آیا می‌دانید سامسونگ تاکنون بیش‌از 100 مدل اسمارت‌فون اندرویدی به‌ بازار عرضه کرده است؟

خوشتان بیاید یا نه سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی در دنیاست، اگرچه اولین کمپانی که از این سیستم‌عامل استفاده کرد نبوده است.  اولین تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی، کمپانی تایوانی HTC است که در سال 2008 کار خود را با HTC Dream آغاز کرد.

اندکی بعد، در سال 2009 سامسونگ نیز کار تولید گوشی‌های اندرویدی را در دستور کار خود قرارداد. این کمپانی کره‌ای، تولیدات خود را با دستگاهی بانام Galaxy آغاز کرد. اما این گوشی نتوانست توجه کاربران را به خود جلب کند. سامسونگ گلکسی که بانام i7500 نیز شناخته می‌شد دارای صفحه‌نمایشی 3.2اینچی، 128 مگابایت رم و پردازنده‌ای 528 مگاهرتزی از شرکت کوالکام بود. سیستم‌عامل این گوشی، اندروید 1.5 موسوم به کیک کلوچه‌ای یا cupcake بود.

Samsung-Galaxy-i7500-Android-Mobile-Phone-Review

سامسونگ با تولید این گلکسی کوچک، وارد سفری ناشناخته شد و این گوشی شروع یک پادشاهی برای آن‌ها در بازارهای جهانی محسوب شد.

حماسه، شاید بهترین کلمه‌ای باشد که بتواند شرایط سامسونگ را تشریح کند. این کمپانی تاکنون بیش از یک‌صد مدل گوشی هوشمند اندرویدی را از سال 2009 به بعد وارد بازار کرده است. تازه این تعداد به‌جز دستگاه‌هایی است که در نمونه‌های مختلف و برای شبکه‌های مختلف ساده‌شده است. سامسونگ سعی داشته است برای هر سلیقه ای، با هر قیمتی تلفن همراه تولید کند! هرچند که این سیاست از سوی خیلی از طرفداران این کمپانی به چالش کشیده شده است.

با شمارشی که ما انجام دادیم، سامسونگ تاکنون 114 اسمارت فون اندرویدی را روانه بازار کرده است، اما همان‌طور که گفتیم این عدد ممکن است در مناطق مختلف دنیا متفاوت باشد.

samsung

جالب است بدانید که در بین این تعداد گوشی، تنها چند گوشی خاص سامسونگ باعث حکمرانی این کمپانی بر بازارهای جهانی شده‌اند.

سامسونگ کار خود برای تولید گوشی‌های هوشمند سطح بالا را در سال 2010 با تولید Galaxy S i9000 آغاز کرد. این روند فعلا باعرضه آخرین پرچم‌دار این شرکت، یعنی Galaxy S5 تاکنون ادامه داشته است. گلکسی اس ۵ توانست به‌محض ورود به بازار رکورد فروش نسخه‌های قبلی خود را به‌راحتی بشکند.

آیا سامسونگ می‌تواند همچنان حاکم بازار گوشی‌های اندرویدی در جهان باشد؟!

4 در مورد “آیا می‌دانید سامسونگ تاکنون بیش‌از 100 مدل اسمارت‌فون اندرویدی به‌ بازار عرضه کرده است؟”

  1. امیر حسین غلامی

    سامسونگ تو گوشیا تکه هیچ شرکتی به گرده پاشهم نمی رسه فقط کافیه یک بار امتحان کنید

  2. هفته ای یدونه میده بیرون….
    هیچ تفاوت طراحی و ساختاری هم با مدل قبلی نداره
    هی هم میگن نوآوری…. والا

    البته حساب پرچمدارا جداست

  3. هر چن تا ک میتونه بسازه !!! روزی یه گوشی ساختن هنر نیست ی چی بساز بعد چند ماه یکی دیگه بساز سامسونگ هم هردنبیل کار میکنه!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH