تا سال 2025 نیمی از فروش اسمارت‌فون‌ها در جهان متعلق به مدل‌های 5G خواهد بود

بر اساس گزارش اخیرا منتشر شده توسط وبسایت Juniper Research با فرا رسیدن سال 2025 حدودا 50 درصد از کل درآمد حاصل از فروش هندست‌ها متعلق به اسمارت‌فون‌های 5G خواهد بود. برای امسال نیز موسسه Juniper پیش‌بینی می‌کند که درآمد حاصل از فروش گوشی‌های 5G به 108 میلیارد دلار برسد و این رقم تا سال 2025 بیش از 3 برابر شده و به 337 میلیارد دلار خواهد رسید.

این گزارش جدید تحت‌عنوان “اسمارت‌فون‌های 5G: روندها، تجزیه و تحلیل منطقه‌ای و پیش‌بینی بازار در سال‌های 2021 تا 2026″ منتشر شده و خاطرنشان می‌کند که تولیدکنندگان موفق گوشی‌های 5G آن‌دسته از شرکت‌هایی خواهند بود که از رادیوهایی با توانایی پردازش پهنای باند بالا و زمان تاخیر بسیار کم استفاده کنند. این پدیده تضمین می‌کند که کاربران هندست‌ها قادر به استفاده از خدمات رایانش ابری با کارآیی بالا بوده و در عین‌حال قیمت‌گذاری محصولات نیز در سطحی رقابتی باقی خواهد ماند.”

به گفته موسسه Juniper افزایش سطح دسترسی به گوشی‌های 5G ارزان‌قیمت‌تر یکی از اصول کلیدی برای افزایش میزان استفاده از اسمارت‌فون‌های 5G در بازارهای نوظهور به‌شمار می‌رود.

خبر خوشایند اینکه بر اساس پیش‌بینی وبسایت Juniper تا سال 2025 قیمت گوشی‌های اندرویدی در جهان نسبت به قیمت‌گذاری مدل‌های جهانی آی‌فون 65 درصد ارزان‌تر خواهد بود. بعلاوه این گزارش خاطرنشان می‌کند که قیمت‌گذاری ارزان‌تر هندست‌های اندرویدی به تسلط هرچه بیش‌تر این گجت‌ها بر بازار گوشی‌های 5G در مناطقی نظیر آمریکای لاتین کمک خواهد کرد.

خانواده آی‌فون 12 نخستین مدل‌های آی‌فون با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G محسوب می‌شوند

از سوی دیگر محبوبیت آی‌فون‌های اپل در بازارهای توسعه‌یافته موجب خواهد شد که تا سال 2025، مناطق آمریکای‌شمالی و اروپا 40 درصد درآمد حاصل از فروش اسمارت‌فون‌های 5G در جهان را به خود اختصاص دهند. اما در این میان حداقل یک عامل هشدارآمیز وجود دارد که احتمالا بر فروش گوشی‌های 5G در مناطق اروپا و آمریکای‌شمالی تاثیر منفی می‌گذارد. عامل مورد اشاره این است که قانون وضع شده در این 2 قاره به صاحبان دستگاه‌ها این حق را خواهد داد تا گوشی‌های خود را تعمیر کنند. اکثر کاربران ترجیح می‌دهند تا در عوض ارتقاء هندست قدیمی خود به یک مدل جدید نسبت به تعمیر گجت فعلی اقدام نمایند؛ لذا شمار گوشی‌های 5G خریداری شده احتمالا از پیش‌بینی‌ها کمتر خواهد بود.

Adam Wears؛ نویسنده آخرین گزارش موسسه Juniper Research می‌گوید: “پیامدهای این قوانین (حق تعمیر دستگاه‌های قدیمی) در ابتدا چندان مشهود نخواهد بود؛ زیرا کاربران به منظور دستیابی به سرعت بالا و زمان تاخیر پایین در شبکه‌های 5G اقدام به خریداری اسمارت‌فون‌های 5G خواهند کرد. فروشندگان سخت‌افزار بایستی از این فرصت برای ایجاد قابلیت‌های جدید در دستگاه‌ها، ترغیب مصرف‌کنندگان به ارتقاء منظم گجت‌های خود و جلوگیری از هجوم سایر رقبا استفاده کنند.”

2 در مورد “تا سال 2025 نیمی از فروش اسمارت‌فون‌ها در جهان متعلق به مدل‌های 5G خواهد بود”

  1. گوشی های اندروید و مخصوصا چینیا خیلی سریع این فناوری رو اوردن رو کار، وگرنه حالا حالاها نمیومد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH