهز به Wear OS 3.0، مشاهده این نیمه‌هادی در محصولات عرضه شده توسط سایر برندها نیز هیجان‌انگیز خواهد بود. اگرچه اکنون مدت‌هاست که شایعاتی بی‌اساس در این زمینه مطرح می‌شوند و عرضه یک محصول تجاری با چنین مشخصه‌ای در آینده نزدیک امری بعید به‌نظر می‌رسد.

2 در مورد “سامسونگ گلکسی واچ 4 با تراشه جدید و سیستم‌عامل Wear OS 3.0 عرضه خواهد شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH