اسمارت‌واچ‌های اندرویدی آینده از تراشه Snapdragon Wear 5100 استفاده خواهند کرد

ماه گذشته کمپانی کوالکام از تصمیم خود برای عرضه مدل‌های جدید تراشه‌های سری Snapdragon Wear خبر داد. بر اساس یک قطعه کد کشف شده توسط انجمن XDA Developers، تراشه آینده این شرکت برای ساعت‌های هوشمند تحت‌عنوان Snapdragon Wear 5100 عرضه خواهد شد.

این نیمه‌هادی با شناسه ساخت LAW.UM.2.0-00700-SW5100.0 در انجمن Code Aurora Forum کمپانی کوالکام رویت شد. LAW مخفف عبارت Linux Android Wear است. سیستم‌عامل Wear OS پیش‌تر تحت‌عنوان Android Wear شناخته می‌شد. عبارت UM نیز احتمالا مخفف Unified Modem بوده و شناسه SW5100 نیز احتمالا صورت خلاصه شده Snapdragon Wear 5100 خواهد بود. این تراشه با اسم رمز موناکو (monaco) تولید خواهد شد.

در حال حاضر پیرامون مشخصات و امکانات این تراشه اطلاعات چندانی در دست نیست؛ اما قطعه کدهای لو رفته نشان می‌دهند که پلتفرم جدید بر پایه سیستم‌عامل‌های اندروید 10 و اندروید 11 طراحی شده است. این پدیده موجب طرح این پرسش می‌شود که آیا تراشه جدید کوالکام از پلتفرم یکپارچه آینده Wear OS 3؛ محصول همکاری مشترک کمپانی‌های سامسونگ و گوگل پشتیبانی خواهد کرد؟ اگرچه کوالکام اعلام کرده که پلتفرم‌های Snapdragon Wear 4100، Snapdragon Wear 3100 و +4100 از قابلیت اجرای Wear OS 3.0 برخوردار خواهند بود. با این‌حال وضعیت آینده اکثر اسمارت‌واچ‌های موجود در بازار مبهم به‌نظر می‌رسد. 

مشخصات تراشه Snapdragon Wear 5100

تراشه Snapdragon Wear 5100 ظاهرا بر اساس پلتفرم bengal کمپانی کوالکام طراحی شده است. این تراشه مجهز به پردازنده 4 هسته‌ای با هسته‌های ARM Cortex-A73 است. برای مقایسه جالب است بدانید که تراشه Snapdragon Wear 4100 مجهز به CPU با 4 هسته پردازشی ARM Cortex-A53 است.

مشتریان کوالکام در حال تبدیل شدن به رقبای این شرکت هستند. سامسونگ بر تمرکز مجدد بر تراشه‌های اگزینوس و همکاری با کمپانی AMD نشان داد که احتمالا در نهایت استفاده از تراشه‌های اسنپ‌دراگون را متوقف خواهد کرد. از این گذشته شرکت‌های سامسونگ و گوگل بیش از گذشته در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند. این 2 کمپانی نه‌تنها روی توسعه یک سیستم‌عامل جدید برای اسمارت‌واچ‌ها کار می‌کنند؛ بلکه غول فناوری کره‌ای ظاهرا در زمینه ساخت نخستین تراشه سفارشی گوگل برای اسمارت‌فون‌ها نیز به این شرکت کمک خواهد کرد. از سوی دیگر شرکت اپل نیز به منظور کاهش وابستگی خود به کوالکام ظاهرا روی توسعه یک مودم اختصاصی کار می‌کند. 

تراشه‌های اسمارت‌واچی کوالکام در دستیابی به شهرت ناکام بوده‌اند و یقینا جالب خواهد بود که ببینیم آیا بهترین اسمارت‌واچ‌های آینده از تراشه جدید کوالکام استفاده خواهند کرد یا خیر. کمپانی آمریکایی پیش‌تر اعلام کرد که تراشه‌های جدید خود را طی سال آینده عرضه خواهد کرد. یک اسمارت‌واچ با اسم رمز Atherton احتمالا نخستین گجت مجهز به تراشه جدید کوالکام به‌شمار خواهد رفت. با توجه به اینکه کمپانی‌های نه‌چندان زیادی برای به‌کارگیری تراشه‌های اخیر کوالکام ابراز تمایل نموده‌اند؛ لذا این محصول نقطه مطلوبی برای شروع محسوب می‌شود.

1 در مورد “اسمارت‌واچ‌های اندرویدی آینده از تراشه Snapdragon Wear 5100 استفاده خواهند کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH