معرفی 10 تا از بهترین فیلم‌های آلفرد هیچکاک که باید حتما ببینید

شاید بتوان از آلفرد هیچکاک به عنوان مشهورترین کارگردان تاریخ سینما یاد کرد. این کارگردان که به استاد تعلیق سینما هم معروف است، ۵۰ فیلم کلاسیک را در کارنامه خود دارد. هیچکاک با اینکه بریتانیایی بوده اما اکثر فعالیت‌های خودش را در آمریکا انجام داده است.

در این مقاله از آی‌تی‌رسان به معرفی ۱۰ تا از‌ بهترین فیلم‌های آلفرد هیچکاک می‌پردازیم. اگر از علاقه‌مندان به این کارگردان هستید و یا می‌خواهید با آثار مطرح آن آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید.

Psycho (1960)

اولین فیلم از لیست بهترین فیلم‌های آلفرد هیچکاک Psycho نام دارد. می‌توان این فیلم را آغاز‌گر نسل جدید فیلم‌های ترسناک دانست. این فیلم‌ در مورد دختری به نام ماریون است. او بعد از سرقت از بانک تصمیم می‌گیرد شب را در هتل نورمن سپری کند. نورمن در ظاهر مرد مهربانی‌ست که علاقه شدیدی به مادر خود دارد.بهترین فیلم‌های آلفرد هیچکاک، psycho صحنه قتل ماریون در این فیلم‌ به خاطر انتقال حس تعلیق، وحشت و برداشت زیبای هیچکاک در این سکانس، به یکی از شاهکارهای سینمایی تبدیل شده. کارگاه آربوگاست، شخصیت قهرمان فیلم در اواسط داستان به قتل می‌رسد. هیچکاک از این طریق نشان می‌دهد شما بیننده یک فیلم معمولی که همیشه شخصیت مثبت پیروز می‌شود، نیستید و psycho یک اثر متفاوت است.

 

Vertigo (1958)

با وجود اینکه شش دهه از ساخت Vertigo می‌گذرد، این فیلم هنوز هم یک اثر زیبا و چشم‌نواز به شمار می‌رود. Vertigo روایتگر داستان کارآگاهی به نام فرگوسن است که از ارتفاع وحشت دارد. فرگوسن استخدام می‌شود تا همسر دوست قدیمی خود، مدلین، را تعقیب کند چون احتمال می‌دهد این زن قصد خودکشی دارد. بهترین فیلم‌های آلفرد هیچکاک، Vertigo در ادامه پس از مرگ مدلین، فرگوسن دچار عذاب وجدان می‌شود. او به دنبال راهی برای رهایی از این احساس است تا اینکه با زنی درست شبیه به مدلین آشنا می‌شود. بسیاری این فیلم پیچیده و هیجان‌‌انگیز را یکی از بهترین فیلم‌های آلفرد هیچکاک می‌دانند.

 

Strangers on a Train (1951)

یک فرد روان‌پریش در ظاهری زیبا با بازی رابرت واکر و یک تنیسور معروف با بازی فارلی گرنجر به طور اتفاقی در قطار با هم آشنا می‌شوند. واکر به گرنجر پیشنهاد می‌‌کند پدرش را به قتل برساند تا در عوض او هم گرنجر را از شر همسرش راحت کند. با وجود این که گرنجر این پیشنهاد عجیب را رد می‌‌کند، همسرش روز بعد به قتل می‌رسد. این اثر به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های آلفرد هیچکاک، امتیاز ۸ از IMDb و امتیاز ۹۸ را از Rotten tomatoes دریافت کرده است.

 

The 39 Steps (1935)

آلفرد هیچکاک از کارگردانان بزرگ بریتانیایی بود که پس از ورود به آمریکا توجه جهان را به صنعت فیلم‌سازی هالیوود جلب کرد. The 39 Steps که یکی از بهترین فیلم‌های آلفرد هیچکاک است، داستان آشنایی دارد که شاید در دیگر آثار او هم نظیرش را دیده باشید. ریچارد مرد بی‌گناهی‌ست که اشتباها به قتل متهم شده. در حالی که تعدادی جاسوس و نیروهای پلیس به دنبال او هستند، او باید بی‌گناهی خود را ثابت کند.

 

North By Northwest (1959)

یکی دیگر از بهترین فیلم‌های آلفرد هیچاک North By Northwest نام دارد. کری گرانت در این فیلم نقش یک مسئول تبلیغات به نام راجر را بازی می‌کند. راجر به اشتباه به عنوان یک جاسوس شناخته می‌شود و در تلاش است این اتهامات را از خودش دور کند. این فیلم امتیاز ۸.۳ از IMDb و امتیاز ۹۷ را از Rotten tomatoes دریافت کرده.بهترین فیلم‌های آلفرد هیچکاک

 

Rear Window (1954)

هیچکاک در این فیلم در یک اقدام جسورانه لنز دوربین را به سمت مخاطب برمی‌گرداند و او را نیز در روند داستان شریک می‌کند. جفری طی یک حادثه در زمان عکسی، دچار شکستگی پا می‌شود و مجبور می‌شود تمام طول روز را در خانه به‌ سر ببرد. بهترین فیلم‌های آلفرد هیچکاک جفری برای گذراندن زمان در این دوران با دوربین از پنجره اتاق به خانه همسایه‌ها سرک می‌کشد. در میان این سرک‌کشیدن‌ها او متوجه یک زوج مشکوک در بین همسایه‌ها می‌شود. به نظر می‌رسد که مرد، همسر خود را به قتل رسانده. از آنجا که او نمی‌تواند از جایش بلند شود، لیزا، نامزد او کمک می‌کند تا به راز مخوف این زوج پی‌ ببرند.

 

Rebecca (1940)

این اثر هیچکاک ترکیبی از ژانرهای جنایی، عاشقانه، ترسناک و درام روانشناخی‌ست که بر اساس کتاب دافنه دوموریه ساخته شده. ماکسیم وینتر بعد از فوت همسرش تصمیم می‌گیرد دوباره ازدواج کند ولی نمی‌تواند یاد و خاطر همسر اول خود، ربکا، را از ذهن دیگران پاک کند. همسر جدید او باید با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم کند که کنار آمدن با آنها آسان نیست. در این بین پرده از راز مهمی برداشته می‌شود که داستان فیلم را پیچیده‌تر می‌کند. Rebecca از بهترین فیلم‌های آلفرد هیچکاک است که امتیاز ۸.۱ از IMDb و امتیاز ۱۰۰ را از Rotten tomatoes دریافت کرده.

 

Notorious (1946)

Notorious به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های آلفرد هیچکاک شناخته می‌شود. این فیلم حال و هوای فیلم‌های جاسوسی را با چاشنی فیلم‌های عاشقانه ترکیب کرده. آلیشیا هوبرمن یک مامور نازی سابق است که از او خواسته شده به جاسوس‌های آمریکایی بپیوندد. او باید به عنوان نفوذی وارد جمع نازی‌ها شود و اطلاعات جمع‌آوری کند. نقش آلیشیا در این فیلم تاکید بر آن دارد که هیچکاک نه تنها زنان را منفعل و بی‌اراده نمی‌داند، بلکه نقش‌های اساسی و کلیدی بر عهده آنها می‌گذارد.

 

The Birds (1963)

ملانی و میچ در یک مغازه حیوانات خانگی یکدیگر را ملاقات می‌کنند و به هم علاقه‌مند می‌شوند. ملانی دو مرغ عشق به میچ هدیه می‌دهد و آن دو با هم به خلیج بودگا سفر می‌کنند. بهترین فیلم‌های آلفرد هیچکاک در این خلیج، پرندگان بدون هیچ دلیل مشخصی به انسان‌ها حمله می‌کنند. آنها چشم‌های انسان‌ها را در می‌آورند و بدنشان را زخمی می‌کنند. این اثر امتیاز ۷.۷ از IMDb و امتیاز ۹۵ را از Rotten tomatoes دریافت کرده و از بهترین فیلم‌های آلفرد هیچکاک است.

 

To Catch a Thief (1955)

آخرین فیلم از لیست بهترین فیلم‌های آلفرد هیچکاک، To Catch a Thief نام دارد. زمانی که مقداری جواهرات، از جمله جواهرات فرانسیس و مادر ثروتمندش ربوده می‌شوند، جان رابی باید ثابت کند این سرقت کار او نیست. رابی یک دزد سابق است که دست از سرقت کشیده و در دوران بازنشستگی به سر می‌برد. این حوادث او را مجبور به ترک بازنشستگی و تلاش برای یافت سارق حقیقی می‌کند.

2 در مورد “معرفی 10 تا از بهترین فیلم‌های آلفرد هیچکاک که باید حتما ببینید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH