معرفی ۸ تا از بهترین کتاب‌ها برای افزایش هوش

می‌خواهید باهوش‌تر شوید یا حداقل احساس باهوش‌تر بودن بکنید؟ مطالعه هوش شما را افزایش می‌دهد و تاثیرات مثبت مطالعه بر روی هوش هیجانی به واسطه مطالعات تحقیقاتی متعدد اثبات شده‌ است. بهبود در هوش شامل افزایش دایره لغات و کسب دانش در مورد موضوعات مختلف است. همچنین درک بهتر احساسات دیگران به منظور بهبود روابط اجتماعی‌ را هم شامل می‌شود. در این مقاله از آی‌تی‌رسان، به معرفی ۸ تا از بهترین کتاب‌ها برای افزایش هوش می‌پردازیم.

کتاب تاریخچه تقریبا همه‌ چیز

این کتاب به بیان اطلاعاتی در مورد بسیاری از علوم جهان هستی می‌پردازد و توضیح می‌دهد بشریت چگونه به جایگاهی که اکنون در آن است، دست یافت. بیل برایسون، در این کتاب به توضیح اطلاعات وسیعی در زمینه فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی می‌پردازد. توانمندی در زمینه صحبت‌کردن در مورد این که بشریت چرا و چگونه به اینجا رسیده، شاید بتواند در طی یک مکالمه، چند نفری را مجذوب شما کند.

کتاب افزایش هوش “هنر رزم”

دومین کتاب از لیست بهترین کتاب‌ها برای افزایش هوش، هنر رزم نام دارد. هرچند این کتاب در نگاه اول شبیه به یک راهنما برای جنگ است، تکنیک‌ها و استراتژی‌های آن به هر شخصی در هر جایگاهی برای بهبود کسب و کارش کمک می‌کنند.

"<yoastmark

کتاب کیهان

کارل سیگن در این کتاب مفاهیمی که شاید به نظر سنگین و غیرقابل فهم باشند را با قلمی صریح در دسترس خواننده قرار می‌دهد. علاوه بر این، او در این کتاب نگاهی هم به اطلاعاتی در مورد دین، فلسفه، تاریخ، فرهنگ و علم داشته است. داشتن این اطلاعات، اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد. همچنین ممکن است این اطلاعات در طول مکالمات دوستانه مورد استفاده قرار بگیرند و روابط شما را بهبود بخشند.

کتاب تفکر سریع و کند

بسیاری از موفقیت‌های دنیای امروزی، ثمره یک طرز فکر تجاری خوب است. با این کتاب می‌آموزیم چه زمانی سریع و چه زمانی کند فکر کنیم. همچنین مهم است که بدانیم چطور باید باقاعده و سریع فکر کنیم.

"<yoastmark

شما می‌خواهید سریع فکر کنید ولی از طرف دیگر نمی‌خواهید فرصت‌هایی که نیاز به فکرکردن بیشتر دارند را از دست بدهید. دنیل کانمن در این کتاب هر دو روش فکرکردن را به خواننده آموزش می‌دهد و می‌آموزد که چه زمانی باید از هر کدام آنها استفاده کرد. خواندن این کتاب از لیست بهترین کتاب‌ها برای افزایش هوش را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین کتاب افزایش هوش : “راه شاد زیستن”

کتاب بعدی از لیست بهترین کتاب ها برای افزایش هوش “راه شاد زیستن” نام دارد. این کتاب با گذر سال‌ها همچنان یک اثر ارزشمند باقی مانده. نام این اثر در بسیاری از لیست‌ها به عنوان کتابی که نباید از خواندن آن غافل شد، یاد می‌شود. این کتاب نه تنها هوش شما را افزایش می‌دهد، ویژگی‌هایی که به شما برای رسیدن به هدف‌تان کمک می‌کنند را هم در شما تقویت می‌کند. این اثر از آگ ماندینو، همچنین روابط شما با افراد مختلف را نیز بهبود می‌بخشد.

کتاب شرکت خلاقیت

خلاقیت همواره یکی از عوامل کلیدی موفقیت و راهی برای متمایز بود در کسب و کار شناخته می‌شود. این کتاب با الگو قراردادن بزرگترین و موفق‌ترین فرد خلاق در زمینه فیلم، نکاتی در مورد تکنیک‌های بهره برداری بهتر از خلاقیتی که درون همه ما وجود دارد، بیان می‌کند. این اثر یکی از آثار خوب در لیست بهترین کتاب‌ها برای افزایش هوش است.

بهترین کتاب‌ها برای افزایش هوش

کتاب قدرت عادت

کتاب بعدی در لیست بهترین کتاب‌ها برای افزایش هوش ، کتاب قدرت عادت است. همه ما در زندگی یک سری عادات خوب و بد داریم. نکته مهم این است که درک کنیم چرا این عادت‌ها را تکرار می‌کنیم. همچنین باید از تاثیری که انجام آنها بر روی زندگی شخصی و حرفه‌‌ای ما می‌گذارند، آگاه باشیم. خواندن این کتاب می‌تواند به ما در ترک عادات بد و تقویت عادات خوب کمک کند.

از ما بهتران

در حالی که داشتن ضریب هوشی بالا موهبت بزرگی‌ست، به تنهایی برای موفقیت کافی نیست. مالکوم گلدول در این کتاب بیان می‌کند که موفقیت به عوامل مختلف و فراتر از هوش بستگی دارد. او در این کتاب به خواننده می‌آموزد که چطور باهوش و از آن مهم‌تر، چطور موفق باشد.

کتاب افزایش هوش

2 در مورد “معرفی ۸ تا از بهترین کتاب‌ها برای افزایش هوش”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH