تولید Mini LED در ابعاد 14 و 16 اینچی برای سری لپتاپ‌های مک‌بوک پرو آغاز شد

مدل‌های مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی شرکت اپل که مجهز به Mini LED هستند، در حال نزدیک شدن به تاریخ عرضه به بازار بوده و گفته می‌شود تولید‌کنندگان شرکت اپل فرآیند تولید انبوه این صفحه‌های نمایش را آغاز کرده‌اند.

شایعات حاکی از آن است که اپل در نظر دارد که نسخه‌هایی از مک‌بوک پرو را با صفحه‌نمایش Mini LED، که مجهز به نور پس‌زمینه LED است، روانه بازار کند. شرکت اپل از این فناوری در صفحه‌نمایش تبلت 12.9 اینچی آیپد پرو نیز بهره برده بود. بر اساس اخباری که از زنجیره تامین اپل به گوش می‌رسد، به نظر می‌رسد این شایعات رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت.

براساس گزارشی منتشر شده در وب‌سایت دیجی‌تایمز، تولید انبوه لپتاپ‌های مک‌بوک پرو جدید آغاز شده است. پیش‌بینی می‌شود که از ماه آگوست تا نوامبر سال جاری، زنجیره تامین کمپانی اپل، ماهانه بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار دستگاه مک‌بوک پرو تولید نماید. صفحه‌نمایش Mini LED، با بهره‌مندی از سیستم نور پس‌زمینه، به احتمال زیاد برای کاربران لپ‌تاپ اپل مفید بوده و برای آنها مزایای متعددی به ارمغان خواهد آورد.

شرکت اپل با به‌کار‌گیری هزاران Mini LED برای نور پس‌زمینه به جای استفاده از تعداد کمتری LED، قادر خواهد بود که کنترل بیشتر و بهتری بر الگو‌های روشنایی نور پس‌زمینه داشته باشد. استفاده از این فناوری نسبت کنتراست صفحه‌نمایش دستگاه را تا عدد 1 میلیون به 1 خواهد رساند که پشتیبانی بهتر از HDR و بهبود نمایش رنگ در صفحه نمایش مک‌بوک پرو را ممکن می‌سازد.

شایان ذکر است که آغاز تولید انبوه مک‌بوک پرو در ماه آگوست مطمئناً با رویداد رونمایی محصولات اپل که هر ساله در فصل پائیز برگزار می‌شود، هم‌زمان خواهد بود. چرا که به طور معمول عرضه محصولات جدید اپل، چند ماه پس از شروع تولید انبوه، آغاز می‌شود.

اگر‌چه وب‌سایت دیجی‌تایمز سابقه خوبی در زمینه نشر خبر در مورد زنجیره تامین و همچنین زمان‌بندی تولید محصولات مختلف دارد، اما در باب انتشار ویژگی‌ها و خصوصیات این محصولات عملکرد ضعیفی از خود نشان داده است. با این حال، شایعات زیادی تصدیق نموده‌اند که صفحه‌نمایش‌های Mini LED مطمئناً در مدل‌های جدید مک‌بوک پرو به کار خواهد رفت.

در ماه ژوئن سال جاری، اخباری انتشار یافت که مدعی بودند در تولید Mini LED کمبودهایی وجود داشته و این مسئله می‌تواند بر تولید مک‌بوک پرو تأثیر بگذارد. اما به نظر می‌رسد این مشکل بر‌طرف شده است.

بر اساس شایعات منتشر شده، شرکت اپل تا پایان سال میلادی 2021، نسخه‌های 14 و 16 اینچی مک‌بوک پرو را روانه بازار خواهد کرد. علاوه بر نور پس‌زمینه Mini LED این محصولات از ویژگی‌های دیگری نیز برخوردار خواهند بود.

گفته می‌شود که این مدل‌ها احتمالا به تراشه‌ M1 یا M1X مجهز بوده و وب‌کم 1080p آن‌ها بهبود‌هایی داشته است. بر اساس شایعات فوق‌الذکر، رابط شارژ باتری MagSafe به این محصولات افزوده شده و حتی برخی پورت‌ها که در گذشته از مک‌بوک‌ها حذف شده است، به این دو نسخه اضافه خواهند شد.

1 در مورد “تولید Mini LED در ابعاد 14 و 16 اینچی برای سری لپتاپ‌های مک‌بوک پرو آغاز شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH