HMD از گوشی‌های نوکیا C30، نوکیا 6310 و ایربادهای بی‌سیم جدید خود رونمایی کرد

کمپانی HMD Global ضمن معرفی اسمارت‌فون نوکیا XR20 از 2 گوشی‌ دیگر با اسامی نوکیا C30 و نوکیا 6310 رونمایی کرد. نوکیا 6310 همان‌طور که نام آن نیز نشان می‌دهد؛ مدل بازتولید شده یکی از گوشی‌های کلاسیک نوکیا در سالیان گذشته به‌شمار می‌رود. در مقابل نوکیا C30 یک اسمارت‌فون اندرویدی جالب با باتری بزرگ و برچسب قیمتی ارزان است.

نوکیا C30

گوشی‌های جدید سری C نوکیا جزو دستگاه‌های پایین‌رده کمپانی به‌شمار می‌روند. بنابراین در خصوص چنین محصولی نبایستی انتظار رکوردشکنی در مشخصات را داشته باشیم. در واقع نوکیا C30 پادشاه جدید سری C محسوب می‌شود. این هندست در میان اعضای خانواده از بزرگترین صفحه‌نمایش (معادل 6.82 اینچ) و قدرتمندترین باتری (با ظرفیت 6000 میلی‌آمپرساعت) برخوردار است.

این نمایشگر دارای رزولوشن اچ‌دی پلاس بوده و از یک ناچ قطره‌ای شکل برخوردار است. ضخامت حاشیه تحتانی نمایشگر به اندازه‌ای است که فضای کافی جهت استقرار لوگوی نوکیا را فراهم می‌کند. پنل پشتی دستگاه از سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی، فلاش LED و حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. همچنین دوربین سلفی نیز از حسگر 5 مگاپیکسلی برخوردار است. توان پردازشی نوکیا C30 از طریق تراشه Unisoc SC9863A تامین می‌شود.

این تراشه مجهز به 8 هسته پردازشی کورتکس A55 با حداکثر فرکانس 1.6 گیگاهرتز است. نوکیا C30 در 3 پیکره‌بندی مختلف رم و حافظه‌داخلی روانه بازار خواهد شد. این مدل‌ها مجهز به 2 گیگابایت رم + 32 گیگابایت حافظه‌داخلی، 3 گیگابایت رم + 32 گیگابایت حافظه‌داخلی و 3 گیگابایت رم + 64 گیگابایت حافظه‌داخلی هستند. این هندست مجهز به سیستم‌عامل اندروید 11 Go Edition است؛ پلتفرمی که ورژن کوچک شده سیستم‌عامل گوگل برای دستگاه‌های ارزان‌قیمت قلمداد می‌شود. از جنبه قیمت‌گذاری نیز بایستی خاطرنشان کرد که نوکیا C30 با قیمت‌گذاری پایه 99 یورویی قابل دسترس خواهد بود.

این هندست از اتصال 4G و فناوری شارژ 10 واتی پشتیبانی می‌کند. اسکنر اثرانگشت در قسمت پشتی گوشی مستقر شده و در عین‌حال از سیستم مبتنی بر دوربین فیس آنلاک نیز پشتیبانی می‌شود. این دستگاه مجهز به جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون بوده و از طریق یک پورت میکرو USB شارژ می‌شود. این دستگاه از به‌روزرسانی‌های امنیتی برای مدت 2 سال بهره‌مند خواهد شد (البته در این میان به ورژن‌های مختلف به‌روزرسانی اندروید اشاره نشده است).

نوکیا 6310

نوکیا 6310 دارای طرحی مشابه هندست اصلی است؛ اما از نمایشگر و دکمه‌های بزرگتری بهره می‌گیرد. HMD معتقد است که هر 2 مشخصه فوق به بهبود قابلیت‌های کاربری دستگاه کمک خواهند کرد. نمایشگر گوشی دارای یک پنل خمیده 2.8 اینچی با رزولوشن QVGA است.

باتری 1150 میلی‌آمپرساعتی هندست، انرژی موردنیاز آن برای چندین هفته استفاده را تامین می‌کند. رادیو FM بی‌سیم، پشتیبانی از شبکه 2G، پلتفرم داخلی +Series 30، پورت میکرو USB برای شارژ، جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون، اتصال اینترنت، بازی Snake به‌صورت پیش‌فرض و چراغ قوه سایر امکانات گوشی را تشکیل می‌دهند. انرژی موردنیاز گوشی توسط تراشه Unisoc 6531F تامین می‌شود. این گوشی با متوسط قیمت خرده فروشی 40 یورویی در جهان عرضه می‌شود. همچنین HMD Global در جریان رویداد اخیر خود از تعدادی ایرفون بی‌سیم واقعی رسما رونمایی کرد. 

Nokia Clarity Earbuds Pro

ایربادهای The Nokia Clarity Earbuds Pro مجهز به اتصال بلوتوث 5.2، قابلیت حذف نویز فعال، پشتیبانی از aptX، طراحی بهینه‌سازی شده برای اسمارت‌فون نوکیا XR20 (از جنبه رنگ‌آمیزی و پوشش لاستیکی)، درایورهای 10 میلی‌متری، قابلیت پخش حداکثر 27 ساعت موسیقی با احتساب کیس شارژ، حالت بازی با تاخیر اندک 60 میلی‌ثانیه‌ای، گواهی حفاظتی IPX5 در برابر آب‌خوردگی و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم توسط کیس هستند. فروش این ایربادها طی ماه سپتامبر با برچسب قیمتی 99 دلاری در اروپا، ایالات‌متحده و منطقه خاورمیانه آغاز خواهد شد.

Nokia Comfort Earbuds با ارگونومی متناسب، طراحی جمع‌وجور، گواهی حفاظتی IPX5، بلوتوث 5.1، قابلیت کنترل لمسی، قابلیت سوئیچ خودکار master/slave جهت استفاده به‌عنوان ایرباد یا یک هدست مونو و امکان پخش موسیقی برای مدت 29 ساعت با احتساب کیس شارژ عرضه می‌شود. این ایربادها با قیمت‌گذاری 49 دلاری در ماه آگوست روانه بازارهای جهانی خواهند شد.

+Nokia Go Earbuds

نهایتا +Nokia Go Earbuds مجهز به اتصال بلوتوث 5.0، قابلیت پخش مجموعا 26 ساعت موسیقی با احتساب کیس شارژ، کنترل لمسی، حالت سوئیچ خودکار master/slave و گواهی حفاظتی IPX4 برای مقاومت در برابر آب‌خوردگی است. این ایربادها طی ماه آگوست با برچسب قیمتی 29 دلاری در مناطق آمریکای‌لاتین، آفریقا و خاورمیانه عرضه خواهد شد.

2 در مورد “HMD از گوشی‌های نوکیا C30، نوکیا 6310 و ایربادهای بی‌سیم جدید خود رونمایی کرد”

  1. گوشی های بی شکل و قیافه میزنه نوکیا
    کل برندا رقابت دارن سر تکنولوژی های جدید، این تو گوشیای لپ لپیش مونده!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH