لپ‌تاپ جانشین سرفیس بوک 3 مایکروسافت در فصل پاییز عرضه خواهد شد

کمپانی مایکروسافت در صدد اعمال تغییرات نسبی در سری سرفیس خود طی پاییز سال جاری است. بر اساس اطلاعات جدید، کمپانی آمریکایی قصد دارد تا یک لپ‌تاپ پرچم‌دار را در ماه اکتبر عرضه نماید. این محصول به‌عنوان جانشین سرفیس بوک 3 عرضه شده و نقش سرفیس بوک 4 را ایفا خواهد کرد. بر اساس گزارشات، لپ‌تاپ پرچم‌دار جدید از نام سرفیس بوک استفاده نخواهد کرد. در عوض این محصول با یک نام جدید نظیر سرفیس لپ‌تاپ پرو یا سرفیس لپ‌تاپ استودیو روانه بازار خواهد شد. همچنین مایکروسافت در طراحی این لپ‌تاپ احتمالا از نمایشگر غیرقابل جدا شدن استفاده خواهد کرد. کمپانی اخیرا پتنت دستگاهی با طراحی نامتعارف را به ثبت رسانده است. این سبک از طراحی در لپ‌تاپ جدید قابل پیاده‌سازی خواهد بود. در این‌حالت نمایشگر دستگاه به‌طور کامل از پایه جدا نخواهد شد.

لپ‌تاپ سال 2021 مایکروسافت

در کنار تغییرات اعمال شده روی طراحی دستگاه احتمالا از قطعات قدرتمندتری نظیر جدیدترین GPUهای سری NVIDIA RTX استفاده خواهد شد. همچنین به‌کارگیری یک نمایشگر بزرگ 14 اینچی با نرخ نوسازی پویا در محدوده 90 تا 120 هرتزی نیز سناریویی محتمل به‌نظر می‌رسد. حتی سرفیس پن نیز شاهد اصلاحاتی خواهد بود. مایکروسافت پیش‌تر اعلام کرد که سیستم‌عامل ویندوز 11 از ورودی استایلوس با بازخورد لرزشی پشتیبانی می‌کند. سرفیس پن جدید برای لپ‌تاپ احتمالا مجهز به موتورهای لرزشی داخلی بوده و این مشخصه اساسا احساس نگارش روی سطوح مختلف را به کاربران منتقل خواهد کرد.

سایر جزئیات مربوط به دستگاه سرفیسی جدید کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارند. در خصوص نوع پردازنده مورد استفاده هیچ‌گونه اطلاعاتی در دست نیست؛ اما با توجه به محدودیت‌ها و کمبودهای موجود در بازار نیمه‌هادی‌ها احتمالا در عوض استفاده از جدیدترین تراشه‌های سری Alder Lake شاهد به‌کارگیری پردازنده‌های نسل یازدهمی شرکت اینتل خواهیم بود. حتی استفاده از پردازنده‌های ساخت AMD نیز سناریویی محتمل خواهد بود. بر اساس گزارشات شرکت مایکروسافت در زمینه تولید سرفیس لپ‌تاپ 4 همکاری نزدیکی با AMD داشته است.

قیمت‌گذاری محصول جدید هنوز اعلام نشده است؛ اما بر اساس برچسب قیمتی سرفیس بوک 3 انتظار می‌رود که لپ‌تاپ جدید با قیمت‌گذاری بیش از 1000 دلاری روانه بازار شود. این دستگاه احتمالا در ماه اکتبر عرضه خواهد شد؛ چرا که مایکروسافت رویدادهای مربوط به معرفی لپ‌تاپ‌های خود را غالبا در فصل پاییز برگزار می‌کند. لپ‌تاپ پرچم‌دار جدید احتمالا با سیستم‌عامل ویندوز 11 عرضه می‌شود؛ پلتفرمی که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در پایان سال جاری منتشر خواهد شد.

مشخصات سرفیس بوک 4

از آنجا که در حال حاضر جزئیات بسیار محدودی پیرامون سرفیس بوک 4 منتشر شده است؛ لذا مشخصات دقیق این محصول نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

1 در مورد “لپ‌تاپ جانشین سرفیس بوک 3 مایکروسافت در فصل پاییز عرضه خواهد شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH