معرفی 10 تا از عجیب‌ترین ورزش‌های جهان

تاریخچه‌ ورزش به زمان‌های بسیار دوری برمی‌گردد. نقاشی‌های درون غار که مربوط به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد هستند، انسان‌ها را در حال کشتی‌ گرفتن به تصویر کشیده‌اند. این در حالی‌ست که اولین بازی‌هایی المپیک که به شکل مسابقات دو بوده‌اند، نزدیک به ۷۶۰ سال قبل از میلاد مسیح برگزار می‌شدند. محبوب‌ترین ورزش جهان، فوتبال، حدود ۳۰۰ سال قبل از میلاد در چین اختراع شد و تا قرن دوازدهم در اروپا شناخته شده نبود. ورزش گلف هم در قرن شانزدهم در اسکاتلند اختراع شد.

با گذر زمان این ورزش‌ها، از فوتبال گرفته تا گلف و بیسبال رسمیت بیشتری پیدا کردند و به ورزش‌های شناخته شده‌ای تبدیل شدند. با این وجود هنوز هم بسیاری از ورز‌ش‌ها هستند که شاید ما حتی اسم آنها را هم نشنیده باشیم. با آی‌تی‌رسان و معرفی ۱۰ تا از عجیب‌ترین ورزش‌های جهان همراه باشید.

ورزش رقابتی خواب

این ورزش عجیب، اولین بار در سال ۱۹۹۸ در کالیفرنیا انجام شد. تنها ابزار لازم برای برگزاری این مسابقه یک تخت خواب است. اسپانیا در سال ۲۰۱۰ اولین مسابقه رقابتی خواب را در سطح بین‌المللی برگزار کرد. شرکت‌کنندگان در این مسابقه تنها باید به مدت ۲۰ دقیقه کامل در وسط یک مرکز خرید چرت بزنند.

عجیب‌ترین ورزش‌های جهان

ورزش عجیب موج‌سواری با سگ

ورزش موج‌سواری با سگ‌ها اولین بار در کالیفرنیا و هاوایی، در سال ۱۹۲۰ انجام شد و به سرعت به محبوبیت رسید. سگ‌ها می‌توانند به تنهایی یا همراه با صاحبانشان در این مسابقات شرکت کنند. با گذر زمان، سگ‌ها نشان‌ دادند که مهارت خوبی در موج‌سواری دارند.عجیب‌ترین ورزش‌های جهان بسیاری از این موج‌سوارهای کوچک از این راه معروف شدند و به فیلم‌ها، سریال‌ها و مجلات خبری راه یافتند. در مسابقات موج‌سواری سگ‌ها، معیارهای قضاوت تعادل، مسافت طی شده و طول موج هستند.

ورزش پرتاب تخم مرغ

این ورزش اولین بار در لینکلن شایر، واقع در انگلستان انجام شد. طبق گفته‌های فدراسیون بین‌المللی پرتاب تخم مرغ، تاریخچه این بازی به قرن چهاردهم میلادی مربوط می‌شود. گفته می‌شود اولین بار یک اسقف انگلیسی مردم روستای خودش را با اهدای تخم مرغ به حضور در کلیسا تشویق می‌کرد. زمانی که وقوع سیل مانع از حضور مردم در کلیسا شد، کشیش‌ها به سمت مردم تخم مرغ پرتاب کردند. از آن زمان به بعد پرتاب تخم مرغ بین مردم به یک سرگرمی و ورزش تبدیل شد. رکورد بلندترین پرتاب تخم مرغ در سال ۱۹۹۹ میلادی توسط مردی اهل تگزاس ثبت شد که طول آن ۹۸.۵ متر بود. اخیرا فدراسیون بین‌المللی پرتاب تخم مرغ رکورد‌های جدید این ورزش عجیب را ثبت می‌کند. در حال حاضر این رکورد از سال ۲۰۱۳ با طول پرتاب ۷۱ متر، در دست دو مرد ایرلندی است.

ورزش عجیب و غریب اتوکشی در شرایط سخت!

این ورزش عجیب اولین بار سال ۱۹۸۰ در یورکشایر واقع در انگلستان انجام شد. تنها تجهیزات لازم برای این ورزش یک تخته اتو، یک اتو و یک لباس چروک است. اولین بار ایده این ورزش به ذهن مردی رسید که برادرش را در حال اتوکشیدن لباس‌ها در یک کمپ جنگلی دیده بود.عجیب‌ترین ورزش‌های جهان او شروع به اتوکردن لباس‌ها در مکان‌های عجیب مثل فرودگاه، فروشگاها و بالای کیوسک تلفن کرد. اتوکشی در شرایط سخت الهام‌بخش بسیاری از ورزش‌های مشابه دیگر مثل ویولون‌نوازی در شرایط سخت شد.

ورزش سیلی‌‌زدن در صورت

شاید سیلی‌زدن فعالیت جدیدی نباشد ولی سیلی‌زدن به صورت یک ورزش رقابتی مطمئنا اتفاق جدیدی‌ست. اولین مسابقه رقابتی سیلی ‌زدن در سال ۲۰۱۸ در روسیه انجام شد. طی این مسابقه دو نفر باید انقدر به نوبت به هم‌سیلی بزنند تا بالاخره یکی از آنها کنار بکشد. برنده این رقابت‌ها در سال ۲۰۱۹، یک مرد روس ۱۳۰ کیلویی، ملقب به کوفته بود که جایزه ۴۷۰ دلاری این رقابت را به خانه برد.

ورزش عجیب سپک تاکرا

سپک تاکرا یا والیبال با پا، اولین بار در قرن پانزدهم در مالزی انجام شد. برای این بازی نیاز به دو تیم سه نفره دارید و با هر قسمت از بدن که بخواهید می‌توانید به توپ ضربه بزنید بجز دست‌ها. سپک تاکرا از ورزش‌های عجیب ولی محبوب بین مردم مالزی، سنگاپور و تایلند محسوب می‌شود.

 

ورزش بو تائوشی

بو تائوشی در زبان ژاپنی به معنی پایین آوردن ستون است. این ورزش عجیب اولین بار در سال ۱۹۴۵ توسط ارتش ژاپن به عنوان یک تمرین نظامی انجام شد. برای برپا‌کردن این مسابقه نیاز به دو تیم ۱۵۰ نفره دارید.عجیب‌ترین ورزش‌های جهان این ورزش که ترکیبی از راگبی، سومو و فوتبال است، همچنان در آکادمی ملی دفاع ژاپن، مکانی که افسران آینده در آن آموزش می‌بینند، انجام می‌شود.

ورزش کشتی با انگشتان پا

این ورزش اولین‌ بار توسط چهار مرد انگلیسی در سال ۱۹۷۴ انجام شد. این بازی با گذر زمان به مردم بیشتری معرفی شد تا این که اکنون شاهد برگزاری مسابقات سالانه کشتی با انگشتان پا هستیم.

 

ورزش زوربینگ

مورد بعدی از لیست ورزش های عجیب جهان، زوربینگ نام دارد. ورزش زوربینگ اولین بار در سال ۱۹۹۴ در نیوزیلند انجام شد. برای انجام این ورزش شما نیاز به یک توپ پلاستیکی شفاف دارید که درون آن جای بگیرید و از دامنه یک تپه غلت بزنید یا بر روی سطح آب شناور بمانید.

 

ورزش پنیرغلتان

طی این ورزش عجیب، شرکت‌کنندگان باید به دنبال یک پنیر حدوداً ۴ کیلوگرمی از تپه به پایین غلت بزنند. هر کس بتواند زودتر به این پنیر که ۱۱۲ کیلومتر در ساعت سرعت دارد برسد، برنده است. این بازی اولین بار حدود قرن پانزدهم در گلاستر، یکی از شهرهای انگلیس اختراع شد.عجیب‌ترین ورزش‌های جهان در گذشته فقط افراد محلی بودند که در این مسابقه شرکت می‌کردند ولی امروزه مردم از سراسر جهان به گلاستر سفر می‌کنند تا این ورزش را تجربه کنند. پنیرغلتان هر ساله اواخر ماه مه برگذار می‌شود و لازم به ذکر است که آسیب‌های جبران ناپذیری هم برای شرکت‌کنندگان به بار می‌آورد.

2 در مورد “معرفی 10 تا از عجیب‌ترین ورزش‌های جهان”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH