استفاده از ماسک صورت در برخی اپ استورهای اپل بار دیگر الزامی اعلام شد

خبرگزاری بلومبرگ امروز گزارش داد که به‌دنبال افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید 19 در ایالات‌متحده، استفاده کارکنان و برخی مشتریان از ماسک صورت در بسیاری از شعب اپل استورها در سراسر آمریکا بار دیگر الزامی خواهد شد؛ حتی اگر این افراد پیش‌تر واکسن کرونا را دریافت کرده باشند. بلومبرگ به نسخه کپی شده یادداشتی دست یافته که امروز منتشر شده است. یادداشت مذکور به کارکنان خرده فروشی اپل استورها هشدار داده و آن‌ها را از این اقدام آگاه نموده است.

در اوایل ماه جاری شرکت اپل بار دیگر استفاده از ماسک برای فروشگاه‌های منتخب خود در ایالات‌متحده را الزامی اعلام کرد. اقدامات امروز نیز تقریبا نیمی از 270 مرکز فروشگاهی اپل را تحت پوشش قرار می‌دهد. اپل در یادداشت فوق خطاب به کارکنان خرده فروشی‌های خود اعلام کرد: “پس از بررسی دقیق آخرین توصیه‌های مطرح شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) و تجزیه و تحلیل داده‌های بهداشتی و ایمنی برای منطقه محلی شما، ما در حال به‌روزرسانی دستورالعمل اسنفاده از ماسک صورت برای فروشگاه شما هستیم. از روز 29 جولای (7 مرداد ماه) استفاده تمامی مشتریان و اعضای تیم فروشگاه‌ها از ماسک صورت الزامی خواهد بود؛ حتی اگر این افراد پیش‌تر واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.”

همچنین اپل اعلام کرد که با از سرگیری مجدد شیوع بیماری و گونه بسیار مسری آن موسوم به دلتا، رویکرد محتاطانه ایجاب می‌کند که قوانین مورد بازبینی قرار گیرند. بعلاوه غول فناوری آمریکایی، کارمندان خود را به تزریق واکسن تشویق کرده است؛ اما در حال حاضر چنین درخواستی را ارائه نداده است.

در متن یادداشت مذکور اعلام شده که “شرکت اپل کلیه افراد واجد شرایط دریافت واکسن کووید 19 را به تزریق این واکسن تشویق می‌کند. لطفا در این زمینه با پزشک خود مشورت نموده و بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید.

شرکت اپل کارمندان و مشتریان برخی اپل استورها را با پوشیدن ماسک صورت ملزم نموده است؛ حتی اگر واکسیناسیون کرونا پیش روی آن‌ها انجام شده باشد

امروز شرکت گوگل نیز به کارمندان خود اطلاع داد که آ‌ن‌ها زمان عدم تزریق واکسن کرونا مجاز به حضور در دفاتر کاری خود نخواهند بود. کارمندان اپل درون ساختمان‌های اداری شرکت بایستی از ماسک صورت استفاده کنند؛ اما در فضای خارج از ساختمان‌ها این موضوع الزامی نخواهد بود. 

شرکت اپل در اوایل هفته جاری برنامه‌های خود برای بازگشت کارمندان به دفاتر کاری را از ماه سپتامبر به اکتبر موکول کرد. با این‌حال غول کوپرتینویی اذعان می‌کند که این برنامه زمانی احتمالا برای مدت 1 ماه دیگر نیز به تعویق خواهد افتاد. در همین راستا تیم کوک؛ مدیرعامل اپل اعلام کرد: “ما به منظور دستیابی به نتیجه‌ای صحیح و واقعی کلیه تحولات را به‌صورت روزانه رصد می‌کنیم.”

در اواسط ماه ژوئن شرکت اپل به مشتریان اپل استورها اجازه داد تا در صورت تزریق واکسن در گذشته بدون استفاده از ماسک به فروشگا‌ه‌ها وارد شوند. در آن زمان اپل اعلام کرد که تائیدیه تزریق واکسن را از مراجعه‌کنندگان مطالبه نخواهد کرد. در برخی ایالت‌های خاص نظیر فلوریدا نیز کسب‌وکارها و برخی سازمان‌های دولتی از درخواست این تائیدیه منع شدند.

2 در مورد “استفاده از ماسک صورت در برخی اپ استورهای اپل بار دیگر الزامی اعلام شد”

  1. حالا فکر کنید اونا واکسن زدن بازم نگرانن
    ما که هر روز داریم دویست سیصد تا کشته میدیم نگران هیچی نیستیم
    نماینده هامونم که میخوان از حریم شخصی ما صیانت کنن!!!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH