فناوری دوربین زیر نمایشگر اوپو امکان ثبت تصاویری با کیفیت ایده‌‌آل را فراهم می‌کند

استفاده از فناوری دوربین زیر نمایشگر آخرین ایده برای خلق یک اسمارت‌فون با طراحی کاملا تمام‌صفحه به‌شمار می‌رود. در حال حاضر تنها یک کمپانی موفق به تولید انبوه این فناوری شده است. اسمارت‌فون ZTE Axon 20 مجهز به فناوری دوربین زیر نمایشگر بوده و اکنون مدتی است که به بازار عرضه شده است. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که حداقل 4 مدل دیگر نیز به این دستگاه ملحق خواهند شد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال شاهد به‌کارگیری فناوری دوربین زیر نمایشگر در اسمارت‌فون‌های ZTE Axon 30، شیائومی می میکس 4، سامسونگ گلکسی زد فولد 3 و یک مدل پرچم‌دار شرکت اوپو خواهیم بود.

توجه به این نکته ضروری است که فناوری دوربین زیر نمایشگر موجب کاهش کیفیت تصویر صفحه‌نمایش یا عکس‌های ثبت شده توسط دوربین خواهد شد. به همین دلیل بسیاری از تولیدکنندگان هنوز در محصولات خود از این فناوری استفاده نکرده‌اند. با این‌حال اوپو ادعا می‌کند که نسل جدید فناوری دوربین زیر نمایشگر این شرکت عملکردی ایده‌آل از خود ارائه خواهد داد.

به گفته کمپانی چینی، نسل جدید فناوری دوربین زیر نمایشگر در زمینه حفظ کیفیت صفحه‌نمایش و افکت‌های تصویری کارآمد ظاهر خواهد شد. فناوری دوربین زیر نمایشگر امکان مخفی‌سازی دوربین جلویی دستگاه در قسمت زیرین صفحه‌نمایش را فراهم می‌کند. یکی از عوارض جانبی به‌کارگیری تکنولوژی مذکور این است که هنگام عبور نور از نمایشگر و ورود آن به حسگر دوربین از شدت نور تا حد قابل‌توجهی کاسته می‌شود. حتی پس از اجرای پردازش فنی نیز ساختار پیکسلی صفحه‌نمایش کماکان میزان روشنایی دریافتی توسط سنسور را کاهش می‌دهد. این پدیده بر میزان جزئیات و دقت رنگ‌ها تا حدی تاثیرگذار بوده و یا موجب تارشدگی تصویر خواهد شد. در نتیجه درون تصاویر پرتره، جلوه‌های بصری ناخوشایندی ظاهر می‌شود.

اسمارت‌فون اوپو فایند ایکس 4 احتمالا از فناوری دوربین زیر نمایشگر بهره‌برداری خواهد کرد

پوستر رسمی منتشر شده توسط اوپو نشان می‌دهد که این شرکت مشکل صنعتی دوربین‌های زیر نمایشگر برای تصاویر سلفی را برطرف نموده است. با این‌حال به منظور اعلام جزئیات رسمی پیرامون این فناوری کماکان بایستی منتظر بمانیم. همچنین شایان به ذکر است که شرکت اوپو در ژوئن سال 2019 از فناوری دوربین زیر نمایشگر رونمایی کرد. در آن مقطع زمانی شرکت اوپو اقدام به انجام 3 فعالیت تحقیقاتی و فنی شامل ماژول‌های دوربین سفارشی، مواد اولیه شفاف سفارشی با قابلیت هدایت‌کنندگی نوری بالاتر و الگوریتم‌های تنظیم هدفمند توازن رنگ سفید کرد. پس از گذشت 2 سال شرکت اوپو در صدد عرضه نسل جدیدی از ایده‌های دوربین زیر نمایشگر است.

فناوری دوربین زیر نمایشگر اوپو احتمالا با اسمارت‌فون فایند ایکس 4 رونمایی خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها این هندست در 3 ماهه نخست سال آینده روانه بازار خواهد شد. چن مینگ‌یونگ؛ مدیرعامل اوپو پیش‌تر اعلام کرد که اوپو فایند ایکس 4 ایده اصلی طراحی پرچم‌داران کمپانی برای مدت 10 سال آینده به‌شمار رفته و یک محصول کلیدی برای پیشرفت‌های آتی اوپو خواهد بود. اضافه شدن فناوری دوربین زیر نمایشگر بی‌تردید به جذابیت بیش‌تر این اسمارت‌فون کمک خواهد کرد.

صرفنظر از این موضوع، اطلاعات لو رفته نشان می‌دهند که اوپو فایند ایکس 4 از تراشه اسنپ‌دراگون 888 استفاده خواهد کرد. بر این اساس امتیاز هندست مذکور در بنچمارک AnTuTu تقریبا برابر با 770 هزار خواهد بود. در عین‌حال برخی گزارشات نشان می‌دهند که اوپو فایند ایکس 4 مجهز به نمایشگری با رزولوشن +3K و نرخ نوسازی بالا خواهد بود. بعلاوه این هندست از نخستین سیستم مدیریت رنگ Full-link و ماژول دوربین دوگانه برای تصویربرداری استفاده خواهد کرد. لنز فوق‌عریض گوشی مجهز به سنسور ساخت شرکت سونی خواهد بود. انتظار می‌رود که عملکرد دوربین به‌طور کلی فوق‌العاده باشد.

3 در مورد “فناوری دوربین زیر نمایشگر اوپو امکان ثبت تصاویری با کیفیت ایده‌‌آل را فراهم می‌کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH