مهم‌ترین نکاتی که پیش از خرید گوشی، بایستی حتما به آن‌ها توجه کنید!

Smartphone-store

زمانی که پس از مدت‌ها کار کردن، توانسته‌اید مقداری پول برای خرید یک اسمارت فون جدید ذخیره کنید؛ به هیچ وجه دوست ندارید که گوشی جدید شما مشکل داشته باشد؛ پس بایستی به نکات مهمی توجه کنید که شما را از خرید خود راضی نگاه دارد. پس در ادامه این متن با ما همراه باشید تا نکات اصلی در خرید یک گوشی را برای شما شرح دهیم.

فروشندگان هنگام خرید، تست‌هایی نیز برای شما انجام می‌دهند اما بهتر است خودتان دست به کار شوید و یک تست اساسی از گوشی‌تان بگیرید. البته بهتر است که این تست را در هنگام خرید و در فروشگاه انجام دهید تا از وقوع مشکلات بعدی پیشگیری کنید.

صفحه نمایش یکی از جاهایی است که به هیچ وجه نباید بیخیال آن شد. البته در هنگام آزمایش صفحه نمایش منطقی عمل کنید. یعنی متناسب با اعداد و ارقامی که شرکت سازنده درباره گوشی ارایه داده است، از صفحه گوشی خود انتظار داشته باشید. در حین انجام تست به صفحه کاملا دقت کنید که هیچ نقطه خاموش یا کوری در صفحه وجود نداشته باشد. چون اگر یکی از پیکسل‌های گوشی سوخته باشد، احتمال دارد که در آینده این نقطه‌ها افزایش یابد. همچنین از عدم وجود شکستگی یا خراشیدگی بر روی صفحه اطمینان پیدا کنید. از آنجایی که اکثر اسمارت فون‌ها دارای صفحه نمایش لمسی هستند، عملکرد لمسی دستگاه را نیز در همه ‌جای صفحه نمایش تست کنید.

دوربین یکی از اجزای جدا نشدنی گوشی‌های امروزی است که تست آن حایز اهمیت است. اگر بر روی قسمت پشتی دستگاه برچسب‌هایی وجود داشته باشد، آن‌ها را جدا کنید و به ثبت تصاویر بپردازید. هنگام تست دوربین به فلش همراه آن نیز توجه داشته باشید که درست کار کند. دوربین جلوی گوشی را نیز فراموش نکنید و عملکرد آن‌ را نیز تست نمایید (در این دوره زمانه برای گرفتن عکس‌های سلفی زیاد به درد می‌خورد).

smartphone-camera

اگرچه اسپیکر‌ها امروزه زیاد به کار نمی‌آیند و بیشتر هندزفری مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما وجود اسپیکر بر روی گوشی الزامی است. با پخش یک آهنگ می‌توانید عملکرد اسپیکر را آزمایش کنید. هنگام پخش، از صدای خش و اختلالاتی که به نظر می‌آیند، بر حذر باشید و به فروشنده اطلاع دهید.

smartphone-speaker

تا اینجا آمدیم اما اصلی‌ترین قابلیتی که گوشی‌ها برای آن طراحی شده‌اند، امتحان نکردیم. یک سیم‌کارت بر روی گوشی مورد نظر نصب کنید و به یکی از آشنایان‌تان زنگ بزنید و کیفیت مکالمه را از وی جویا شوید. همچنین می‌توانید در طول تماس عملکرد اسپیکر مکالمه گوشی را نیز امتحان کنید.

از نظر وای‌فای نیز باید بگوییم اگر به شبکه بی‌سیم دسترسی داشتید، وای‌فای گوشی را تست کنید اما اغلب در فروشگاه‌ها دسترسی به شبکه‌های بی‌سیم با مشکلاتی رو به رو است. در مورد بلوتوث نیز یک تصویر را از گوشی قبلی خود به گوشی جدید ارسال کنید تا از سلامت آن مطمئن شوید.

اگر گوشی مورد نظر دارای دکمه‌هایی بر روی بدنه خود است، عملکرد آنها را نیز مورد بررسی قرار دهید.

smartphone-key

در پایان نیز از وجود کلیه محتوای درون جعبه گوشی اطمینان یابید (می‌توانید لیست کلیه اجزای موجود در جعبه گوشی را به وسیله دفترچه راهنمای درون جعبه و یا سایت‌های مختلف به دست آورید).

smartphone-accessory

ما پیشنهاد می‌کنیم که حتما گوشی خود را از نمایندگی‌ها و یا فروشگاه‌های معتبر همراه کارت گارانتی اصلی خریداری نمایید تا در هنگام برخورد با مشکلاتی از این قبیل، به راحتی گوشی خود را تعمیر و یا تعویض کنید.

6 در مورد “مهم‌ترین نکاتی که پیش از خرید گوشی، بایستی حتما به آن‌ها توجه کنید!”

  1. حالم از هر چی فروشنده تو ایران به هم میخوره ، یک مشت دزد دور هم جمع شدن ، آدم جرعت نمیکنه بره بگیره از بس که بد عمل کردن این فروشندگان ایرونی… اه

  2. زمانی که پس از مدتها کارکردن ،توانسته اید مقداری پول برای خرید یک اسمارت فون جدید ذخیره کنید !!!
    یه عمر بخور نون گندم بعدش بخر یه اسمارت فون اونهم با شیب ملایم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH